Fabia tokrat nastopa že v četrti generacijo, a kot so poudarili na predstavitvi, lahko za njeno izročilo štejemo vsaj dva modela, ki ju je škoda izdelovala že pred tem: favorit in felicio. Kakorkoli, v Evropi in tudi Sloveniji jo lahko prve nove fabie pričakujemo novembra, njene cene pa za zdaj uradno še niso napovedali, čeprav je bilo namignjeno, da bo v osnovnih različicah na voljo že za zelo ugodno vsoto evrov. Žal smo izvedeli tudi, da so se pri Škodi odločili, da z novo generacijo fabie ne ponudijo karavanske različice combi.
Direktor Škode Thomas Schäfer je sicer že ob majskem razkritju nove fabie v Pragi obljubil, da bo v večini evropskih držav na voljo že za manj kot 14 tisoč evrov. To tudi ustreza njegovi trditvi, da bo fabia ključna pri Škodini usmeritvi kot znamke, ki bo voznikom ponujala dosegljivo mobilnost. Škoda po njegovem prepričanju stoji na začetku novega razburljivega poglavja v avtomobilski industriji, ko pravzaprav ne vedo prav dobro, kje bodo konec tega desetletja. Prepričan je, da bo Škoda gotovo drugačna znamka kot danes, digitalizirana in elektrificirana, prav tako pa tudi z razširjenim vplivom predvsem v vstopnem in množičnem segmentu.
Ikona znamke
Pri Škodi pravijo,da je fabia prava ikona njihove znamke, ki že več kot dve desetletji bolj kot katerikoli drug njihov model uteleša Škodine temeljne vrednote. Od predstavitve prve generacije leta 1999 do danes so prodali več kot 4,5 milijona fabij, kar jo uvršča med najbolj uspešne predstavnice njenega razreda. In v novi generaciji naj bi imela vse, kar je potrebno za nadaljevanje uspešne zgodbe njenih predhodnic. K temu naj bi ji pomagali predvsem prostornost,učinkovita povezljivost, napredni asistenčni sistemi in čustvena oblika.
K temu bo gotovo pripomogla s svojo obliko, ki ji zagotavlja tudi zelo ugoden aerodinamični količnik 0,28. Oblikovalci so tako ugodni količnik dosegli z natančnimi simulacijami pretoka zraka mimo karoserije in vrsto inovativnih podrobnosti, med katerimi so denimo tudi hladilne žaluzije, ki se tedaj, ko je manj potrebe po hlajenju motorja, zaprejo in pripomorejo k prihranku 0,2 litra goriva na 100 kilometrov pori hitrosti 120 kilometrov na uro. Tok zraka so izboljšali tudi s spojlerjem in bočnimi zaključki, ki zmanjšajo turbulence za zadkom avtomobila, zgladili so dno avtomobila in zrak usmerili z zračno zaveso mimo bokov in koles, ki so opremljena z aerodinamičnimi vstavki na platiščih.
Vse te izboljšave so pripomogle tudi k temu, da je fabia trenutni okoljski zakonodaji ustregla brez hibridizacije, saj, kot pravijo pri Škodi, ta ni potrebna. Motorno ponudbo tako sestavljajo zgolj konvencionalni bencinski motorji. Glaqvnino ponudbe tako tvroijo litrski motorji MPI in TSI z močmi med med 48 in 81 kilovati, v vrhu ponudbe pa bo 1,5-litrski turbobencinski štirivaljnik z močjo 110 kilovatov. Močnejša motorja bosta na voljo tudi s sedemstopenjskim menjalnikom DSG.
Ustreza pričakovanjem
Na predstavitvi sem za krajši las vozil dve fabii z različno močnima turbobencinskima trivaljnikoma. Prvi vtis je, da so pri Škodi dobro opravili delo, saj je fabia po eni strani povsem obdržala značaj sedanje generacije, hkrati pa se pozna, da je v primerjavi s predhodnico tudi močno napredovala, saj nekako bolj nevtralno stoji na tleh in se tudi odlično odziva na voznikove ukaze.
K temu gotovo pripomore tudi dejstvo, da so fabio zasnovali na koncernski modularni platformi za majhne avtomobile MQB-A0, ki si jo deli s volkswagnom polom in seatom ibizo. V primerjavi s predhodnico so konstruktorji pri izdelavi karoserije uporabili več vroče oblikovanih in visoko trdnostnih jekel. Vsebnost treh najtrših vrste jekla se je s 15 dvignila na 40 odstotkov, komponente iz visoko trdnostnih jekel pa tvorijo skoraj 80 odstotkov karoserije.
Nova platforma je sicer fabii ji je prinesla nekoliko večje mere od predhodnice, ne pa tudi mase, saj je ostala skoraj enako težka kot predhodnica, kar je verjetno tudi »krivo«, da se nekomu, ki je vozil enako motorizirano fabio prejšnje generacije, odziv motorja zdi tako domač. V dolžino fabia po novem meri 4,107, v širino 1,780, v višino pa 1,460 metra, medosna razdalja znaša 2,564 metra, kar je 94 milimetrov več kot doslej. Soliden je tudi prtljažnik, ki je s prostornino 380 litrov (povečljivo na 1.190 litrov) za 50 litrov večji kot v odhajajoči fabii.
