To je slogan kampanje "2 sekundi," s katerim mednarodna avtomobilistična zveza FIA Regija I in partnerskimi avtomobilskimi klubi, akciji se je pridružil tudi slovenski AMZS, opozarja na moteče dejavnike, ki voznikovo pozornost odvračajo od vožnje, s čimer zmanjšujejo njegovo osredotočenost in povečujejo možnost za nastanek prometne nesreče. In pri tem ne mislijo zgolj pogleda na telefon, tudi prižig cigarete ali nasmeh otroku na zadnjem sedežu je dovolj, da voznik oziroma voznica izgubi nadzrod nad vožnjo in povzroči prometno nesrečo.
AMZS in tudi druge raziskave kažejo, kako posameznikova popolna osredotočenost vpliva na varno vožnjo. Žal raziskave kažejo, da vozniki med vožnjo z avtomobilom več kot četrtino časa porabijo za dejavnosti, ki jim kratijo pozornost.
Telefon največji motilec, a ne edini
Namen kampanje "2 sekundi" je pri voznikih in drugih udeležencih v prometu spodbuditi zavedanje, da že kratkotrajna odvrnitev pozornosti od dogajanja v prometu pomeni veliko tveganje za nastanek prometne nesreče. »Ocenjujemo, da se vozniki velikokrat premalo zavedajo, da lahko zgolj trenutek odloča o tem, ali bo prišlo do prometne nesreče ali ne. S kampanjo 2 sekundi želimo krepiti ozaveščenost, kateri so motilci naše pozornosti med vožnjo in da na dogajanje v prometu vpliva vsaka sekunda (ne)pozornosti«, izpostavlja mag. Jure Kostanjšek, generalni sekretar AMZS.
Nepomembna ni niti vrsta glasbe, ki se predvaja v avtu. Glasna glasba, prepevanje in celo poplesavanje med vožnjo hitro privedejo do nesreče. Zelo moteč dejavnik med vožnjo so lahko tudi sopotniki, še posebej otroci, saj s svojim obnašanjem in zahtevami hitro preusmerijo voznikovo pozornost. Tudi zaradi zgolj enega samega grižljaja sendviča ali požirka vode med vožnjo lahko izgubimo pozornost, četudi le za dve sekundi, a to je dovolj, da povzročimo ali preprečimo prometno nesrečo. Zbrano vožnjo prav tako zmoti čas, namenjen ličenju.
Med največjimi motilci pozornosti med vožnjo je mobilni telefon. Voznik, ki uporablja mobilni telefon med vožnjo, ima slabši reakcijski čas, počasneje zaznava in se odziva na prometno signalizacijo, njegova zavorna pot je daljša, težje tudi zaznava okolico in druge situacije v prometu. Tudi če med vožnjo le za dve sekundi izgubi pozornost, ima to lahko usodne posledice. Posameznikov reakcijski čas je v povprečju 1,8 sekunde. To pomeni, da voznik, ki ga je med vožnjo nekaj zmotilo, potrebuje cele štiri sekunde, da reagira na nepričakovano situacijo.
AMZS je sicer že leta 2012 predstavil rezultate raziskave, izvedene v AMZS Centru varne vožnje na Vranskem, v kateri so bili ocenjeni reakcijski časi voznikov v dveh pogojih: med telefoniranjem (pogovorom po radijski postaji) in v kontrolni situaciji (običajni vožnji brez telefoniranja). Ugotovitev: reakcijski čas se pri klicu občutno poveča in je približno dvakrat daljši kot v običajni vozni situaciji!
Pomanjkanje pozornosti je nevarno
Poleg mobilnega telefona, s katerim mnogi med vožnjo odpisujejo na sporočila, uporabljajo družbena omrežja, kot so Facebook, Instagram in Twitter, snemajo in podobno, je eden od motilcev pozornosti med vožnjo po izkušnjah in opozorilih AMZS inštruktorjev varne vožnje tudi kajenje. Prižiganje cigarete za sekundo ali dve odvrne pozornost voznika od dogajanja v prometu, kar je lahko nevarno. Če pri 100 kilometrih na uro le za eno sekundo odvrnemo pogled s ceste, smo v tej sekundi prevozili približno 28 metrov povsem na slepo.
Kampanjo 2 sekundi podpira tudi evropska komisarka za promet Violeta Bulc: »Pomanjkanje pozornosti je velika grožnja za varnost v cestnem prometu in ena največjih povzročiteljic nesreč. Uporaba mobilnega telefona med vožnjo ni priporočljiva. Kadar voziš, ne telefoniraj, šteje vsaka sekunda. Če združimo moči in delamo na vseh področjih, je Vizija 0 mogoča do leta 2050.«
Telefoniranje je največkrat povzročitelj najhujših prometnih nesreč ,vendar vedno raje zapišejo iz neznanega vzroka zapeljal na nasprotni vozni pas . Pač telefonski lobiji imajo dolge lovke .