Tudi hitri vozniki bodo presenečeni nad porabo bencina

Foto: Anže Petkovšek Hyundai Ioniq Foto: Anže Petkovšek Hyundai Ioniq Foto: Anže Petkovšek Hyundai Ioniq Foto: Anže Petkovšek Hyundai Ioniq Foto: Anže Petkovšek Hyundai Ioniq Foto: Anže Petkovšek Hyundai Ioniq Foto: Anže Petkovšek Hyundai Ioniq Foto: Anže Petkovšek Hyundai Ioniq Foto: Anže Petkovšek Hyundai Ioniq Foto: Anže Petkovšek Hyundai Ioniq Foto: Anže Petkovšek Hyundai Ioniq Foto: Anže Petkovšek Hyundai Ioniq Foto: Anže Petkovšek Hyundai Ioniq Foto: Anže Petkovšek Hyundai Ioniq Foto: Anže Petkovšek Hyundai Ioniq Foto: Anže Petkovšek Hyundai Ioniq Foto: Anže Petkovšek Hyundai Ioniq Foto: Anže Petkovšek Hyundai Ioniq Foto: Anže Petkovšek Hyundai Ioniq Foto: Anže Petkovšek Hyundai Ioniq Foto: Anže Petkovšek Hyundai Ioniq Foto: Anže Petkovšek Hyundai Ioniq Foto: Anže Petkovšek Hyundai Ioniq Foto: Anže Petkovšek Hyundai Ioniq Foto: Anže Petkovšek Hyundai Ioniq Foto: Anže Petkovšek Hyundai Ioniq Foto: Anže Petkovšek Hyundai Ioniq Foto: Anže Petkovšek Hyundai Ioniq
Hyundai je, odkar je na trg pred štirimi leti ponudil hibridni ioniq, še izpili tehnologijo. V prvi vrsti smo bili navdušeni nad tehnologijo in predvsem porabo bencina.
Oglej si celoten članek

Hibrid – na »prvo žogo« bi večina pomislila na priusa, pionirja med hibridnimi vozili. Toyoti dolgo ni nihče sledil, danes pa smo priča pravi hibridizaciji modelske palete večine proizvajalcev vozil. Tu moramo ločiti mehke hibride, ki več ali manj pomagajo pri speljevanju in pospeševanju in prave hibride – rečemo jim tudi samopolnilni hibridi, ki so brez električnega kabla za priključitev na omrežje in polnjenje baterije, kjer elektrika ne pomaga zgolj pri speljevanju, ampak je lahko bencinski motor ugasnjen večino časa in deluje le električni motor.

Avto SUV, ki razkriva, kaj zmorejo pri Hyundaiu

Hyundai je prvo odločilno potezo povlekel že leta 2016, ko je predstavil model ioniq – to je edini model avtomobila na svetu, ki je na voljo tako hibrid, priključni hibrid, kot 100-odstotno električno vozilo.

Foto: Anže Petkovšek Hyundai Ioniq

Mi smo na testu preizkusili hibridno različico ioniqa, ki je v samo v štirih letih postal eno najbolj priljubljenih hibridnih vozil na svetu, lani pa so ga tehnološko in varnostno ter malo tudi oblikovno posodobili.

Zunanje spremembe niso velike. Najbolj vidne novosti na zunaj so preoblikovan sprednji in zadnji odbijač, motorna maska (opremljena je z aktivnimi zračnimi loputami za hlajenje električnih komponent in izboljšanje aerodinamike vozila), spredaj in zadaj svetijo led luči z novim svetlobnim podpisom, nova je oblika platišč. Še vedno pa je oblikovno zelo samosvoj avtomobil, ki je daleč od oblike trendovskih križancev in robustnosti, celo športnosti. 

Več sprememb je v kabini, kjer ne gre le za lepotičenje. Najbolj opazen je nov 10,25-palčen samostoječ zaslon občutljiv na dotik, ki podpira delovanje infozabavnega sistema in navigacije. Na žalost o slovenskem jeziku še vedno ni ne duha ne sluha, veliko je pritiskanja na dotik, a stvar deluje dobro. Funkcije osrednjega zaslona vsebujejo dostopne menije, kjer lahko voznik stalno spremlja podatke o električnem načinu vožnje – koliko časa vozimo na elektriko, koliko je povprečna poraba bencina – podatki so tudi dobro grafično obdelani, da vsak trenutek vemo ali smo določen odsek poti prevozili ekološko ali ne.

