Zanimivo je, da so pri Alfi Romeo najprej predstavili najbolj strupeno izvedenko, giulio quadrifoglio. To je zelo neobičajno za proizvajalce. Zato so tudi prvi vtisi še malo zmedeni, ker se še ne ve, kaj bo prinesla klasična karoserijska izvedenka in kako bo tekmovala s prestižno nemško floto: BMW-jem serije 3, mercedes-benzom razreda C, audijem A4 ... Prav od njih, kot tudi novih modelov, bo odvisno, ali bo Alfa okrevala, ali ne.
Hitrejša od BMW, a tudi stane več
Kar se ve za model quadrifoglio, je, da je hitrejši od bavarskega rivala. Zaenkrat so Italijani od motorne palete potrdili zgolj zmogljivi V6 biturbo 3,0-litrski bencinski motor, ki razvije 375 kilovatov moči (510 KM) in so ga uglasili skupaj s Ferrarijevimi mojstri. Za primerjavo, biturbo v športnem BMW M3 razvije 317 kilovatov moči (431 KM). Pospešek od 0 do 100 km/h je 3,9 sekunde! Omenjeni športni model je po zagotovilih Alfe zelo varčen, saj so mu v prid gospodarnejše vožnje vgradili elektroniko za izklop valjev, ko jih ne potrebuje. Omenja se, da bodo vstopne različice giulie poganjali dvolitrski štirivaljni in šestvaljni bencinski in dizelski agregati.
Pri izdelavi so uporabili ogljikova vlakna, aluminij, karbon-keramične diske ... Športna giulia tehta 1530 kilogramov. Razmerje masa: moč je 2,99 kilograma na eno konjsko moč.
A po drugi strani nemške cene razkrivajo, da je tudi cena konkurenčna nemškim rivalom, celo višja. Nemci poročajo, da bo giulia quadrifoglio v Nemčiji stala 72.000 evrov, 200 evrov več od BMW M3. Giulia z dodatki, kot so keramični diski zavor in sedeži iz karbonskih vlaken, pa 90.000 evrov. Italijani so novo lepotico predstavili junija in že prejeli več kot 5.000 zahtev za naročilo, je na tiskovni konferenci poudaril šef Alfe Harald Wester. Izpostavljajo, da so poskrbeli za idealno razporeditev teže (50/50) in odličen koeificient zračnega upora.
Oblika strupena, je to dovolj?
In kakšni so moji prvi vtisi? To je prava Alfa, ki je v resnici še bolj strupena kot na fotografijah. Dizajn je bil vedno nekaj več in to je po mojem mnenju bistven razlog, zakaj bi jo nekdo izbral raje, kot Nemce. A bo hkrati zaradi specifične oblike delila mnenja, enako je bilo med tujini novinarji, s katerimi sem se pogovarjal v Frankfurtu. Nekateri so skeptični, predvsem nekateri analitiki pa dvomijo v uspeh in množično prodajo po vsem svetu. Predvsem veliki načrti so povezani z ZDA.
Zmogljivostne karakteristike so primerljive z Nemci, oblika pa je tista, ki stvari postavlja ne neko novo raven. Hkrati smo na pravo alfo s pogonoma na zadnji kolesni par čakali dolgo, več kot dve desetletji. Čeprav so Italijani še zelo skrivnostni, pa se govori, da si pod drobovjem deli komponente z maseratijem ghiblijem. Potovalna kabina je povsem nova, moderna z velikim ekranom na dotik, tudi centimetrsko je povsem radodarna s prostorom za kolena spredaj in zadaj. Ne ponuja pa presežkov, niti v prtljažniku.
Na slovenske cene bomo še čakali
Glede na znano veliko obljublja tudi vožnja, na katero bomo morali čakati še kar nekaj časa. Pri Avto Triglavu pravijo, da bo izvedenka quadrifoglio na voljo tudi slovenskim kupcem, kdaj bodo na voljo klasične izvedenke še ni znano. Verjetno v prvem kvartalu prihodnjega leta. Tudi na slovenske cene se bo čakalo vsaj še do takrat.