Avto
2330 ogledov

bZ4X: avto za čase na oni strani ničle

Toyota bZ4X
1/15
Toyota
Podrobnosti prvega povsem električnega križanca iz Toyote - neklasičen volan, izjemna baterija ...

Toyota je poleg novih usmeritev na polju mobilnosti za Evropo predstavila tudi nekaj dodatnih podrobnosti svojega težko pričakovanega brezemisijskega vozila, ki so ga poimenovali bZ4X. Nenavadne oznake ni težko razvozlati. BZ stoji za "beyond zero" frazo, s katero bodo pri japonskem gigantu vsaj naslednjih nekaj let označevali vsak svojo baterijski avto. 4X daje slutiti na suva s štirikolesnim pogonom. In tako tudi je. 

Model bZ4X bo v evropskih avtosalonih že kmalu po novem letu. Z njim bodo konkurirali tesli model Y, VW ID.4 ali škodi enyaq, pa tudi hyundaiju ioniqu5 ali kii niro.

Gre za prvi od sedmih modelov na novi eTNGA prilagodljivi platformi, pri kateri je baterija eden temeljnih delov za zagotavljanje trdnosti vozila. Izdelovali ga bodo na Japonskem, tako pa bo ostalo vsaj do leta 2025, ko bodo začeli električne avte proizvajati tudi v Toyotinih evropskih tovarnah. 

Dizajn je vse prej kot dolgočasen, platišča so lahko velika do 20 palcev, kolesa so potisnjena proti robovom, zato je v notranjosti več prostora za pet potnikov. V prtljažniku je 452 litrov prostora.

Toyota bZ4X se bo po napovedih po slovenskih cestah vozil že junija.

Srednje velik suv poganjata dva elektromotorja. Pogon je lahko le na prednji par koles ali pa 4x4. Dvokolesni pogon ima 150 kW (204 KM), kar je dovolj za pospešek do 100 km/h v 8,4 sekunde in največjo hitrost 160 km/h. Različica s štirikolesnim pogonom ima 160 kW (217 KM) in nekaj več navora, pospešek se skrajša na 7,7 sekunde. Omogočena bo vožnja z enim pedalom.

AWD sistem so razvili v sodelovanju s Subarujem in zagotavljajo, da se bo avto zmogel spopasti tudi z zelo zaostrenimi razmerami na poti.

Toyota bZ4X | Avtor: Toyota Toyota
Toyota bZ4X | Avtor: Toyota Toyota

Baterija ima 71 kWh, celoten pogonski sklop pa naj bi po WLTP ciklu zmogel več kot 450 kilometrov z enim polnjenjem, kar bi ga uvrstilo v samo ospredje med konkurenti. Pri Toyoti poudarjajo, da bo baterija izredno zanesljiva z minimalno degradacijo še tudi po 10 letih uporabe. V tem času oziroma po milijonu prevoženih kilometrov naj bi izgubila maksimalno 10 odstotkov svojih zmogljivosti. K temu naj bi pripomogel zelo natančen nadzor nad vsemi baterijskimi celicami in preprečevanje kakršnihkoli anomalij. Baterija je tekočinsko hlajena, avto pa za vzdrževanje idealne temperature uporablja toplotno črpalko. 

Na ultrahitri polnilnici bo baterija energijo sprejemala z močjo do 150 kW, tako da se bo do 80 odstotkov napolnila že v 30 minutah. Na izmeničnem toku bo bZ4X sprva omejen le na 6,6 kW, šele prihodnjo jesen bo dobil 11 kW polnilno tehnologijo. Med opcijami bo solarna streha, ki bo v pravih razmerah lahko na leto proizvedla za okoli 1.800 kilometrov poti.

Toyota bZ4X | Avtor: Toyota Toyota
Toyota bZ4X | Avtor: Toyota Toyota
Toyota bZ4X | Avtor: Toyota Toyota

Za udobje prednjih dveh potnikov v mrzlih dneh bo skrbelo IR gretje spodnjih okončin. Asistenčni sistemi bodo najnovejše generacije, sredinski zaslon bo meril 12 palcev in omogočal številne oblačne storitve. Posodobitve se bodo izvajale "po zraku."

Še ena tehnična zanimivost je volan, saj je bZ4X prva toyota, ki ne bo več imela klasičnega volanskega droga, temveč sistem "po žici". Električni sistem krmiljenja bo po napovedih ne le prihranil pri prostoru, temveč dal tudi več svobode vozniku, saj se bo v različnih programih vožnje volan lahko različno odzival.

Da avto ne bo čistejši le med vožnjo, temveč tudi v času nastajanja in razgradnje, so pri Toyoti zasnovali celovit sistem izdelave, ki zmanjšuje emisije toplogrednih plinov, in omogoča lažjo razgradnjo komponent po končani življenjski dobi.

Poleg novega paradnega vozila so pri Toyoti napovedali tudi novo shemo financiranja celotne storitve od nabave vozila do polnilnice, ter dostopa do evropske mreže polnilnic in oblačnih storitev.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.