Foto: Anže Petkovšek Hyundai Ioniq

Novi so digitalni merilniki v velikosti 7-palcev z novo grafiko, ambientalna svetloba v modri barvi, za lepši videz poskrbijo kromani detajli, novost je tudi sistem multi bluetooth, ki omogoča, da se z infozabavnim sistemom povežeta dve mobilni napravi ter tudi SOS tipka, ki je del sistema e-call, ki samodejno, če senzorji zaznajo sprožitev zračnih blazin, klicnemu centru sporoči podatke o vozilu, čas nesreče, smer vožnje, senzorji pristojne obvestijo tudi o samem trku in o znamki ter modelu vozila. Sprednja sedeža v mrzlih dneh hitro ogrejeta telo, tudi v roke vas ne bo zelo, če boste zjutraj prijeli mrzel volan, ki se s pritiskom na tipko med sedežema hitro ogreje. Slabše je zaščitena kamera za vzvratno vožnjo, ki je pozimi in v slabem vremenu hitro umazana. 

Foto: Anže Petkovšek Hyundai Ioniq

Preseneti s prostornostjo na zadnjih sedežih. Tudi visokorasli bodo imeli veliko prostora za kolena, nekoliko manj za glavo. Manjši otroci v avtosedežih ne bodo z umazanimi čevlji dosegli hrbtišča prednjih sedežev, ki sta udobna tudi na daljših poteh, bi pa lahko nudila malo več bočne opore. Čeprav je zdaj oblikovno všečen avto, pa me je malo zmotila mešanica materialov, pri katerih me je zmotila predvsem trda plastika, ki pušča praske. Želel bi si več mehkih materialov.

Avto Nova generacija i20 razkriva Hyundaijevo novost

Prtljažnik v teoriji (443 litrov) ne ponuja presežkov, a ponuja veliko prostora tudi na račun dolgega nakladalnega dna in velike odprtine skozi katere zlahka spravimo tudi večje predmete. Malo zmoti teža prtljažnih vrat, ki se odpirajo visoko navzgor.

Hibridni ioniq me je najbolj prepričal na področju pogona. Čeprav imamo novinarji daleč največ izkušenj s Toyotinimi hibridi, pa so korejski strokovnjaki delo opravili odlično. 

Foto: Anže Petkovšek Hyundai Ioniq

Pod pokrovom Ioniqa je 1,6-litrski štirivaljni bencinski motor, ki združuje moč z 32-kilovatnim (43 konjskim) elektromotorjem, ki ga poganja litij-ionska polimerna baterija kapacitete 1,56 kWh, nameščena pod zadnjimi sedeži. Skupna moč hibrida je 103,6 kW (141 konjskih moči), zahvaljujoč skupnemu navoru 265 Nm, pa z lahkoto premika maso 1870 kilogramov ne glede na to ali pospešujete po avtocesti, ali vijugasti gorski cesti. To ni športen avtomobil, kar kaže že podatek o pospešku (0 do 100 km/h je 10,8 sekunde), kljub temu pa pogon v nobeni situaciji ne razočara. 

Foto: Anže Petkovšek Hyundai Ioniq

Moč se na prednji kolesi pošilja preko šeststopenjskega menjalnika z dvojno sklopko, ki se je izkazal za precej udobnega, čeprav tako kot CVT menjalnik pri Toyotah med odločnim pospeševanjem spušča glasen zvok. Menjalnik se ob odločnejšem pospeševanju odzove sunkovito in poskrbi za enakomerno pospeševanje do avtocestnih hitrosti. Ioniq ima celo obvolanski »ušeski« za menjavanje prestav, a menjalnik sam pospešuje dovolj odločno in natančno, tako, da smo več ali manj naperke pustili ves čas na miru. 

Ko vozite enakomerno oziroma umirjeno Hyundaijev hibrid navduši z gladko vožnjo, svoje pa prispeva tudi udobno podvozje. Ioniq uporablja MacPhersonovo sprednjo opornico in multilink zadnje vzmetenje, svoje pa dodajo še pnevmatike z »debelimi« bočnicami. Testni avtomobil je imel 17-palčna platišča in pnevmatike dimenzije 195/65, kar je še dodatno utišalo cestni hrup po z luknjami načetem asfaltu. 

Foto: Anže Petkovšek Hyundai Ioniq

Zaradi velike moči je ioniq precej dinamičen avtomobil in ponudi kar nekaj zabave. Tudi na račun direktnega in natančnega krmiljenja. K sreči Ioniq tudi dobro zavira, regenerativno zaviranje pa za voznika ni moteče. 

Hibrida je mogoče v teoriji na elektriko pognati do hitrosti 120 km/h (v optimalnih razmerah), tudi v resnici pa smo brez težav po ljubljanski obvoznici kratek čas (enakomerna vožnja brez pospeševanja in vzpenjanja) vozili zgolj na elektriko (ko je bila baterija dovolj polna). V mestu in v primestni vožnji ioniq še precej več deluje v načinu EV, kar se je na koncu poznalo tudi pri porabi bencina. 

