Vsi kandidati za župana Mestne občine Kranj se strinjajo, da je trenutna začasna avtobusna postaja, ki stoji na tem mestu že več desetletij, sramota za Kranj. Trije se strinjajo, da bi morala stati ob železniški postaji, medtem ko dva tej lokaciji nista naklonjena. Tako je Zoran Stevanović (Resni.ca) prepričan, da je vprašanje nove avtobusne postaje v Kranju namenjen predvolilnim obljubam vsakokratnih županov za pridobivanje glasov volivcev. Nov avtobusni terminal pa bi zgradil na trenutni začasni lokaciji. »Aktualni župan Rakovec je na preteklih volitvah izgradnjo avtobusnega terminala izpostavljal kot ključno točko svojega programa poleg vzpostavitve stanovanjskega sklada. Nobene od teh seveda ni izpolnil. Po štirih letih mandata nastopa s to predvolilno obljubo ponovno. Jaz se zavezujem, da bom kot župan zgradil novo, moderno avtobusno postajo na obstoječi lokaciji. Postajo, ki bo po svojem izgledu in funkcionalnosti Kranj postavila ob bok vsem modernim evropskim mestom. Hkrati pa bomo takšno avtobusno postajo povezali s konstantno avtobusno povezavo z železniško postajo in z vsemi kranjskimi krajevnimi skupnostmi, kjer bodo vozili elektronski avtobusi oziroma tako imenovana »shuttle« vozila,« obljublja Stevanović.
Izgradnji nove avtobusne postaje na železniški postaji ni najbolj naklonjen tudi Aleksander Svetelj (Več za Kranj). »Za izgradnjo avtobusne postaje so bili projekti že zasnovani, a jih je trenutna oblast opustila z obljubo, da bo začasno uredila staro, obstoječo avtobusno postajo, potem pa v tem mandatu začela z gradnjo nove postaje na lokaciji železniške postaje. Kot vemo, se ni zgodilo nič od obljubljenega in to ni dobro. Nova avtobusna postaja mora biti zgrajena in to bo brez dvoma ena od mojih prioritetnih nalog. Kranj potrebuje moderno postajo, saj je le-ta predstavlja tudi prvi stik številnih turistov z našim mestom in sami dobro veste, kako pomemben je prvi vtis. Pod mojim vodstvom nova avtobusna postaja mora biti zgrajena in to bo brez dvoma,« poudarja Svetelj.
Aktualni župan Matjaž Rakovec (SD) je še vedno prepričan, da je najboljša lokacija za avtobusni terminal ob železniški postaji. Kot pravi, je na osnovi opravljenih študij najbolje na enem mestu povezati čim več oblik javnega prevoza. Pri tem pa bodo poskrbeli tudi za usklajene vozne rede, da bo v bližini dovolj parkirišč v sistemu Park&Ride in za redno, frekventno prometno povezavo s centrom z električnimi »shuttli«. »Za to si prizadevamo od začetka mandata in bomo tudi uresničili. Za projekt smo že izdelali urbanistično zasnovo, ki so jo potrdili vsi deležniki: Slovenske železnice, Direkcija RS za infrastrukturo, Zavod za varstvo kulturne dediščine in ostali mnenje dajalci. Ključno dejstvo pa je, da smo pri tem odvisni od Slovenskih železnic oz. Direkcije RS za infrastrukturo, saj je projekt povezan s prenovo železniške postaje. Z razširitvijo gorenjske proge v dvotirno progo, ki jo pričakujemo v prihodnjem mandatu, naj bi se industrijski del tirov premaknil proti Naklemu, tako da se bo na kranjski železniški postaji sprostil prostor za potniški terminal. V MOK računamo, da se bodo dolgotrajni postopki čim prej iztekli v prid našim načrtom,« poudarja Rakovec. Glede trenutne avtobusne postaje pa pravi, da bodo na tem mestu prenovljena postajališča, skladno z občinskim prostorskim načrtom pa bi na tem mestu lahko zgradili nov nebotičnik.
Da je avtobusni terminal smiselen v povezavi z železniško postajo, poudarja tudi Srečko Barbič (Gibanje Svoboda), in sicer ob kompleksni ureditvi ostale infrastrukture. »Časovni dostop in pogostost dostopa do postaje, tako železniške kot avtobusne, mora biti res minimalen z vseh koncev KS Mestne občine Kranj kar bi reševali kot hitri avtobusi. Ob tem pa bi bilo potrebno urediti tudi ustrezna parkirišča ob postaji oz. P + R.«
»Čudi me, da nobeden od dosedanjih županov ni bil sposoben ugrizniti v to kislo jabolko,« pa pravi Ivo Bajec (SDS, NSi, SLS, Zeleni Slovenije). Rešitev zanj, ki se je celotno svoje poklicno življenje ukvarjal s prometom na Slovenskih železnicah, je po njegovih besedah zelo enostavna. »Usesti se z mojimi bivšimi sodelavci iz železnic za skupno mizo in pripraviti načrt za izgradnjo nove železniške postaje skupaj z avtobusno postajo, sedanjo glavno avtobusno postajo pa spremeniti v vmesno postajo, seveda v popolnoma drugačni, moderni podobi. Podobno smo s kolegi iz Slovenskih železnic ta problem že rešili v Kopru,« zaključuje Bajec.
ok basači predvolilni , a ima kdo že vsaj kakšno skico, če ne že načrt ? a bo po izvolitvi …
Bajec, zvani Basać!!