EU želi od leta 2035 prepovedati nove bencinske, dizelske in hibridne avtomobile ter dovoliti prodajo zgolj popolnoma električnih avtomobilov. Zaradi tega je Evropa svetovni pionir pri prehodu na elektromobilnost. V Združenju evropskih proizvajalcev avtomobilov (ACEA) menijo, da je ta cilj "izjemno ambiciozen", saj se zanašajo na redke surovine in za zdaj slabo polnilno mrežo. Danes je v EU zgolj 307.000 polnilnih mest za električne avtomobile, od tega polovica v Nemčiji in na Nizozemskem.
Kitajska 25 let za Evropo
Kako gre za zdaj evropskim proizvajalcem avtomobilov? V Aziji in Ameriki bi morali tudi po letu 2035 prodajati avtomobile z motorji z notranjim izgorevanjem. Razlog je, da se ne želijo odreči velikemu deležu prodaje in dobička, ki jih prinašajo tovrstni pogoni. Strokovnjak za industrijo Frank Schwope iz NordLB je za Automobilwoche povedal: "Navsezadnje ni pričakovati, da bo elektromobilnost postala do takrat uveljavljena po vsem svetu. Kitajska na primer šele načrtuje postopno opuščanje vozil z motorji z notranjim zgorevanjem, ki naj bi se zgodilo šele leta 2060."
Vsaj na evropskem trgu želi več avtomobilskih podjetij še pred uradno prepovedjo EU ponuditi le baterijske avtomobile. Po Schwopejevih besedah bodo to od leta 2028 Peugeot, Citroen in Opel; Fiat, Renault, Ford in Nissan od leta 2030, Volkswagnova podružnica Audi pa od leta 2033.
Audi
Podjetje s sedežem v Ingolstadtu želi leta 2025 lansirati svoj zadnji novi model z motorjem z notranjim zgorevanjem. Prodajali ga bodo do leta 2033. Od takrat naprej želi Audi motorje z notranjim zgorevanjem izdelovati le za kitajski trg, ki je velik in pomemben.
BMW
Medtem ko šef Audija Markus Duesmann poziva k "jasnosti tehnologije", šef BMW Oliver Zipse spodbuja "odprtost tehnologije". Čeprav bi moral biti vsak drugi BMW do leta 2030 že baterijski avtomobil, se mu zdi prepoved motorjev z notranjim zgorevanjem v EU od leta 2035 napačna: "Dandanes je igranje le eno karto napaka industrijske politike." Prav tako ni jasno, ali bo potrebna infrastruktura za polnjenje električnih vozil do leta 2035 sploh postavljena. Znano ni niti to, kako Evropa zagotoviti dostop do surovin. To bo vodilo v nove odvisnosti.
Mercedes-Benz
Pri Mercedes-Benzu je moto: "Do leta 2030 smo pripravljeni na popolnoma električno energijo, kjerkoli bodo to dopuščale tržne razmere." Član uprave Jörg Burzer je povedal, da naj bi se proizvajalec premijskih vozil okoli leta 2025 skoraj v celoti vključil v elektromobilnost, pri čemer ne bi bi smeli graditi novih tovarn.
Volkswagen
Tudi Volkswagen ni navedel točnega datuma opuščanja vozil z motorji na notranje zgorevanje, pri čemer se v Wolfsburgu sklicujejo na regionalne razlike. Kupci v Latinski Ameriki bodo verjetno še naprej povpraševali po avtomobilih na bencin, dizel ali celo biogorivo. V Wolfsburgu sicer pričakujejo, da bo zanimanje za tovrstna vozila zaradi strožjih zakonov vztrajno upadalo. Najkasneje od leta 2035 naj bi električna vozila izpodrinila motorje z notranjim zgorevanjem. Leta 2030 naj bi polovico modelne palete v skupini predstavljali baterijski avtomobili, znamka VW pa želi po letu 2030 v Evropi 70 odstotkov avtomobilov prodati kot električna vozila.
S temi cenami bodo gladko vsi propadli!