Za večjo varnost v cestnem prometu bodo morala biti z letom 2024 vsa nova vozila opremljena s celo vrsto elektronskih nadzornih in asistenčnih sistemov. Na primeru peugeota 308, ki ga imamo na zurnal24.si na podaljšanem testu, bomo opisali in preizkusili delovanje najbolj modernih sistemov, ki so na voljo v srednjem avtomobilskem razredu.
Evropska unija je leta 2019 z odločitvijo o uvedbi obveznih elektronskih nadzornih in asistenčnih sistemov tlakovala pot v prihodnost s samovozečimi vozili. Že od leta 2024 bo v novih avtomobilih obveznih okoli 30 različnih elektronskih nadzornih in asistenčnih sistemov. Večina tehnoloških rešitev mora biti v zasnovo novih modelov vozil (ob homologaciji) vključena z letom 2022, z letom 2024 pa bo obvezna za vsa novo izdelana vozila, torej tudi za nova vozila obstoječih modelov. Poznavalci so leta 2019 zapisali, da gre za največji mejnik v zgodovini varnosti prometa od uvedbe varnostnih pasov.
Dolg seznam pomagal
Med omenjenimi tehnologijami so avtomatski zavorni sistemi, sistemi za ohranjanje voznega pasu, asistenčni sistem za spremljanje hitrostnih omejitev in opozarjanje na prekoračitev hitrosti ter posodobljeni varnostni pasovi, pa tudi določeni senzorji ali kamera za vzvratno vožnjo in signal za zaviranje v sili.
Najbolj napredni avtomobili v med potrošniki zelo razširjenem srednjem avtomobilskem razredu, imajo že danes lahko vgrajenih večino naštetih asistenčnih sistemov, ki so v veliko pomoč vozniku, tako na strani udobja kot varne vožnje. Zato smo se na zurnal24.si v sodelovanju s Peugeotom odločili, da nekatere najbolj napredne podrobno preizkusimo v praksi. Na klasičnih testih vozil se namreč redko zgodi, da bi se lahko zelo podrobno posvetili in opisali delovanje posameznega sistema v avtomobilu, saj je seznam teh preobširen.
Kaj bomo preizkušali?
Pri peugeotu 308 se bomo osredotočili na žaromete, drugo stopnjo avtonomne vožnje, mrtvi kot in prepoznavanje prometnih znakov. Ker se je dan s prehodom na zimski čas že močno skrajšal, se bomo posvetili napredku žarometov. Peugeotove žaromete, ki so lahko tudi matrični, bomo preizkusili pri samodejnem preklapljanju, preverili svetilnosti v različnih pogojih in njihovo delovanje tudi tehnično pojasnili. Samodejna pomagala pri 308 bomo preizkusili v jutranji in popoldanski konici, ko bomo med počasnim premikanjem le nadzirali nadziramo vožnjo. Ker se populacija hitro stara in ker so tudi starejši aktivni vozniki, so med najbolj zaželenimi pomagali v vozilih opozorilo na mrtvi kot, prečni promet, vzvratna kamera, ki opozarjajo ali odkrivajo marsikatero oviro, ki jo voznik, sploh ko postane gibalno omejen, ne opazi pravočasno.
Ker si ne želimo na dom prejeti položnice zaradi kazni za prehitro vožnjo, bomo v 308-ci preizkusili tudi sistem za prepoznavanje prometnih znakov. Tudi ta sistem je v zadnjih letih napredoval in je odličen pripomoček tako v naseljih kot na podeželskih cestah, kjer zlahka prezremo znak za omejitev hitrosti.