Za bencinske in dizelske motorje je na voljo veliko aditivov, ki jih preprosto nalijemo v posodo za gorivo in naj bi precej izboljšali delovanje motorja. Njihovi proizvajalci obljubljajo, da poskrbijo za čiščenje uplinjačev ali šob za vbrizgavanje goriva ter ventilov, iz sistema gorivnih vodov pa naj bi odstranjevali tudi vodo, ki, ko se je nabere preveč, slabo vpliva na delovanje celotnega sistema. Druga vrsta aditivov naj bi izboljšala delovanje katalizatorjev in izpušnih cevi.
To naj bi se izrazilo v boljšem in bolj tekočem delovanju motorja z izboljšanimi zmogljivostmi in manjšimi porabo goriva in emisijami škodljivih snovi. Proizvajalci trdijo tudi, da naj bi se z uporabo aditivov podaljšala tudi življenjska doba motorja.
Uporabnost v starih avtomobilih in izrednih pogojih
Ali to drži? Strokovnjaki pravijo, da bodo takšni aditivi pokazali svoje prednosti predvsem, če jih uporabimo v starem avtomobilu z veliko prevoženimi kilometri, ki niso bili deležni rednega vzdrževanja, prav tako pa tudi v primeru, ko je avtomobil dolgo stal in bil malo v uporabi. Pri delovanju novejših dobro vzdrževanih avtomobilov se njihovo delovanje ne bo preveč poznalo.
Če se kljub vsemu odločite za uporabo aditiva v gorivu, se vsekakor najprej pozanimajte, kateri je sploh primeren za vaš avtomobil, saj obstajajo različni aditivi za različne namene in goriva.
Če denimo kupite avtomobil, ki je bil izdelan pred obvezno vgradnjo katalizatorjev izpušnih plinov, torej pred letom 1992, boste morali v posodo za gorivo najverjetneje dolivati tekočino, ki nadomešča svinčev tetraetil, ki so ga do tedaj dodajali gorivu. Svinec v njem je namreč poleg odpravljanja klenkanja skrbel tudi za utrjevanje in mazanje ležišč ventilov. Če takšen avtomobil kupujete danes, prejšnjega lastnika vprašajte, če je bil motor prilagojen za uporabo neosvinčenega bencina. Če je bil, vam aditiva ni treba dodajati v gorivo.
Pri nas se že dolgo nismo soočali z dolgimi obdobji ekstremnega mraza, a v deželah, kjer je dolgo zelo hladno, se lahko zgodi, da se iz dizelskega goriva slabše kakovosti začnejo izločati kristali parafina, ki lahko zamašijo gorivne vode. Vozniki se takšnih težav rešijo tudi tako, da v gorivo dodajo ustrezen aditiv, ki prepreči njegovo strjevanje. Če veste, da bo vaš avtomobil dolgo časa stal, lahko v gorivo po drugi strani dodate aditiv, ki ga bo ohranil pri zadostni kakovosti dovolj dolgo, da boste lahko avtomobil, ko se ga odločite uspet peljati, brez težav spet vžgali.
Obljubljenih prihrankov ne bo
Strokovnjaki pravijo, da zgoraj omenjeni dodatki gorivu sicer res lahko izboljšajo delovanje avtomobila, takšnih, ki obljubljajo prihranke pri porabi goriva med povsem običajno rabo avtomobila, bi se morali izogibati. Celo če boste zaradi aditiva res porabili nekaj stotink manj goriva, denarni prihranek ne bo večji od cene aditiva. Pri britanski organizaciji za varstvo potrošnikov Which? So namreč ugotovili, da takšni aditivi ne le ne izpolnijo obljub, ampak lahko celo za do 50 odstotkov povečajo strošek za posodo goriva. Večina takšnih aditivov naj bi sicer povečevala oktansko število goriva, ki naj bi pripomoglo k bolj tekočemu delovanju motorja, vendar pa se noben od preskušenih dodatkov ni niti približal učinkovitosti čistega goriva, ki so ga natočili na črpalki.
Dejstvo je, da dobro vzdrževan avtomobil v starosti do deset let (ali pa tudi več) ne potrebuje dodatkov za gorivo, saj sta gorivo in avtomobilska elektronika optimizirana do te mere, da zagotovita najboljšo kombinacijo zmogljivosti in učinkovitosti. In če bi res radi, da vaš avtomobil deluje bolj učinkovito, vanj preprosto nalijte gorivo z najvišjim oktanskim ali cetanskim številom, ki je na voljo na črpalki. To bo ceneje in bolj učinkovito.
Avtomobilski aditivi in super živila imata zelo podobno lastnost. Eno in drugo nič ne pomaga, kvečjemu lahko samo škodi. Zelo …
Prodajanje megle. Še bolj žalostno pa je da praktično vse SLO strani taisto kakanje ponujajo v svojih "oglasnih sporočilih". Dvoličnost? …