Volvo draži z novim vrhunskim modelom

Foto: Volvo
Foto: Volvo
Volvo je julija s študijo recharge napovedal električnega naslednika svojega največjega športnega terenca volva XC90. Zdaj so še korak bliže razkritju avtomobila, ki ga bomo spoznali 9. novembra.
Oglej si celoten članek

Novinca, ki se bo imenoval volvo EX90, so za zdaj predstavili le s površno skico, vendar naj bi bil Volvov končni izdelek zelo podoben študiji recharge, ki namiguje, da bo šlo manj za izrazitega terenca, ampak bolj križanca med kombijem in športnim terencem.

Volvo za 2022 Ste že videli, kakšen bo volvo jutrišnjega dne?

Foto: Volvo volvo EX90

Volvo EX90 bo svojo kariero začel ob prenovljenem volvu XC90, po njegovem zgledu pa bo postavil smernice za naslednje modele švedske avtomobilske znamke. To se bo odrazilo predvsem na področju varnosti. Pri  Volvu namreč trdijo, da bodo z EX90 vstopili tudi v novo obdobje avtomobilske varnosti, ki jo bo zagotavljala kombinacija novih tipal in softvera v obliki »varnostnega ščita«. Novi varnostni sistemi naj bi pripomogli k 9-odstotnemu zmanjšanju možnosti prometnih nesreč in 20-odstotnemu zmanjšanju nesreč, pri katerih so  posledice smrt ali hude poškodbe udeležencev.

Razumevanje človeka

Da bo to dosegla, bo nova švedska admiralska ladja opremljena z osmimi kamerami, 16 ultrazvočnimi tipali, petimi radarji in lidarjem na strehi avtomobila. Medtem, ko bodo zunanja tipala in kamere vozniku pomagali, da se bo laže izogibal oviram, bo tudi v notranjost vgrajen set kamer, ki bo nadzoroval voznikovo vedenje in zagotovil, da ta pozornosti ne bo odvračal od dogajanja na cesti.

Foto: Volvo volvo EX90

Kamere bodo namreč ugotavljale, če je voznik nepozoren ali pa je z njim kaj narobe. Pri Volvu pravijo, da sistem ne bo le spremljal voznika, ampak bo poskušal razumeti človeško vedenje in interakcijo z okolico, v kateri bo prepoznal tudi najmanjše predmete,  in se učiti na osnovi izkušenj.

Še en ... Volvo je močno spremenil svoj znameniti logotip

Če se voznik na opozorila ne bo odzval, bo avtomobil počasi upočasnjeval in na koncu ustavil ob cesti s prižganimi opozorilnimi utripalkami. Pri Volvu so sicer sprva napovedovali, da bo programska oprema, ki bo sposobna prepoznavati voznikovo pozornost oziroma nepozornost, pripravljena že leta 2020, vendar je razvoj očitno trajal dlje.

Foto: Volvo volvo EX90

Lidar kot ključni del sistema

LIdar, ki ga bo Volvu dobavilo kalifornijsko podjetje Luminar, bo ključni del Volvovega novega sistema za pomoč vozniku Ride Pilot, ki bo omogočal tudi avtonomno vožnjo tretje ravni, s čimer bo funkcionalno nekje tam kot Daimlerjev sistem Drive Pilot. Ta namreč od voznika, kjer bo to zakonsko dovoljeno, ne bo zahteval pozornosti ali ukazov, ko bo avtomobil vozil po avtocesti.

Avto Električni tovornjak postavil svetovni rekord v dosegu

Lidar lahko sicer pri avtocestnih hitrostih pešce prepozna do razdalje 250 metrov, do razdalje 120 metrov pa lahko zazna celo tako majhne predmete, kot je avtomobilska guma na črni podlagi. Pri Volvu pravijo, da so s tipali v kombinaciji z novim softverom zagotovili dovolj dodatne moči, da lahko avtomobil zaznaval nevarnosti veliko bolj učinkovito kot doslej. Tudi v tem primeru bo namreč sistem poskušal razumeti dogajanja na cesti in se učiti na osnovi spoznanj.

Foto: Volvo volvo EX90

Nov trend Do novega avtomobila v desetih klikih

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.