Podražitve novih vozil: Čakajo na navodila države

Foto: Profimedia
Pri katerih avtomobilskih znamkah bo treba zaradi novih pravil in težav s homologacijami na novo vozilo čakati več časa. Podražitve so bile neizbežne.
Oglej si celoten članek

Nov svetovno usklajeni cikel merjenja porabe goriva in emisij pri avtomobilih (WLTP), ki je v veljavo stopil s 1. septembrom, prinaša zaradi uvedbe motorjev, ki morajo zadovoljevati najnovejše emisijske standarde (Euro 6d) kar nekaj sprememb. Te vplivajo tako na ceno vozil, ki je zaradi nadgradnje motorjev in uvajanje novih tehnologij po pravilu večja kot pred novimi normami, za zdaj manjšo izbiro modelov vozil in motornih različic (o tem smo pisali v ločenem članku) in tudi daljše čakalne dobe na dobavo novega avtomobila, na kar so nekateri avtomobilski proizvajalci kupce pri nas opozarjali že v začetku leta, da so pohiteli z nakupom pred uveljavitvijo novih standardov. Ko smo na spletu preverjali cenike, smo pri nekaterih znamkah opazili, da jih še vedno niso vrnili na splet.

gorivo Poraba goriva v vozilih za četrtino večja?

Postavili smo nekaj vprašanj

Na vse avtomobilske uvoznike pri nas smo naslovili vprašanje, ali jim je uspelo prodati zaloge vozil pred 1. septembrom in ali nova pravila in zamude pri homologiranju vozil po novih standardih vplivajo na dobavo vozil kupce, ki se odločijo za nakup novega avtomobila. In tudi to, ali nameravajo na vozila iz zaloge (z emisijami, merjenimi po starih standardih) ponuditi dodatne popuste.

Foto: Žurnal24 Nakup avto

Pri uvozniku za znamko Suzuki so za zurnal24.si odgovorili, da je skupna zaloga vozil z emisijami, merjenimi izključno po standardu NEDC v Sloveniji zanemarljiva (občutno nižja od dovoljene količine za prodajo v okviru zaključka serije) in za odprodajo le-te ne predvidevajo nobenih posebnih akcij. Trenutno v prodajni progam še niso uvedli vseh izvedenk modelov, ki ustrezajo tudi standardu WLTP. "Za tiste, ki so uvedene, so dobavni roki običajni," so nam odgovorili pri slovenskem Suzukiju.

nakup do 500 evrov Nakup avtomobila do 500 evrov

Pri Mazdi imajo na zalogi še nekaj deset vozil, ki so homologirana po standardu NEDC. Za prodajo teh vozil so pridobili ustrezna dovoljenja in jih normalno prodajajo tudi po 1. septembru. Dodatnih popustov za ta vozila ne ponujajo. Dodajajo, da pred uveljavitvijo novega standarda niso opazili povečane prodaje vozil, hkrati pa trdijo, da ne gre za ukrep, ki bi bistveno dvignil ceno vozil, ki se prodajajo po 1. septembru. Tudi v preostanku koledarskega leta zato ne pričakujejo odstopanj v prodaji, medtem, ko na čakalno dobo nova direktiva oziroma standard pri Mazdi nima vpliva.

Nekateri pripravljeni že mesece v naprej

Koncern PSA (Peugeot, Citroën in Opel) so pohiteli z uvajanjem motorjev novega emisijskega standarda in so s proizvodnjo začeli štiri mesece pred zakonsko določenim, zato zamika pri dobavi novih vozil ni. Zato jim je uspelo skoraj v celoti odprodati vozila na zalogi s starim emisijskim standardom, minimalna pa se bo odprodala v naslednjih mesecih, so nam pojasnili pri Peugeotu in dodali, da dodatnih popustov za taka vozila ni, prodajajo se po cenah in pogojih, ki so bili veljavni pred zakonskim rokom.

