Neuradno smo izvedeli, da bodo taksisti, ki so nezadovoljni z odlokom, po katerem se morajo vozniki taksijev testirati na 72 ur, svoje nezadovoljstvo pokazali s počasno vožnjo po ulicah slovenskih mest.
Odlok, po katerem se morajo vozniki taksijev testirati na 72 ur, ostaja v veljavi kljub pogovorom z resornim ministrom Jernejem Vrtovcem, ki meni, da vlada ne nagaja taksistom in, da je to nujno, da bi preprečili širjenje okužb. A so taksisti drugačnega mnenja in pravijo, da ne predstavljajo tveganja za širjenje okužb.
Več kot sto taksistov je pretekli teden z vožnjo in hupanjem v središču Ljubljane izrazilo nestrinjanje z vladnim odlokom, sindikat taksistov in krovni Sindikat delavcev prometa in zvez pa sta napovedala, da bodo protestne dejavnosti, če ta pogoj ne bo odpravljen, stopnjevali.
Sindikata taksistov pri SDPZ in Sindikata delavcev prometa in zvez, sta za torek sklicala tiskovno konferenco, na kateri bodo predstavili stisko, v kateri so se znašli taksisti po sprejetju Odloka o omejitvah in načinu izvajanja javnega prevoza potnikov na ozemlju Republike Slovenije z dne 12. 2. 2021 in na podlagi katerega se znotraj dejavnosti javnega prometa zgolj za področje avtotaksi prevozov predvideva voznikov negativen rezultat na virus SARS-CoV-2 (PCR ali hitrimi antigenskimi testi), ki ni starejši od 72 ur.
Stopnjevanje naj bi se nadaljevalo ta teden, ko naj bi taksisti z opozorilnimi vožnjami po vsej Sloveniji še naprej izkazovali nezadovoljstvo nad odločitvijo vlade. Neuradno naj bi to počeli s počasno vožnjo, kar bi lahko vplivalo tudi na daljši čas potovanja z vozili po mestih.
Minister Vrtovec naj odstopi
Predsednik sindikata taksistov Dejan Jefim nam je povedal, da so pogoji testiranja postavljeni s strani ministrstva neživljenjski. "Opozarjamo na nesmiselnost ukrepov tudi v svojih lokalnih okoljih z opozorilnimi vožnjami med 13. in 15. uro v središčih mest, kot tudi z izklopom telefonskih central. Testiranje taksistov se ne izvaja v nobeni državi na svetu. Zahtevamo umik odloka in odstop ministra," pravi Jeftim, ki priznava, da so taksisti zelo nezadovoljni tudi zaradi vztrajanja ministra Vrtovca, da v Slovenijo pripelje Uber. "Naš protest je tudi protest proti Ubru, ki bo uničil slovenski taksi."
Vrtovec podal roko Uberju brez analize
Slovenija se ravno pripravlja na spremembe zakona o cestnih prevozih, ki bo na široko odprl vrata prihodu Uberja in podobnih platform v Slovenijo. Minister za infrastrukturo Jernej Vrtovec sicer javnosti zagotavlja, da bodo morali Uber in ostali spoštovati slovensko delovnopravno zakonodajo. Kot smo na Žurnalu24 pisali, pa predlog spremenjenega zakona za izdajo licence podjetju ne postavlja pogoja, da mora imeti zaposlene voznike, niti da morajo ti vozniki pridobiti licenco za taksista, v katerega je vključeno znanje slovenskega, kaj šele dodatnega tujega jezika.
Vrtovčevo ministrstvo se je ob izenačevanju prevoza z aplikacijo in taksimetrov sprememb lotilo tudi brez analize, kaj se bo zgodilo z okoli 1.300 obstoječimi ponudniki avtotaksi prevozov. Praktični primeri iz drugih držav kažejo, da Uber v prvem obdobju po prihodu na nov trg nastopa z velikimi finančnimi vložki, s katerimi subvencionira šoferje in cene voženj za potnike pod nivojem stroškov vozila in voznika. Ko uniči ali močno oslabi konkurenco, poveča finančni delež, ki ga pobere od vsakega prevoza, vozniki pa morajo za isti znesek voziti precej več in dlje.
Na Dunaju enotna tarifa za vse
Zanimivo je, da na Dunaju uvajajo enoten sistem tarif za taksije in najeta vozila, ki vključuje startnino, kilometrino in čakalni čas, piše STA. Enotna tarifa bo veljala tudi za platforme, kot je Uber. Enotna tarifa za taksije, ki vozijo po Dunaju, naj bi bila transparentna in prijaznejša do strank, so prepričani v avstrijski prestolnici. Dnevna startnina bo tako znašala 3,40 evra, nočna pa 3,80 evra.
Kilometrina do petih kilometrov vožnje stane 0,80 evra na kilometer, za daljše vožnje pa 0,50 evra na prevožen kilometer. Za čakalni čas bodo taksisti lahko svojim strankam zaračunali pol evra na minuto. Pri vnaprej naročenih vožnjah pa je mogoče ceno dvigniti ali spustiti za 20 odstotkov.
Po enem letu bodo socialni partnerji preučili, ali tarifni model deluje. Predvsem bodo preverili vpliv na okolje ter ali model preprečuje plačni in socialni damping.
Ko avtobusi niso vozili smo bili odvisni od taksistov. Bili so eni bolj izpostavljenih, zdaj jih bodo pa za__bavali, enako …
Sem v petek nabasal na te goveda.. pa sem policijo poklical, smer Vič - kopališče Ilirija, pa so jih lepo …
Govorice so, da se bodo taksistom na skrivaj pridružile še vse avtošole in bo edina zahteva odstop nesposobnega ministra! Ne …