Proizvajalec na ulici Quai de Javel je s prodajo modela citroën ami 6 začel 24. aprila 1961, da bi obogatil svojo obstoječo ponudbo, ki so jo v glavnem sestavljala vozila 2 CV in DS.
Privlačil je ženske
Za zapolnitev vrzeli med ljudskim avtomobilom 2 CV, ki je prišel v prodajo leta 1948, in višje razrednim modelom DS, ki je bil predstavljen na pariškem salonu leta 1955, je Citroën začel prodajati ami 6, ki ga je tako kot modele traction avant, 2CV in DS oblikoval hišni oblikovalec Flaminio Bertoni. Največjo posebnost te triprostorske limuzine predstavlja stil z navznoter nagnjenim zadnjim steklom. Ciljna skupina, kateri je bil namenjen ami 6, so bile moderne ženske, na katere so se v katalogu posebej obračali z naslovom: "Za vas, Gospa." Citroën ami 6 je dosegel velik komercialni uspeh. S karavansko različico, ki je prišla v prodajo septembra 1964, in vse do njegove nadomestitve z vozilom ami 8, je bilo prodanih 1.039.384 vozil. Ami 6 je bil leta 1966 najbolje prodajano vozilo na francoskem trgu.
Tehnologija povzeta po 2 CV
Ami 6, ki je zasnovan na platformi vozila 2 CV, je prevzel tudi znameniti dvovaljni zračno hlajeni motor, čigar gibna prostornina je povečana na 602 cm3, z maksimalno močjo 22 KM. Slednja se je redno spreminjala in na koncu kariere znašala 35 KM. Opremljen je s 4-stopenjskim menjalnikom, poraba goriva znaša 6 l/100 km, največja hitrost pa je 105 km/h. Pri vozilu z drznim in zelo prepoznavnim stilom je ves tedanji tisk hvalil lego na cesti, udobje in bogato opremljeno notranjost ter bivalno udobje. Karavanska različica se je na začetku prodaje ponašala z nakladalno zmogljivostjo, ki je bila nenavadna za tako kompaktno osebno vozilo (s težo 320 kilogramov in dolžino 3,96 metra). Na koncu kariere vozila ami 6 je leta 1967 na trg prišla še izvedenka "Club", ki je prepoznavna po svojih 4 okroglih žarometih na sprednji strani.
Z začetkom prodaje vozila citroën ami 6 se je uveljavil tudi proizvodni obrat Rennes-la-Janais, ki je postal ena od največjih tovarn znamke Citroën. Na montažnih linijah te tovarne so od njene ustanovitve pa do današnjih dni proizvedli številne modele vozil znamke Citroën: ami 6, ami 8, GS/GSA, visa, Bx, Xm, xantia, xsara, C5 in C6. V počastitev petdesete obletnice vozila ami 6 bo to proizvodno središče 8. julija letos startno mesto za turo po Franciji, ki jo organizira francoski Amiclub. Klub, ki združuje lastnike vozil ami 6, ami 8, ami super in M35, bo tako proslavil petdeseto obletnico vozila ami 6 z 2.600 kilometrov dolgim potovanjem s 14 etapami.
Francosko slovenska zgodba o uspehu amija 6
Del tega jubileja je tudi slovenskega. Ob koncu petdesetih let prejšnjega stoletja je namreč koprska tovarna Tomos združila svoje poslovne interese s Citroënovimi. Začetki segajo v leto 1959, ko so v koprskem Tomosu, podjetju za proizvodnjo mopedov in izvenkrmnih motorjev, sklenili kooperacijsko pogodbo s francoskim Citroënom. Leta 1960 je stekla montaža prvih vozil. Ustanovljen je bil poseben oddelek za razvoj kooperacije s Citroënom, v okviru katerega so vzpostavili sodelovanje z novimi dobavitelji, razvojne storitve in mehanizme za kakovostno proizvodnjo. Kooperacija je bila usmerjena predvsem na izdelke večje vrednosti, kot na primer zaganjalnike, žaromete, kabelske snope, gibke zavorne cevi in lesonitne plošče za notranje obloge vrat. Citroënova razvojna služba je v celoti opredelila vsak sestavni del vozila in pred izdajo soglasja za njegovo vgradnjo poskrbela za vse preizkuse. Tomosov oddelek kooperacije je posredoval pričakovanja kupca dobavitelju in sodeloval pri izboljšavah. Obseg menjave se je postopoma večal in montažna linija je tekla brez prekinitev. V kooperaciji so poleg vozila ami 6 sestavljali še vozila 2 CV (spačke) in tudi DS (žabe).
146
ogledov
Ami 6: Ženske so ga ljubile
Citroën se je pred natanko 50 leti obračal na "Gospodične" z vozilom ami 6, kot so poimenovali avtomobil, ki je bil namenjen zlasti ženskam.