Škoda kamiq je najmanjši in za zdaj tudi najmlajši križanec, ki prihaja iz Mlade Boleslav, a očitno je javnost octaviin dvokraki volanski obroč tako dobro sprejela, da so ga pri Škodi potihem hitro vgradili tudi v druge modele.
Ko sem se usedel v testni kamiq, sem se tako lahko čudil nad novostjo, ki se kamiqovi preprosti notranjosti dejansko zelo dobro poda in jo vsaj pri vtisu kakovosti nekoliko privzdigne. Ostale stvari so dejansko ostale enake kot v kamiqu, kar gotovo ni slabo, saj gre za preprosto a intuitivno ter lepo urejeno delovno okolje, kot smo ga v škodah vajeni.
Konvencionalni merilniki
V primeru testnega kamiqa je bilo to še malce bolj preprosto, saj je namesto doplačilnih digitalnih instrumentov imel klasične analogne merilnike, med katerimi je za podajanje »digitaliziranih« z vožnjo povezanih vsebin skrbel starodobni črnobeli zaslonček na tekoče kristale. Morda se nam v navdušenju nad digitalnimi pridobitvami zdi takšen tradicionalni pristop manj zaželen, a dejansko dobro deluje in želene podatke natančno prikaže.
A to ne pomeni, da kamiq v tem oziru ni dobro opremljen, saj za informiranost voznika, povezovanje in digitalno podajanje infozabavnih vsebin skrbi velik za dotik občutljivi zaslon, pod katerim je, tako kot v scali, ki jo je uvedla, in drugih novih škodah, majhna polička, na katero lahko naslonite dlan in bolj natančno tipkate po zaslonu. Izjema tega pravila je le klimatska naprava, saj so njene osnovne funkcije prikladno zbrane na dnu armaturne plošče, kjer delujejo kot kakšen klasični avtoradio.
Tako kot pri scali in tudi drugih modelih so Škodini oblikovalci ubrali pot, ki je kamiqu omogočila, da se kljub temu, da v bistvu spada v fabiin segment, prostorsko močno približuje višjemu. Za osnovo so namreč vzeli Volkswagnovo platformo za majhne avtomobile in jo raztegnili do meja možnega. Kamiq je zato kljub razmeroma majhnim meram v dolžino zelo prostoren avtomobil, razveselimo pa se lahko tudi njegovega prtljažnika, pa čeprav je treba predmete vanj polagati preko solidnega roba. Je pa po drugi strani kamiq razmeroma ozek avtomobil, kar pomeni, da je predvsem zadaj nekoliko tesen že za dva, trije pa se bodo morali že kar stisniti.
Solidno na cesti
Podobno je z voznimi lastnostmi, ki so sicer povsem solidne in razredno pričakovane, po drugi strani pa jih ne moremo primerjati niti z manjšimi avtomobili na enaki platformi niti s pravimi predstavniki segmenta C, kakršen je pri Škodi karoq. A če se vam ne mudi med vožnjo po serpentinah in večinoma ostajate na mestnih ulicah, običajnih regionalkah in avtocestah, bo kamiq povsem dobro služil namenu. Le kakšna neravnina se bo na vsake toliko malce bolj grobo prenesla v notranjost.
Čeprav ni dirkaški, povsem dobro in gospodarno s kamiqom opravi tudi osveženi litrski trivaljnik, ki je v bistvu druga novost v kamiqu. Namesto dosedanje 115 namreč preko sedemstopenjskega dvosklopčnega menjalnika DSG na prednji kolesi prenaša malce manjšo moč 110 'konjev'.
Tisti, ki pišemo o avtomobilih, se rad navdušujemo nad samodejnimi menjalniki, ki lahko predvsem neveščim prestavljanja ali pa »preprosto lenim«precej olajšajo vožnjo, a v tem primeru bi rekel, da bi se tako motorizirani kamiq skoraj bolje obnesel z ročnim menjalnikom.
Menjalnik namreč predvsem v vzvratni prestavi rad malce »zacuka« in avtomobil nekoliko poskoči, kar je neprijetno predvsem v primeru, ko ste parkirali bolj na tesno, med samo vožnjo pa deluje kar malce preveč obotavljivo in predvsem na strmejših klancih imate občutek, da mu ne bo kos. Kos mu sicer – četudi obotavljivo - vedno je in vožnja je nasploh precej prijetno opravilo, vendar pa malce dvoma ostane.
A to je le manjša zamera križancu, ki se lahko predvsem zaradi prostornosti in solidnega udobja v kombinaciji s solidnimi zmogljivostmi povsem dobro obnese kot vsakdanji družinski avtomobil. Tudi cenovno je povsem v dosegu povprečnih proračunov. Testni z močnejšim litrskim trivaljnikom in solidno opremo je namreč stal malce manj kot 24 evrskih tisočakov. Če pa ste zadovoljni z manj, ga pa lahko v osnovni različici s 95-'konjskim' trivaljnikom dobite že za manj kot 17 tisočakov, kar je kljub hudi konkurenci povsem v redu.
Podatki o vozilu (škoda kamiq style 1.0 TSI DSG 81kW/110 KM)
Motor: bencinski, trivaljni, 999 ccm
Največja moč: 81 kW (110 KM) pri 5.500 vrtljajih
Največji navor: 200 Nm pri 2.000-3.000 vrtljajih
Zmogljivosti: 193 km/h, 10,2 sekunde od 0 do 100 km/h
Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.241 x 1.793 x 1.531, medosna razdalja 2.651
Prtljažnik (v litrih): 400—1.395
Poraba: 4,8 litra/100 km (kombinirani cikel NEDC), izpusti CO2: 110 g/km
Cena v evrih: 23.651 (brez dodatne opreme: 22.197, vstopna različica: 16.738)
Plusi: Privlačen videz, udobje, oblika, oprema, motor, "Škodini dodatki".
Minusi: Nakladalni rob prtljažnika.
V zadnjih 4 tednih sem prejel 27346 EUR od dela s krajšim delovnim časom od doma. To službo sem dobil …