Morda bo poimenovanje najmanjšega Toyotinega križanca koga zmedlo. Yaris cross je tako karakterno kot tudi oblikovno precej drugačen od mestne kombilimuzine yaris. Gre za posebneža v razredu ultra popularnih mestnih križancev - posebneža predvsem zaradi pogonskega sklopa.
Yaris cross ima pričakovano tudi hibridni pogon, ki ga Toyota izboljšuje že več kot 20 let in morda za številne nepričakovano štirikolesni pogon, ki je edinstvena rešitev znotraj hibridnega sistema. Za kar zajetno doplačilo 2.500 evrov si je mogoče na zadnji osi omisliti dodaten elektromotor, ki dodaten pogon zadnje osi, ko je to potrebno.
Le majhen elektromotr zadaj za boljši oprijem
Štirikolesni pogon ponuja le hibridna različica. Toyota je uporabila rešitev brez uporabe kardanske gredi - na najenostavnejši in najučinkovitejši način. Na zadnji osi ima različica 4WD drugi elektromotor, zelo majhne moči, ki vrti zadnji kolesi in daje štirikolesnemu pogonu povsem drugačne možnosti kot pri konkurenčnih avtomobilih z mehansko sklopko. Po potrebi lahko na primer pošlje več moči na zadnjo os kot na sprednjo, česar preprosti mehanski sistemi z medosno sklopko načeloma ne zmorejo. Prav tako je prostorsko ugodnejši, saj zaradi kardanske gredi ni potrebe po velikem osrednjem tunelu. Teoretična slabost je, da zadnja os deluje le pri nižjih hitrostih do 70 km/h, v praksi pa je najbolj potrebna pri speljevanju ali vožnji po neasfaltiranih cestah, torej pri nižjih hitrostih.
Palec gor za inženirje
Yaris cross je izdelan zelo premišljeno. Pisan je na kožo številnih uporabnikov tovrstnih vozil.
Toyota je v mojih očeh v zadnjih letih naredila enega največjih preskokov. Končno so začeli izdelovati atraktivne in nič dolgočasne avtomobile, ki pa so zahvaljujoč platformi TNGA tudi vozniško zelo všečni - dinamični. Glede na ime yaris v imenu crossa, lahko sklepamo, da gre za podoben izdelek - povišani yaris, a ni tako.
Yaris cross je pravi križanec, ki je že na prvi pogled precej večji od mestne kombilimuzine yaris, a hkrati dovolj manjši od C-HR, da si ne bosta skakala v zelje. S 16-centimetrsko oddaljenostjo od tal zagotovo ni kleni terenec. Gre za avtomobil, ki bi moral biti kos lažjim terenom. Je pa zato vstopanje na prednja sedeža in zadnjo klop v primerjavi z yarisom bistveno olajšano, pa tudi preglednost naprej je zaradi višjega položaja sedenja boljša.
V kabini je podoben yarisu, a drugačen. Armaturna plošča je sicer oblikovana podobno, enako velja za postavitev stikal. Hkrati pa se sedi višje, armaturna plošča pa je občutno globlja, tako, da sedite daleč stran od vetrobranskega stekla. Na srečo je, tako kot pri yarisu, tudi razpon nastavitve volana velik, tako, da v tem vozilu zlahka najdete optimalen položaj za volanom. Poudarek je na digitalizaciji in povezljivosti. Na sredini armaturne plošče je bil v našem primeru zaslon velikosti 9-palcev, merilniki so digitalizirani. Zaradi vgrajene SIM kartice ste stalno povezani s spletom preko oblaka. To pomeni, da so vam vseskozi na voljo posodobljeni podatki o prometu, vremenu ali drugi podatki, ki jih po navadi voznik išče v navigacijskem sistemu. V ergonomsko urejeni kabini z logično postavljenimi stikali je tudi veliko uporabnih odlagališč, zmoti le prevelika uporaba plastike, kar je, sploh s prihodom električnih avtomobilov, sicer na splošno trend v avtomobilski industriji.
Prtljažnik ni velik
Yaris cross ni med rekorderji po prostoru v kabini. Spredaj se na dobro oblazinjenih in bočno utrjenih sedežih sedi udobno, zadaj pa bi pričakovali kakšen centimeter več prostora za kolena. Na zadnji klopi je sedenje sicer malenkost prepričljivejše kot v yarisu. Otrok ni motilo pretirano, le zaradi brcanja otroških nogic v hrbet prednjih sedežev bo treba sedež zaščititi ali pa redno brisati. Za dodatno praktičnost avtomobila poskrbijo zadnji sedeži, ki jih je mogoče zložiti v razmerju 40:20:40.
Velikost prtljažnika je odvisna od pogonske enote. Hibrid s pogonom na sprednji kolesi zagotavlja 397 litrov litrov prostornine, kar ni malo za ta razred vozil, pa tudi največ ne. Slabost v primeru izbire dodatnega elektromotorja na zadnji osi pa je krepko manjši prtljažnik, le 320-litrski.
