Z oktobrom letos stopa v veljavo evropska direktiva o minimalnih zahtevah za alternativna goriva. Del nje predvideva tudi poenotenje točilnih mest glede označevanja različnih tipov goriv, saj so na tem področju med članicami EU veljali različni pristopi. Tako lahko neko točilno mesto nosi imena, kot so V-power, Excellium, Q max, Maxx in podobno, precej slabše pa je poskrbljeno za jasno ločevanje, ali gre pri tem za bencine ali dizelsko gorivo. Ponekod trgovci uporabljajo različne barve ročk, a to ni pravilo, ki bi veljalo v vseh državah.
Kaj bo voznik opazil, ko bo oktobra točil gorivo?
EU po novem zapoveduje, da mora vsaka bencinska ročka poenostaviti pravilni izbor goriva, da bi bilo čim manj napačnih točenj, ki lahko v skrajnih primerih povzročijo veliko škodo na motorjih. "Nov način označevanja, ki bo stopil v veljavo oktobra 2018, pomeni dodatno označitev prodajnih mest s t. i. dodatnimi identifikacijskimi oznakami, ki naj bi kupcem olajšale identifikacijo goriva na prodajnem mestu glede na zahteve vozila (motorja)," pojasnjuje Aleksander Salkič iz Petrola.
Tako bo vsako točilno mesto in še posebej točilna "pištola" označena z grafično oznako - bencini bodo označeni s krogom, dizelsko gorivo s kvadratom, plinasta goriva pa z rombom. Iste oznake krog/kvadrat/romb morajo po novem pod pokrov polnilne odprtine nameščati tudi proizvajalci vozil.
Kupcu bodo stroški za posamezno gorivo kljuvali po duši
Grafični liki pa ne bodo edina novost. Država bo določila nekatere črpalke, ki bodo morale voznikom ponuditi še dodatne informacije. Za avto, ki je najbolj pogosto v državi, se bodo prikazovali podatki o stroških za gorivo glede na to, ali bi pri tem avtu uporabljali bencin, dizelsko gorivo, utekočinjen naftni plin, stisnjen zemeljski plin, električno energijo ali vodik.
"Večina držav bo izbrala prikaz stroškov za vozilo VW golf, ki ima na voljo vse motorje, razen vodikovih gorivnih celic," pojasnjujejo pri ministrstvu za infrastrukturo. O podrobnosti tega dodatnega označevanja se morajo članice še uskladiti, Slovenija pa si prizadeva, da bi bila del konzorcija, znotraj katerega bo sredstva za dodatno označevanje točilnih mest zagotovila Evropska komisija.
"Način prikaza navedenih stroškov in bencinske servise, kjer bodo prikazi izvedeni, bo Slovenija določila po izvedbi projekta. Namen tega prikaza je, da bodo prikazane prednosti vozil na alternativna goriva, saj je strošek za gorivo na 100 kilometrov najnižji za električno energijo, najvišji pa za bencin," pravijo na MZI.
Vsi trije največji naftni trgovci v Sloveniji Petrol, OMV in MOL v odgovorih za Žurnal24 pravijo, da bodo na uvedbo obvezne novosti pravočasno pripravljeni. Zaenkrat novih oznak ne uporablja še nihče izmed njih. Petrol je edini konkretno napovedal, da bodo oznake uvedli poleti, saj s predčasnim označevanjem ne bi radi povzročali zmede med kupci.
andrej.leban@zurnal24.si
ČLANEK, DA TE KAP!!! Kaj ko bi en genialc razložil kaj pomenijo oznake in katera oznaka je primerljiva s sedanjim gorivom!
En od EU funkcionarjev je v svojega diesel Mercedesa po pomoti enkrat natočil bencin in zdaj mora cela Evropa podreti in na novo zgraditi vse bencinske pumpe...
Spet na novo izumili vodo ti birokrati, katera oznaka je sedaj za 100 oktanski, ki ga veliko črpalk sploh nima, govorim o Petrolovih. V Slovenj Gradcu je samo ena taka.