Lastniki električnih avtomobilov in tisti, ki jih pogosto vozimo, se srečujemo s prav posebno težavo, ki nima neposredne zveze s samo uporabo in upravljanjem teh vozil. Pogosto namreč naletimo, na električne polnilnice, do katerih ne moremo, saj so preprosto zaparkirane.
Večkrat se mi je namreč, in drugim »sotrpinom« z električnimi avtomobili, že zgodilo, da je bil na parkirnem mestu ob električni polnilnici, ki je sicer rezervirana za avtomobil, ki je priključen nanjo, parkiran drug avtomobil. In to ne takšen, na katerem bi lastnik polnil baterijo, ampak takšen, ki na postajo sploh ni bil priključen. Gospod Murphy poskrbi, da se to zgodi ravno takrat, ko je baterija prazna in jo je treba nujno napolniti.
"Tudi ti, električar!"
Krivično bi sicer bilo, da bi bil zaradi takšnih spodrsljajev bil jezen le na lastnike bencinskih in dizelskih avtomobilov, čeprav je teh največ, ampak se med takšne prekrškarje lahko prištevajo tudi lastniki električnih avtomobilov.
Ti namreč parkirne prostore ob polnilnicah preprosto dojemajo kot parkirišča za električne avtomobile. Kolegu se je denimo zgodilo, da je s skoraj prazno baterijo pripeljal do polnilnice in tam videl, kako lastnik električnega avtomobila odhaja, ne da bi ga sploh priključil. Ko ga je pobaral, če ga bo umaknil, je bil presenečen, da to od njega sploh pričakuje, saj je vendar parkiral na prostoru, ki je rezerviran za električne avtomobile.
Jasno je, da so prostori ob električnih polnilnicah, pa naj gre za počasne ali hitre ter tiste ob cestah ali na bencinskih črpalkah, rezervirani zgolj za polnjenje električnih in priključno hibridnih vozil in niso parkirišča niti za avtomobile z notranjim zgorevanjem niti za električne avtomobile. Mimogrede omenimo, da je na večini javnih polnilnic v mestih praviloma treba označiti čas prihoda in polnilno mesto tudi zapustiti po dveh do treh urah, kolikor je pač določeno. Izkušnje tudi kažejo, da nekateri lastniki avtomobile na takšnih polnilnicah pustijo tudi pet in več ur, torej jih izkoristijo za brezplačno parkiranje.
Lahko ga odpelje pajek
Na Mestno občino Ljubljana (MOL) smo poslali nekaj vprašanj o tem, kako se odzivajo na takšne primere in kako sankcionirajo prekrške. Odgovorili so nam, da v skladu s politiko MOL dajejo poudarek tudi na napačno parkiranje na parkirnih mestih, ki so ob električnih polnilnicah namenjena električnim avtomobilom.
V primeru, ko zaznajo kršitev, torej, da je ob polnilnici ni parkiran električni avtomobil ali je parkiran električni avtomobil, ki se ne polni, je prekoračil določeni čas polnjenja ali časa prihoda sploh nima označenega, tudi ukrepajo. Večinoma gre za plačilo globe, v skrajnem primeru pa lahko takšen avtomobil tudi odpeljejo s pajkom. Prejemajo tudi prijave voznikov električnih vozil.
Sicer opažajo, da je na parkirnih mestih, ki so rezervirana za polnjenje električnih vozil, parkiranje vozil z motorji z notranjim zgorevanjem večji problem od prekoračitev dovoljenih časov polnjenja, vendar posebne statistike zaradi zakonskih določil ne vodijo. Zakonska podlaga za kaznovanje prekrška napačnega parkiranja je namreč enaka kot pri drugih enakih prekrških, zato ne morejo posebej ugotoviti, koliko avtomobilov z motorji z notranjim zgorevanjem so zalotili na parkirnih prostorih ob polnilnicah in drugih parkirnih prostorih. Zabeležili pa so, da so leta 2021 obravnavali 320 kršitev neoznačevanja časa prihoda ali prekoračitev dovoljenega časa parkiranja oziroma polnjenja električnih vozil, v prvem polletju 2022 pa je bilo takšnih kršitev 159.
Slabo za posel
Obsežno mrežo javnih polnilnih postaj upravlja tudi Petrol, pri katerem tudi zaznavajo zelo veliko primerov napačnega parkiranja na parkirnih mestih za električne avtomobile. Menijo, da je to velik problem, ki zavira razvoj električne mobilnosti. Napačno parkirana vozila z motorji z notranjim zgorevanjem in električna vozila, ki se ne polnijo, jim po eni strani povzročajo poslovno škodo, hkrati pa uporabnikom električnih vozil ne omogočajo polnjenja baterij.
Dodajajo, da parkirna mesta pogosto zasedejo električna vozila, ki niso priključena na polnilnico. Parkirna mesta ob polnilnicah tudi niso namenjena parkiranju car sharing vozil,za katera so rezervirana posebej označena parkirna mesta.
Takšni primeri so sicer pogostejši v strogih centrih mest in v prestolnici, kjer jih zaradi pomanjkanja parkirnih mest zasedejo drugi uporabniki. Točnega podatka o številu takšnih primerov sicer nimajo, so se pa s problematiko obrnili na pristojna mestna redarstva, ki v vseh tovrstnih primerih ustrezno ukrepajo. Zaznavajo pa, da mestna redarstva, zlasti v Ljubljani, niso dovolj učinkovita pri urejanju tega problema.
Obisk raste
Pri Petrolu sicer opažajo rast števila obiskov njihovih električnih polnilnic. Leta 2021 so na njihovih polnilnicah prodali za okoli 1,3 milijona kilovatnih ur elektrike, kar je 90 odstotkov več kot leta 2019. Za letošnje leto napovedujejo vsaj 50-odstotno rast tako na področju prodane električne energije kot tudi števila polnjenj. Skupina Petrol sicer v regiji, ki jo sestavljajo Slovenija, Hrvaška, Srbija in Črna gora, upravlja 359 polnilnic, med katerimi je 12 ultra hitrih, 79 hitrih in 268 počasnih na izmenični tok do 22 kilovatov, do leta 2025 pa načrtujejo povečanje števila na 1.575.
Ugotavljajo, da je v Sloveniji trenutno dovolj polnilnic za električna vozila. Po njihovih izračunih bi lahko obstoječa infrastruktura v Sloveniji zadostovala vsaj potrojenemu trenutnemu številu električnih vozil, če upoštevamo dejstvo, da 60 odstotkov prebivalcev živi v individualnih hišah in lahko električna vozila polni doma.
In elektriko za vse to delajo - kje? Najbrž seveda z 'eko' vetrnicami (ki jih je treba 'reciklirati' z zakopavanjem …
Mene zanima % lastnikov e-avtomobilov,ki se v mesto pripeljejo v službo ,cca 7 ali 8 zjutraj ,gre po "2h polnjenja …
Napišite polnilnica in znak prepovedano parkiranje z opozorilom da je prostor namenjen le za polnjenje , pa kamero in naj …