Prtljažnik, ki se lahko odpira električno, je oblikovan pametno. Ima dvojno dno. Ob strani so tudi pritrdilna ušesca, kot dodatki pa so na voljo tudi trakovi za pritrjevanje tovora za katerega ne želite, da se med vožnjo prosto premika po zadku. Zmoti nekoliko cenejša celotna obdelava prtljažnika. Dno je tanko, tudi oblazinjenje bi lahko bilo bolj kakovostno.
Ne razganja ga od moči, a je zabaven
Robustno oblikovani križanec preseneti z dinamiko vožnje. Ne, ni športen avtomobil, pospešek do 100 km/h je več kot 11 sekund, njegov hibridni pogonski sklop v povezavi z avtomatskim menjalnikom in dobro uglašenim podvozjem ter na otip prijetno odebeljenim in predvsem natančnim volanom, poskrbi, da je vožnja v hibridu zelo zabavna in nič dolgočasna.
Proti yarisu je podvozje nastavljene drugače. Vzmetenje zadaj je bolj trdo, kar se nekoliko pozna na udobju na zadnji klopi. Akustično je avto dobro izoliran, kljub temu pa pri hitrem pospeševanju in priganjanju bencinskega motorja v višje vrtljaje še vedno povsem ne utiša glasnejšega e-CVT menjalnika. Vzmetenje ponuja odličen kompromis med dobro lego na cesti in udobjem. Kljub 18-palčnim pnevmatikam se v vozilo na račun toge karoserije prenaša le malo tresljajev.
Kjer yaris cross zares blesti, je poraba goriva. Na relaciji Kamnik - Ljubljana, kjer razen kratkega odseka obvoznice poti vodijo skozi naselja, je bila poraba bencina komaj nekaj več kot štiri litre na 100 prevoženih kilometrov. Prav tako v mestu. V obeh primerih je računalnik pokazal, da smo skoraj 70 odstotkov časa vozili z izklopljenim bencinskim motorjem, torej na elektriko, pa čeprav se baterija avtomobila polni sama, brez, da bi jo morali priključiti preko kabla na vtičnico. Na avtocesti je poraba poskočila proti šestim litrov, kljub temu pa je bila skupna poraba na normnem krogu komaj 4,9 litra bencina na 100 prevoženih kilometrov. Odlično in dober liter manj od popularnih turbo bencinskih trivaljnikov, ki so razširjeni v tem razredu vozil.
Varnost serijsko, lepotni dodatki za doplačilo
Toyota yaris cross blesti tudi na področju asistenčnih sistemov. Predvsem zato, ker je večina na voljo že v osnovni izvedenki. Kar smo preizkusili, pa tudi deluje zelo dobro.
Parkiranje, ki po nekaterih raziskavah še vedno velja za enega najbolj stresnih dogodkov voznikov in voznic za volanom, je še dodatno olajšano. Parkirni pomočnik v yarisu cross zmore polsamodejne prečne in vzdolžne manevre, ne da bi se voznik dotaknil zavore, stopalke za plin ali volana. V spomin mu lahko vstavite največkrat uporabljena parkirna mesta, avto si jih zapomni in parkira na to mesto, tudi, če ni črtnih oznak na cesti.
Sistem za samodejno zaviranje zaznava pešce tudi v temi ali v križišču, pri zavijanju levo ali desno. Med asistenčnimi sistemi, ki jih podpira TSS, so tudi polni prilagodljivi tempomat, sistem prilagajanja snopa luči, sistem za prepoznavanje prometnih znakov, sistem za ohranjanje vozila in sledenje vozilom na voznem pasu … Vsi ti našteti sistemi so del serijske opreme hibrida za 20.990 evrov.
Ker pa ljudje avto kupujemo z očmi, boste morali za bolj atraktivno dvobarvno izvedenko globlje seči v žep. Popolno opremljen hibrid, ki smo ga imeli na testu in ob izbiri štirikolesnega pogona ter brez popusta preseže ceno 30 tisočakov.
Podatki o vozilu: (Toyota yaris cross 1,5 hybrid premiere 4WD)
Bencinski Motor: 1.490 cm3, hibrid
Moč bencinskega motorja: 86 kW (92 KM) pri 5.500 vrt/min. Navor: 120 Nm med 3.800 in 4.800 vrt./min.
Moč elektromotorja spredaj: 59 kW (80 KM)
Moč elektromotorja zadaj: 3,7 kW (5 KM))
Sistemska moč: 85 kW (116 KM)
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.180 × 1.765 × 1.590, medosna razdalja 2.560
Prtljažnik (v litrih): 320 (4WD) / 397 (2 WD)
Poraba na testu: 4,9 litra/100 km (mešani cikel), normni izpust CO2: 106 g/km
Zmogljivosti: 170 km/h, 11,2 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena v evrih: od 20.990 (hibrid, oprema luna), 29.950 (testni, oprema premiere)
PLUSI: videz, pogonski sklop, poraba goriva, osnovna cena.
MINUSI: plastična notranjost, velikost prtljažnika, prostornost na zadnji klopi;
Google je plačal od 400 do 800 dolarjev za dnevno spletno delo od doma. Prvi mesec sem od Googla doma …
tile japonci so takoooo grdiii. kot bi ha popikale ose z vsemi temi nabuhlinami. a tile vedo kaj pomeni čista …