Foto: Anže Petkovšek Hyundai Ioniq

Prenovljeni i30 Ne C, Hyundai je izbral črko V!

Gre za enega najbolj učinkovitih avtomobilov brez vtičnika (kabla). Če se pri raznoraznih tehnologijah, na primer pri malih turbo motorjih kljub na papirju« ugodni porabi, pritožujemo, da je poraba goriva ob dinamični vožnji velika, je pri hibridnem ioniqu presenetljivo majhna. Tudi, ko smo vozili zelo dinamično, je bila poraba manjša kot pri enako zmogljivih dizlih. Ob umirjeni vožnji porabi nekaj več kot štiri litre bencina na 100 kilometrov, ob bolj športni šest litrov. Povprečje gre iskati okoli petih litrov.
Po črto. Za razliko od futurističnega priusa, ki polarizira mnenje kaj je lepo in kaj ni, ioniq deluje veliko bolj »normalen« avtomobil. Kljub temu, da ne sledi oblikovnim trendom, ki jih narekujejo SUV-ji bo kljub bolj dolgočasni – zelo ameriški obliki - lahko zanimiv za določeno skupino kupcev. Tudi Hyundaijeva notranjost je nekaj na čemer bodo morali še delati. Tu mislimo predvsem na poceni plastiko. 

Foto: Anže Petkovšek Hyundai Ioniq

Po tehnološki strani je Ioniq dobro opremljen z Apple CarPlay in Android Auto. Serijsko so na voljo nove funkcije, kot opozorilo in preprečevanje naleta s pešci in kolesarji, opozorilo na nenamerno zapuščanje voznega pasu, sistem za prepoznavanje voznikove zbranosti in samodejno zasenčenje dolgih luči. Zanimiva se mi je zdela novost, ki voznika, če ni pozoren pri mirovanju na semaforju ali gneči, ko vozila spredaj že speljejo in mu zato vozniki zadaj hupajo, je tudi vizualno in glasovno obvestilo, da so vozilo spredaj že speljala. Hvalim še hitro brezstično polnjenje pametnih mobilnikov  v odlagališču spredaj. 

Hyundai Hyundai i10 v Sloveniji starta na pragmatike

Foto: Anže Petkovšek Hyundai Ioniq

Cena testnega modela je 2.500 evrov nad osnovnim in je 27.490 evrov. Eko sklad ne predvideva subvencije za hibridna vozila. Testno vozilo je sicer imelo še nekaj dodatne opreme, tudi paket asistenčnih sistemov (sistem za nadzor mrtvih kotov, sistem za opozarjanje na prečni promet zadaj, parkirni senzorji spredaj z vizualnim prikazom med merilniki) za 680 evrov, pa paket za zimo (tristopenjsko gretje prednjih sedežev, dvostopenjsko gretje zadnjih sedežev, ogrevan volanski obroč) v višini 370 evrov, večja platišča, metalno barvo ... Končna cena moderno opremljenega in varnega testnega vozila se je ustavila pri 29.720 evrih.

Podatki o vozilu: (Hyundai ioniq HEV 1,6 GDI Premium 6DCT)
Motor: 1.580 cm3, bencinski, štirivaljni
Moč: 132 kW 77,2 kW (105 KM) pri 5.700 vrt/min.
Navor: 147 Nm pri 4.000 vrt./min.
Elektromotor: 3 fazni sinhroni s permanentnimi magneti
Moč elektromotorja: 32 kW/43,5 KM
Sistemska moč: 103,6 kW (141 KM)
Baterija: litij-ionska polimerna
Kapaciteta baterije: 1,56 kWh
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.470 × 1.820 × 1.450, medosna razdalja 2.700   
Prtljažnik (v litrih): 443 - 1.505
Poraba na testu: 5,0 litra/100 km (mešani cikel)
Zmogljivosti: 185 km/h, 10,8 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena v evrih: od 24.990 (osnovni)/ 27.490 (testni)/29.720 (Testni z dodatno opremo)

PLUSI: Prostorna kabina, pogonski sklop, poraba goriva, udobna vožnja;

MINUSI: Deloma preveč plastični materiali, težka prtljažna vrata, multimedija ne pozna slovenskega jezika;

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 2

  • 03:06 26. Marec 2020.

    www.MooXi.net - spletna stran za zmenke za odrasle, ki želijo najti partnerja za seks

  • 19:37 25. Marec 2020.

    www.MooXi.net - spletna stran za zmenke za odrasle, ki želijo najti partnerja za seks

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.