Študijski avtomobili znamk Toyota in Lexus obsegajo praktično vse, kar si danes lahko zamislimo, od majhnih mestnih avtomobilov, limuzin in športnih terencev vseh velikosti celo do poltovornjkov in hitrih športnih vozil. Nekaj je različic obstoječih modelov, nekaj pa so jih zasnovali na novi električni modularni platformi e-TNGA.
Avtomobili, ki bodo nastali na podlagi študij, bodo del Toyotinih prizadevanj, da do leta 2030 predstavi 30 električni modelov, ki naj bi jih prodali več kot 3.5 milijona. Do leta 2030 naj bi tudi Lexus imel polno ponudbo električnih vozil in naj bi kot električna znamka v Evropi, Severni Ameriki in Kitajski na leto prodal dober milijon električni avtomobilov. Popolnoma električna naj bi znamka Lexus postala do leta 2035, kar velja tudi za Toyoto.
Akio Toyoda je elektrificirana vozila razdelil v dve skupini. V prvi so hibridi, priključni hibridi in podobni avtomobili, ki pripomorejo k zmanjševanju ogljičnega odtisa, v drugi pa so ogljično nevtralna vozila, med katere uvršča baterijske električne avtomobile, avtomobile z gorivnimi celicami in podobne. Poudaril je, da si bodo prizadevali predvsem za razvoj slednjih.
Ponudba za vsakogar
V začetku je izpostavil predvsem Toyotino skupino vozil bZ, kar je kratica za »beyond Zero« (preko ničle). V tej skupini bodo cenovno razmeroma dostopni modeli za širše množice, med katerimi so njihov novi električni model toyota bZ4X in štiri nove študije, ki so vsi zasnovani na platformi e-TNGA.
O modelu bZ4X smo že pisali, zato tukaj omenimo le študije. To so kompaktni kupejevski križanec bZ compact SUV, SUV segmenta B bZ small Crossover, limuzina srednjega razreda bZ sdn in velik družinski SUV s tremi sedežnimi vrstami bZ large SUV.
V oddelku, ki ga je Toyoda poimenoval »razstavišče prihodnosti«, so predstavili študije znamke Lexus. Med njimi so bili Lexusov prvi namensko razviti električni avtomobil lexus RZ, ki izhaja iz študije LF-Z electrified concept, poleg njega pa je stal tudi kupe, v katerem bi lahko videli naslednika lexusa LF-A. Obljubljajo doseg več kot 700 kilometrov iz baterij s trdnim elektrolitom in pospešek v okoli dveh sekundah do 100 kilometrov na uro.
Poleg teh dveh avtomobilov so na odru stali še veliki športni terenec lexus electrified SUV in športna limuzina, ki za zdaj še nima imena, pojavila pa se je tudi v kombilimuzinski različici in kot kabriolet 2+2.
V tretji skupini so bili električni avtomobili, ki jih je Toyoda preprosto naslovil kot »različni toyotini EV-ji«. Med njimi so komercialna vozila, denimo avtonomni minibus, kompaktni limuzinski kombi za službeno ali zasebno uporabo, prilagodljiv in urbani električni avtomobil.
Med njimi je tudi terenski petvratni električni avtomobil compact cruiser EV, ki je zelo podoben terencu FJ cruiserju, prav tako pa je bilo videti tudi poltovornjak z dvojno kabino. Small SU EV je videti kot posodobljena toyota C-HR, s serijsko izvedbo crossoverja EV pa bi lahko Toyota vstopila v segment C-SUV. Predstavitev je zaključil majhen električni dvosedi športni avtomobil.
Skarjni čas, da zbijejo cene Nemcem in osatlim
Google je vsak teden plačal spletno delo od doma od 6000 do 10000 evrov. Od Googla sem prejel prvi mesec …
Če se v NEK zgodi kaj hujšega, ne ostanemo le brez avtomobilov, tudi brez domovine....