Spreminjajoči emisijski standardi ne vplivajo le na izdelavo avtomobilov, temveč tudi na vzdrževanje. Prehod na emisijski standard euro 6c, ki je za vse nove avte začel veljati s 1. septembrom leta 2018, je vplival tudi na navade lastnikov dizelskih vozil.
Lastniki novejših dizelskih vozil morajo podrobno spremljati nivo tekočine, ki skrbi za pravilno delovanje avta - AdBlue. AdBlue je dodatek, ki pri dizelskih motorjih skrbi za čiščenje izpuha strupenih dušikovih izpustov NOx. Je del selektivnega redukcijskega katalizatorja (SCR), brez te tekočine pa sistem čiščenja ne deluje. V preteklosti in tudi že pri prvi generaciji euro 6 motorjev so sicer nekateri avtomobili za čiščenje uporabljali le filter trdnih delcev, a z zaostritvijo standarda brez Adblueja praktično ne gre več.
Lahko ostanete na mestu
V preteklosti so AdBlue dolivali v namenske rezervoarje le ob obisku rednih servisov, saj je bila poraba relativno majhna. In tudi, ko je sredstva zmanjkalo, je marsikateri motor brez pritoževanja delal naprej. Moderni dizelski motorji pa ne dovolijo več vožnje brez AdBlue. Zato na zaslonu merilnikov opozarjajo voznika na nizek nivo, ko pa se rezervoar do konca izprazni, elektronika ne dovoli več vnovičnega vžiga motorja. Lahko torej ostanete parkirani in takrat vas reši le klic servisne službe, sprehod do bencinske črpalke oz. specializirane trgovine.
AdBlue se jim ne splača izdelovati
Tu pa nastane težava, saj avtomobilski industriji poleg pomanjkanja polprevodnikov, grozi še pomanjkanje tekočine AdBlue. To je povsem nov in resen problem za lastnike novejših dizelskih avtomobilov, pa tudi avtobusov in tovornjakov. Pomanjkanja tekočine AdBlue naj bi bilo po vsej Evropi. Njegovo proizvodnjo že omejuje največji evropski proizvajalec tekočine AdBlue v Evropi Duslo Šaľa, pišejo slovaški mediji. "Drugi največji proizvajalec v Nemčiji je začel zmanjševati proizvodnjo AdBlue, tretji največji na Poljskem pa je celo ustavil proizvodnjo," slovaškega gospodarskega ministra Richarda Sulíka (SaS) citirajo pri slovaškem spletnem portalu Pravda, kjer še pišejo, da bomo v bližnji prihodnosti deležni velikega pomanjkanja tekočine za čiščenje izpuha, lahko pa se celo zgodi, da bo Slovaška popolnoma prepovedala izvoz AdBlue v tujino.
AdBlue začenja zmanjkovati na račun visokih cen zemeljskega plina. Njegova neodvisna proizvodnja ni ekonomsko vzdržna in je zato del proizvodnje drugih izdelkov. Slovaški mediji pišejo, da je proizvodnja v Duslah povezana s proizvodnjo nekaterih gnojil, ki jih je podjetje zaradi že omenjenih visokih cen zemeljskega plina znatno zmanjšalo. Slovaška tovarna za zdaj še izpolnjuje pogodbene obveznosti do strank, trenutno pa zavračajo naročila novih strank. Podjetje je omejilo proizvodnjo na tehnološki minimum. Slovaški mediji še pišejo, da je možna tudi popolna prekinitev proizvodnje, dokler cene ne bodo bolj ugodne.
Kaj pravijo na Petrolu?
Z vprašanjem, ali nam res grozi, da bo zmanjkalo nujne tekočine za delovanje modernih dizelskih avtomobilov, tudi avtobusov in tovornjakov, smo se obrnili na našega največjega naftnega trgovca Petrol. Za zurnal24. si so potrdili, da so proizvajalci AdBlue v EU začeli omejevati proizvodnjo te tekočine, »saj so proizvodni stroški, zaradi zelo visokih cen zemeljskega plina, izredno narasli, posledično je proizvodnja zanje postala nerentabilna.« Pri Petrolu že zaznavajo povečano povpraševanje, ponudba pa se zmanjšuje, kar že povzroča velike pritiske po višjih cenah AdBlue na veleprodajnih trgih.
Iz Petrola še zagotavljajo, da imajo trenutno dovoljšnjo zalogo AdBlue, hkrati pa si ves čas prizadevajo za čim bolj nemoteno dobavo iz različnih nabavnih virov.
Navadno scalnico bomo pa že dobili,pa mal destilirane vode in gasa.
Jaz sm v svojem dizlerju vse izklopu od DPF ja do EGR a in tut Ad blu se da izklopit. …
Vse dizelaše prosim. če imate za krš od rabljenega avta, pol mejte se za hebeni filter. Tolk sranja, ko zadnje …