Foto: Žurnal24 Avtoklik nakup avta, izračun, stroški, avto, ključi, prodaja, avtoklik

Pri Oplu dodajajo, da je v skladu z usmeritvami, ki jih je 1. junija 2018 izdala Javna agencija Republike Slovenije za varnost prometa, omogočena odobritev izjeme za posamične tipske homologacije vozil v višini 10 odstotkov prodaje preteklega leta (ali 100 vozil, kar je več), za katera je sprostitev v promet dovoljena še v roku 12 mesecev, od začetka veljavnosti nove direktive. "V okviru teh usmeritev in količin, bomo na osnovi odobrenih izjem, sprostili v promet še preostala vozila, izdelana in homologirana v skladu z EURO 6 emisijskimi standardi," pravijo pri Oplu in dodajo: "Ta vozila predstavljajo v večini primerov nekaj ugodnejšo ponudbo od teh, ki so homologirana na podlagi WLTP meritev. Kljub doseženemu dogovoru o vpisu konvertiranih NEDC vrednosti je posledica navajanja podatkov na podlagi WLTP meritev, kljub v realni uporabi dejansko nespremenjeni porabi višja vrednost izmerjene porabe in emisij. To lahko v določenih primerih privede do uvrstitve vozila v višji davčni razred in posledično večjega zneska DMV, ki ga bo za tako vozilo treba plačati državi. Razlog za to je v dejstvu, da so iz WLTP konvertirane vrednosti kljub vsemu višje od starih NEDC vrednostih, ki so se kot osnova za obdavčitev upoštevale sedaj. Razlika znaša v povprečju okrog 10 odstotkov."

Z ročnim in avtomatskim po Slo Preverili smo mit: je s samodejnim menjalnikom poraba goriva res večja?
 
Pojasnjujejo, da je bilo poleg novega načina meritev za zadostitev RDE protokolom, ki so od 1. 9. 2017 veljavni in zahtevani za vse nove tipske homologacije vozil, treba tudi tehnološko prilagoditi vozila (z vgradnjo filtrov trdnih delcev v bencinske modele, uvedba AdBlue tehnologije pri dizelskih modelih, ipd.). Posledica vsega zgoraj navedenega je, da so bile določene podražitve vozil, zaradi vpliva višjega davka na motorna vozila in dodatnih stroškov, kot posledica tehnološke posodobitve vozil, praktično neizbežne. Le te segajo od minimalnih, do pri določenih modelih občutnih, ki presegajo tudi nekaj odstotnih točk.

Foto: Elaflex Adblue

Tudi pri koncerenskem Citroënu so odgovorili, da so avtomobili z motorji, ki ustrezajo novemu okoljevarstvenemu standardu, zaradi tehnične nadgradnje le malenkostno dražji, a hkrati čistejši in z realno oglaševano porabo goriva in emisij.

Zamude zagotovo so in bodo

V koncernu Volkswagen, katerega del je tudi Škoda, so za češko znamko odgovorili, da je zaloga vozil, ki so homologirana po standardu NEDC, zanemarljiva in jo prodajajo tako kot ostala vozila iz zaloge. Ocenjujejo, da je bilo število kupcev, ki so v nakup vozila zaradi novih standardov pohiteli pred 1. septembrom minimalno, priznavajo pa, da se je v nekaterih primerih, kar pa je odvisno od modela, motorizacije, opreme, čakalna doba podaljšala. "Po novem standardu WLTP je homologiranih že okoli 80 odstotkov vozil, ki jih prodajamo na domačem trgu, zato pričakujemo, da bo do podaljšanja dobavnih rokov prišlo zgolj pri manjšem delu naročil," so nam odgovorili pri slovenskem uvozniku za vozila znamke Škoda.

Višji davki? Bo novi test za emisije prinesel bistveno dražje avte?

Pri Audiju, ki je prav tako del koncerna Volswagen, se je prav tako naredila določena zaloga vozil, ki jo nameravajo v skladu s prodajnimi načrti normalno odprodati. Dodatnih popustov na ta vozila ne predvidevajo. Kakšnih velikih sprememb pri nakupnih navadah kupcev z novimi standardi niso zaznali, pravijo pa, da v zadnji tretjini leta pričakujejo manjša odstopanja prodajnih številk zaradi zamikov v proizvodnji za določene motorje. Prav tako se lahko pri nekaterih modelih zaradi novega standarda dobavni rok lahko podaljša.

