Pri Oplu so nam ob predstavitvi prenovljene astre, ki je na trg pripeljal konec leta 2016 kot plod sodelovanja z Generalom Motorsom, poudaril, da imajo nekoliko drugačen pristop kot večina konkurentov, ki se v korist doseganja strožjih emisijskih norm uporabijo vgradnjo dodatnih baterij v vozila (mehki hibridi), ki pripomorejo k manjšemu ogljičnemu odtisu.
Tudi zato je bil poudarek pri prenovi astre, ki ima še vedno Oplove motorje in ne tiste iz skupine PSA (Novi trivaljni turbo motorji torej (še) nimajo veze s Peugeotovimi ali Citroënovimi, čeprav imajo lahko iste oznake glede prostornine), ki je novi lastnik Opla, na tehnični in ne toliko oblikovni prenovi, ki prinaša predvsem večjo učinkovitost in, kot so poudarili pri slovenskem Oplu tudi novo renesanso dizelskega motorja, na katerega resno računajo. Predvsem zato, ker so emisije pri novem dizelskem motorju 90 gramov CO2 na prevožen kilometer, mejo 100-ih gramov pa ne presega niti najbolj čist bencinski motor.
Prave spremembe pri prenovljeni opel astri torej prihajajo od znotraj. Opel jo je posodobil na način, da bo lahko še naprej brez težav dosegala zahtevane okoljevarstvene norme. Zato je glavna vest tokratne prenove nižja poraba zaradi posodobljene palete bencinskih in dizelskih motorjev ter optimizacije aerodinamike.
V astri so odslej vgrajene različice trivaljnega 1,2-litrskega motorja ali trivaljnega 1,4-litrskega motorja. Moč sega od 81 kW (110 KM do 107 kW (145 KM). Pri večjem motorju je serijski novi CVT menjalnik. Da, tudi Opel je pri avtomatiki ubral pot brezstopenjskih menjalnikov. Voznik lahko sicer tudi ročno izbira prednastavljene fiksne stopnje.
Tudi dizel je trivaljnik. Ima 1,5-litra prostornine in je na voljo v različici s 77 kW (105 KM) ali 90 kW (122 KM). Pri močnejšem dizlu je opcija devetstopenjskega avtomatskega menjalnika, ki bo pripomogle k bolj uglajeni in udobni vožnji, pri čemer ohranja velikost 6-stopenjskega avtomatskega menjalnika.
In kaj so s tem dosegli? Kot trdijo, so pri bencinarjih porabo znižali celo do 19 odstotkov, pri dizlu pa do 17 odstotkov, izpust CO2 pa je pri dizlih pod 100 grami. Vse po novem WLTP ciklu, seveda. To naj bi se poznalo tudi pri stroških lastništva. Pri Oplu so nam zatrdili, da povprečno predvsem poslovni uporabniki dizelske avtomobile menjavajo na 5 do 7 let, pri 20 tisoč prevoženih kilometrih na leto, pa je zaradi izboljšav prihranek na gorivu do 400 evrov.
Kako so to dosegli? Tako bencinskim, kot dizelskima motorjem so z uporabo aluminija zmanjšali težo, so lažji in bolj kompaktni. Za večjo učinkovitost v vožnji so dodali elektronsko krmiljen turbo polnilnik. Pomemben podatek je napredek na področju aerodinamike, saj naj bi bila karavanska astra sports tourer najbolj »spolzek« karavan v svojem razredu s količnikom zračnega upora (Cd = 0,255, kombilimuzine 0,26, prej 0,285 oz. 0,29). Tako kot pri corsi so tudi pri astri v masko motorja dodali posebne rolete, ki se pri določeni hitrosti zaprejo in izboljšujejo pretok zraka, tako kot posebne plastične površine na dnu vozila, ki preprečujejo vrtinčenje zraka. To smo na prvi vožnji po avtocesti do Splita preizkusili tudi sami, ko je kljub močni burji astra dokaj mirno in stabilno krmarila po avtocesti tudi pri avtocestnih hitrostih.
Izboljšave so bile tudi v sami vožnji. Za več udobja so dodali nove blažilnike, opcijsko je zadaj wattov člen zadaj za bolj dinamično vožnjo, izboljšali so krmilni mehanizem, ki ponuja več neposrednih občutkov voznika ob držanju volana, kaj se dogaja pod kolesi, nov zavorni sistem eboost izboljšuje občutek na stopalki za zavoro;
Zunanjih sprememb je malo, novo astro bo pozorno oko prepoznalo po nekoliko drugačni maski, ki poudarja 3D izgled. Notranjost je praktično nespremenjena, je pa dobila nekaj novih oziroma posodobljenih tehnologij - novo prednjo in zadnjo kamero, po insignii se zgledujejo digitalni merilniki, posodobljeni so asistenčni sistemi, dodali so induktivno polnjenje mobilnika, audiofili lahko preizkusijo Bose zvok, dobila je gretje vetrobranskega stekla, ergonomske AGR sedeže … Zaščitni znak ostajajo matrični LED žarometi, ki jih je uvedla kot prva v segment, v Sloveniji pa jih izbere kar 31 odstotkov kupcev astre, medtem, ko po najvišji stopnji opreme poseže 47 odstotkov kupcev.
Na voljo so trije paketi opreme, astra, elegance in GS line s športnimi dodatki. Cene za kombilimuzino z vstopnim bencinskim motorjem in ročnim menjalnikom se začnejo pri 19.450 evrov brez popustov (na dizelski pri 21.250 evrih). Karavanski sports tourer je 850 evrov dražji Ob začetku prodaje je možno ceno znižati za od 1.400 do 2400 evrov, odvisno od stopnje opreme in še dodatno 2,5 odstotka popusta (lizing) v primeru financiranja.
Pri Oplu računajo, da bo razmerje med petvratno kombilimuzino in sportstourejem 50:50, računajo pa na znaten porast prodaje dizelskega motorja, ki naj bi iz 18 odstotkov zrasel na 30 odstotkov. Delež avtomatskega menjalnika naj bi bil okoli 7 odstotkov.
Direktor Opla v Sloveniji Borut Gazvoda je v povezavi z dizelskimi motorji povedal, da čutijo, da se je nenaklonjenost proti dizlom začela umirjati, predvsem bojazen, da se z njimi ne bodo smeli voziti v mestna središča. Zato računajo, da se bodo predvsem poslovni uporabniki v večji meri kot do zdaj obračali po dizelsko gnanih agregatih.
Ne veste, kje najti žensko za eno noč? Pridite >>> www.Bredhot.Com
Dizel je zakon. Po skoraj 12 letih in 265.000 km vsakodnevne vožnje "od vrat do vrat" niti najmanjše okvare ali …