Avto
18 ogledov

2.000 sprememb za razred C

Mercedes-Benz C220 CDI Avantgarde
1/64
Žurnal24 main
Prenovljeni mercedes-benz razreda C kljub navideznim manjšim spremembam na zunaj v primerjavi s predhodnikom prinaša kar dva tisoč novih elementov, to pa se pozna na vseh ravneh, od udobja do vožnje.

Mercedes-Benz je po štirih letih temeljito prenovil razred C, ki se lahko pohvali z več kot milijon prodanimi primerki. Če bi na cesti postavili predhodnika in njegov facelift, bi morda rekli, da temu ni tako, a že podatek, da ima novinec kar dva tisoč novih sestavnih delov, govori drugače.

Zapeljiv z LED diodami
Zunanjost že tako elegantnega vozila so le zloščili, po novem pa so linije odbijačev in blatnikov nekoliko ostrejše, zaradi česar ima ob drugih manjših spremembah prenovljeni razred C izboljšan koeficient zračnega upora, ki je 0,26.

Večjo vpadljivost so mu zagotovili z novo podobo luči, vključno s pasom LED diod namesto dnevnih luči, enak motiv pa se ponovi tudi pri meglenkah. Zvezda na zračnih odprtinah spredaj se pri testnem paketu avantgarde bohoti pod motornim pokrovom, ki ima zdaj izrazitejšo izboklino v obliki črke V. Z boka večjih razlik, razen dodatne kromirane letvice na spodnjem delu vrat, ni, enako velja tudi za zadek, kjer pa boste bolje opazni zaradi LED diod.

Bleda notranjost v pozabo
V Stuttgartu so leta 2007 ob predstavitvi modela poslušali kritike na račun blede notranjosti in slabših materialov, ki se za premium znamko ne spodobijo. Novinec nam je po prenovi veliko bolj všeč. Občutka plastičnosti ni več, pa tudi vsi drugi elementi so narejeni po zadnji modi. Hvalimo sredinsko konzolo, ki je bila temeljito obnovljena in je povzeta po dražjem razredu E. Po novem je vozniku na voljo zelo informativen velik in fiksen barvni zaslon z lepšo grafično zasnovo, ki je bil prej dvižen, upravljanje z njim pa je povsem enostavno s pomočjo stikal na volanu. Na njem lahko poleg radia in zelo dobre navigacije (prenosne navigacije ne potrebujete) spremljamo tudi porabo goriva. Tudi to spremembo pozdravljamo. Za zastarelega se je izkazal sistem pomoči pri parkiranju, saj kamere za vzvratno vožnjo testnik ni imel, zanašati pa smo se mogli na sistem, vgrajen spredaj in zadaj, ki s pomočjo lučk in zvoka opozarja na oddaljenost od ovire.

Mercedes-Benz C220 CDI Avantgarde | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main
Dvoobmočna klimatska naprava deluje učinkovito, tudi ko je zunanja temperatura nad 30 stopinj Celzija, žal pa sta potnika zadaj pri urejanju temperature odvisna od voznika. Prostora je toliko kot pri predhodniku, sedeži, ki so kombinacija usnja in tkanine, so udobni, vendar so bili le deloma električno nastavljivi.

Veliko napredne tehnike
Lep in vozniku bolj udoben je nov trikraki, zelo športen in neposreden volanski obroč, ki med vožnjo vozniku prenaša vse potrebne podatke izpod koles. Ta omogoča suvereno vožnjo tudi skozi hitrejše ovinke, prav za ovinke pa je idealen pogon na zadnji kolesi. To bodo občutili predvsem tisti vozniki, ki radi preizkusijo limit vozila. Zavore so učinkovite, sistem ESP tudi – ta se hitro odzove na voznikovo napako. Ostaja tudi dodatna obvolanska ročica za upravljanje s tempomatom, ki zahtevano hitrost vzdržuje tudi ob vožnji po klancu navzdol.

Testnik je bil zahvaljujoč najvišji stopnji opreme avantgarde do "zob“ oborožen z napredno tehniko. Po novem voznika na vozila v mrtvem kotu opozarja asistenca za mrtvi kot, ki v praksi deluje odlično. To pomeni, da voznika še pravočasno s pomočjo slikovnega signala v stranskih ogledalih opozori na vozila v mrtvem kotu in se ne vklopi po nepotrebnem, kar zna biti nadležno. Prvič smo v razredu C preizkusili radarski tempomat, ki je natančen in ga hvalimo, del ekološkega paketa blueefficient pa je tudi sistem start stop, ki zmanjšuje porabo goriva, na utrujenost voznika pa opozarja sistem vibracije volana, ko brez smernika zapeljemo z voznega pasu.

Prtljažni prostor je v razrednem povprečju, škoda le, da se ne zapira s pomočjo električnega stikala; odprete pa ga lahko s pomočjo stikala ob voznikovih vratih.

Mercedes-Benz C220 CDI Avantgarde | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main
Udobje pred športnostjo
Udobju med vožnjo res ne moremo oporekati. Avtomobil na cesti suvereno stoji tudi pri višjih hitrostih, trušča in neudobja zaradi lukenj pa potniki ne bodo občutili. Udobje je primerljivo z večjimi limuzinami, nagibanje v ovinkih je vseskozi pod nadzorom, žal pa elegantna vožnja prinaša tudi slabosti, ki jih občutijo športno usmerjeni vozniki. Avtomobil ne, da se ne pelje športno, vendar sta po tej plati še vedno spredaj BMW serije 3 in Audi A4.

Zaradi vgradnje sistema start – stop so morali prilagoditi sedemstopenjski samodejni menjalnik, ki ima po novem črpalko za vzdrževanje tlaka ob ugasnjenem motorju, spremenili pa so tudi njegovo elektronsko podporo. Ne glede na izbrani način delovanja (C-Comfor, S-sport), menjalnik deluje uglajeno. Enako velja za ročno pretikanje, ki pa se ga roko na srce nismo posluževali pogosto.

2,2-litrski štirivaljni dizelski motor s 125 kilovati (170 KM) je sicer najšibkejši dizelski agregat pri nas, a je dobra izbira, prav gotovo pa bo tudi najbolj pogosta izbira. Vzrok je tudi poraba. Ta, čeprav avtomobila na testu nismo "šparali“, ni bistveno presegla mejo šestih litrov dizla na sto prevoženih kilometrov, s premagovanjem višjih hitrosti pa vseeno nima težav.

Kljub slovesu prestiža v primerjavi s konkurenco razred C ne izstopa. To, da se od predhodnika na zunaj bistveno ne razlikuje, ni njegova slabost. Tisti, ki bi ga rad imel v svoji garaži, se mora vanj usesti in ga preizkusiti. Spremembe so vidne v notranjosti. Prav gotovo gre za vrh ponudbe med srednje veliki limuzinami, ki sicer ne pospešuje najbolj športno, vendar pa po udobju prekaša konkurenco.

Podatki o vozilu: mercedes-benz C220 CDI Avantgarde
Motor: 2.143 cm3
Vrsta: štirivaljni dizelski
Moč: 125 kW (170 KM)/pri 3.000 do 4.200 vrtljajih na minuto
Navor: 400 Nm/med 1.400 in 2.800 vrtljaji na minuto
Poraba: 6,5 litra/100 km (test – mešani cikel), 117 gramov CO2
Zmogljivosti: 232 km/h, 8,4 sekunde od 0 do 100 km/h
Mere (dolžina v mm): 4.591, prtljažnik (v litrih): 475
Cena: 32.280/46.745 EUR (osnovni/testni)

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.