Foto: Bosch Emisije

Standardni popusti

Pri znamki Kia so odgovorili le, da je zaloga primerna njihovi prodaji, a dodali, da so konkretne številke poslovna skrivnost. "Popusti so, vendar standardni za odprodajo zaloge in ne zaradi standarda NEDC," so nam odgovorili in dodali, da na trgu ni zaznati posebnosti ali povečanega povpraševanja zgolj zaradi uveljavitve WLTP, ampak bolj zaradi dobrih razmer v gospodarstvu. Pri znamki Kia je čakalna doba pri nekaterih modelih (niro, rio, stonic) je posledica razprodane proizvodnje v Južni Koreji (gre za modele, ki se prodajajo po vsem svetu), medtem ko ni čakalne dobe pri modelih, ki jih Kia proizvaja v Evropi (ceed, sportage).

Avto Ali kupec vpraša prodajalca, kakšna bo v resnici poraba goriva?

Pri uvozniku za vozila Nissan so nam odgovorili, da imajo zadostno zalogo najbolj prodajanih verzij vozil, tako da kupci ne bodo občutili nikakršnih sprememb med prehodom iz enega v drug standard. Trenutno pri njih zaradi tega prehoda že obstoječih akcij ne bodo nudili nobenih posebnih oziroma dodatnih popustov, niti niso zaznali višjega povpraševanja po vozilih zaradi uveljavitve novih standardov. Tudi pri dobavnih rokih ne pričakujejo nobenih sprememb. "Vozila na zalogi bodo dobavljiva takoj. Pri tistih vozilih, ki jih bodo kupci naročili, pa je seveda dobavni rok odvisen od modela, motorja, opreme ipd., na enak način kot je bilo to do sedaj," trdijo pri podjetju Nissan Slovenija.

Foto: Continental Avtomobilski ključi

Čakajo na navodila države

Podobno trdijo pri podjetju Renault Slovenija, kjer pojasnjujejo, da imajo v jesenskem času zalogo vozil planirano na osnovi predvidevanj o povpraševanju tistih kupcev, ki želijo vozilo prejeti takoj. "V teh primerih ima kupec seveda manj možnosti izbire glede specifičnih kombinacij opreme, motorjev, barve itd.). Danes sicer dobava novih vozil ni nič drugačna kot je bila prej. To pomeni, da so vozila iz zaloge dobavljiva takoj, za naročila v tovarno pa je rok dobave odvisen od izbranega modela, motorja in opreme," so nam pojasnili. Na zalogi je še nekaj vozil s “starimi” motorji, ob naročilu osebnega vozila v proizvodnjo pa so na voljo samo še motorji po novih WLTP standardih. Ob izbiri vozila trgovec pred potrditvijo naročila v sistemu preveri rok dobave in kupec se za nakup odloči šele, ko prejme ta podatek. Dodajajo, da za vsa vozila za zdaj objavljajo samo podatke, preračunane iz WLTP nazaj na NEDC. Razlog je trenutna zakonodaja, po kateri se davki še vedno obračunavajo po ciklu NEDC. "Ko bomo dobili od države nova navodila za izračunavanje davka po WLTP, bomo spremenili tudi naše objavljene podatke." 

Nakup avta Veliko jih je pohitelo v nakup avtomobila pred 1. septembrom

Na vprašanje ali bodo nova pravil vplivala na prodajo vozil v zadnji tretjini leta, bodo lahko pri Renault Slovenija znali odgovoriti konec leta, ko bodo videli, kako se bo gibala prodaja zdaj, po uveljavitvi novih standardov.

Pri Volvu imajo na zalogi le še nekaj vozil, ki so homologirana po standardu NEDC. Za ta vozila ponujajo komercialni popust. Čakalna doba (doba dobave) pri najbolj prodajanih modelih znamke Volvo se ni bistveno spremenila, saj te modele že nekaj časa ponujajo z Euro 6-d Temp motorji.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.