Šlo naj bi za veliko vrnitev znane nemške znamke Borgward, ki je leta 1961 bankrotirala. Morda se nekateri še spomnijo njenih modelov Borgward hansa, goliath, loyd, luksuzne ameriške limuzine P100, predvsem pa slavnega kupeja isabella. Reinkarnacija so bile sanje Christiana Borgwarda, vnuka ustanovitelja podjetja.
Blagovno znamko je obnovil leta 2008 v Luzernu. »Veter je projekt odpihnil« v kitajsko prestolnico. Foton Motor je vstopil v podjetje Borgward, ki je želel z blagovno znamko prodreti tudi v Evropo.
Načrti so bili veliki, če ne že megalomanski. Proizvajalec avtomobilov je želel izdelati 800.000 vozil na leto in doseči kupce v »mainstream« in premium razredih, podobno kot francoski DS Automobiles, ki je del koncerna Stellantis.
Prvi avtomobil, prvo razočaranje
Vendar pa je prvo razočaranje v resnici prišlo že leta 2015, ko je Borgward na avtomobilskem salonu v Frankfurtu predstavil težko pričakovani prvi sodobni model - SUV BX7. Novost je bila nepomembna, poleg tega pa je bila namenjena kitajskemu trgu. Šele kasneje so pri Borgwardu načrtovali gradnjo tovarne v rodni Nemčiji. To se še ni zgodilo. V naslednjih letih, čeprav so prišli novi modeli BX3, BX5 in BX6, so spet ostali tesno povezani le s Kitajsko, kjer pa za njihova vozila ni vladalo veliko zanimanje.
Leta 2017 je Borgward prodal le 44.380 enot vozil, leto pozneje le 32.942 avtomobilov, leta 2020, ki ga je prizadela pandemija, pa le 8.740 vozil. V Evropi so prodali le nekaj deset avtomobilov, saj Borgward ni imel zadostne mreže trgovcev.
Poleg tega se je sčasoma spremenila lastniška struktura. Leta 2019 je Being Foton Motor prodal 67-odstotni delež v Ucarju, podjetju za souporabo avtomobilov. Propadli so tudi poskusi iskanja investitorja. Zgodba se je končala s polomijo. Sedanji lastnik podjetja se je odločil, da bi bil stečaj najboljša rešitev. Preprosto povedano, starejša Audijeva tehnologija, ki jo je uporabljal Borgward, slab dizajn in visoki stroški, pri strankah niso delovali. Tako se zgodovina izpred šestdesetih let ponavlja.