Prtljažnik je tudi bolj praktično zasnovan, saj v njem najdete vrsto pripomočkov za lažje razporejanje prostora. Tudi sicer je fabia, ko gre za praktične domislice, prava škoda. V voznikovih vratih z lično in zelo domiselno oblikovanim notranjim držalom tako najdete vdolbino za dežnik, na hrbtiščih prednjih sedežev pa posebne žepke za mobilni telefon, ki jih je fabia prevzela od večje octavie. Kot prva v svoje razredu pa se lahko fabia med drugim pohvali tudi s šobami klimatske naprave za potnike na zadnji klopi, ki je po drugi strani klasično tretjinsko zložljiva. Različnih praktičnih posebnosti naj bi bilo kar 43, 16 različnih vdolbin za odlaganje predmetov pa skupno meri več kot 100 litrov.
Nov korak v oblikovanju
S četrto generacijo fabie je Škoda naredila novi korak v znamkinem značilnem čustvenem oblikovalskem jeziku. Po zaslugi novih proporcev je videti veliko bolj dinamična in dozorela. Ohranja tudi vlogo funkcionalne in praktične sopotnice za vsakdanje poti. Na zunanjosti izstopajo predvsem žarometi, ki delujejo kot podaljšek maske v novem Škodinem slogu. Že v osnovi so opremljeni s tehnologijo led, na voljo pa so tudi polne led luči z vrsto funkcij.
Led svetilke so na voljo tudi na zadku, kjer so luči sicer urejene v tipičnem znamkinem kristalnem dizajnu, kakor tudi elementi boka. Na fabii sta voljo sta tudi dve novi kovinski barvi: »grafitna metalik« in »feniks oranžna«. Da je skrivnost lepega videza v podrobnostih, priča trikotni začetek črte na spodnjem delu vrat, s katerim so se poklonili češki nacionalni zastavi, ki je lansko leto praznovala okroglo stoletnico. Leta 1920 jo je namreč za svojo zastavo izbrala takratna Češkoslovaška, leta 1993 pa je po ločitvi Češke in Slovaške postala zastava Češke republike.
Ko smo si ogledali prve fotografije fabie, je ta oblikovni element precej izstopal, v resnici pa si ga morate kar malo predstavljati. Morda bo tisti ki ga hoče poudariti, tja nalepil kakšno nalepko, vendar dvomim, da bodo storili že Čehi, kaj šele drugi, ki s češko zastavo nimajo nikakršne čustvene vezi. Fabia je sicer serijsko opremljena tudi s strešnim spojlerjem iz umetnih materialov, ki dodatno poudari njen dinamični značaj.
Notranjost se seveda zgleduje po notranjosti drugih škod, ki jo je prva predstavila scala. Na predstavitvi je bilo poudarjeno, da so kokpit demokratizirali, saj je osrednji zaslon infozabavnega sistema enako dobro viden vozniku in sovozniku, armaturna plošča pa je tudi sicer zelo simetrična in zgrajena okoli osrednjega zaslona infozabavnega sistema. K zagotavljanju občutka širine sicer pripomore tudi prečna linija, ki so ji prilagodili tudi okrogle šobe klimatske naprave s fiksnimi vodoravnimi letvicami.
Domiselna poteza
Kljub temu, da fabii zaradi njenega položaja v znamki in koncernu niso namenili najbolj prestižnih materialov, so to oblikovalci nadoknadili z zelo domisleno potezo, ki tudi v praksi zelo dobro deluje. Del armaturne plošče so namreč oblekli v tkanino, ki ji da poseben videz in pridih. Enak tekstilni vzorec se sicer ponavlja tudi na oblogah vrat, kjer izstopa predvsem veliko držalo ovalne oblike, ki notranjosti tudi da poseben značaj.
Vsekakor pa vsaj na prvi vtis velja: fabii morda niso namenili najbolj prestižnih materialov, a to ne pomeni, da ti niso kakovostni. Dober vtis daje fabia tudi v celoti, predvsem ko sedete vanjo, pa ne morete mimo občutka solidno izdelanega avtomobila. To velja tudi za sedeže, ki telesu nudijo dovolj opore, le na zadnji klopi se pokaže, da je fabia manjši avtomobil od scale in je zato tam manj prostora. A za boljši vtis bo potreben daljši preskus.
Povezljivost je izčrpna, možno je tudi indukcijsko polnjenje mobilnega telefona, voznika pa lahko glasovno razvaja poliglotska virtualna pomočnica Laura, ki govori petnajst jezikov. V fabii je prvič na voljo tudi virtualni kokpit, ki se ne razlikuje dosti od tistih iz večjih modelov. Uporaba nove platforme je pripomogla tudi k povečanju nabora varnostnih pripomočkov. V fabii je namreč na voljo do devet zračnih vreč, med drugim pa je na voljo tudi pomočnik »Travel Assist«, ki vozniku pomaga tudi pri krmiljenju avtomobila, na voljo pa je tudi prilagodljivi tempomat, ki deluje do hitrosti 210 kilometrov na uro.
Prvi vtis z vožnje nove fabie je torej zelo dober, saj se vidi, da so v Mladi Boleslavi v njeno posodobitev veliko vložili. Zato komaj čakamo, da jo bomo pozimi lahko tudi bolj temeljito preskusili in o vtisih tudi kaj več napisali.
Zunanjost precej lepša od svoje predhodnice, notranjost pa ravno obratno. Pa to je pri celem VAG koncernu enako. Zakaj ne …
Trivalni litrski motor ---- tuga od tehnike, čas je za kaj boljšega . Velja za vse v skupini!!!!
...motor bi moral biti vsaj 1.4 litrski, o porabi ni govora, morala bi biti pod 4 litre, narejen "kot bi …