Z rastočimi cenami fosilnih goriv še bolj kot prej narašča zanimanje za električne avtomobile, za številne kupce pa sta pri tem kriterij cena in doseg avtomobila. Analitiki cen pri Jato Dynamics so izračunali, da velik doseg ne pomeni nujno tudi večjih stroškov.
Pri izračunu so doseg avtomobila primerjali s prodajno ceno. Omenimo, da so raziskavo izvedli v Nemčiji, vendar primerjava gotovo lahko pogojno velja tudi za slovenski trg. Izračun je pokazal, da velikoserijski električni avtomobili povprečno stanejo malce manj kot 45.000 evrov, povprečni doseg pa je 324 kilometrov, torej povprečno stanejo okrog 139 evrov na kilometer.
Razlike med vstopnimi modeli
Velike razlike so že med vstopnimi modeli. Dacia spring v Nemčiji stane 22.600 evrov, smart fortwo 22.600 evrov, smart forfour pa denimo 23.570 evrov. Razlike so na videz majhne, a ko primerjamo cene na kilometer dosega, postanejo veliko večje. Dacia denimo na kilometer dosega stane manj kot 94 evrov, smart fortwo 175 evrov, smart forfour pa 179 evrov. Cenejši od smartov je denimo tudi njun francoski bratranec renault twingo, ki z dosegom 199 kilometrov stane 25.000 evrov, kar je 135 evrov na kilometer dosega.
Na kilometer je cenovno ugoden tudi Renaultov električni veteran zoe, ki v Nemčiji trenutno na kilometer dosega stane 91 evrov. Renault sicer z vsemi svojimi električnimi modeli trenutno dosega ceno 104 evre na kilometer dosega. Volkswagen je pri tem celo bolj ugoden, saj njegov ID.3 stane 80 evrov na kilometer dosega. Glede na različico lahko z enim polnjenjem baterije prevozi od 419 do 549 kilometrov oziroma povprečno 507 kilometrov. Vsi Volkswagnovi električni modeli, torej ID.3, ID.4, ID.5 in e-up, ob povprečnem dosegu 464 kilometrov povprečno stanejo 93 evrov na kilometer.
Volkswagnov največji tekmec je Hyundai, čigar ioniq stane 86 evrov na kilometer dosega, s čimer je na vzporedni ravni s seatom bornom, ki ob malo večjem dosegu tudi stane 86 evrov na kilometer.
Kdo pa je na drugi strani?
Glede na izračun, je trenutno najdražja električna opel zafira life, ki na kilometer dosega stane 251 evrov, sledita pa ji tehnično enaka toyota proace verso, ki stane 247 evrov na kilometer dosega, in citroën spacetourer z 230 evri na kilometer dosega. Vendar pa velja dodati, da so to družinski enoprostorci, ki so temu primerno veliki in težki.
A njihovim cenam lahko parirajo celo premijski električni modeli, saj mercedes EQV denimo na kilometer dosega stane 239 evrov, audi e-tron GT pa denimo kljub ceni 120.000 evrov na kilometer dosega stane 256 evrov. Najdražji model na nemškem trgu na kilometer in tudi sicer je porsche taycan, ki ob ceni 134.350 evrov stane 298 evrov na kilometer obljubljenega dosega.
Vendar pa Daimler z razkošno električno limuzino mercedesom EQS kaže, da lahko gre tudi ceneje. Njihova limuzina ima ob povprečni ceni 123.000 evrov povprečno 661 kilometrov dosega, kar pomeni, da na kilometer dosega stane »le« 186 evrov. Precej cenejši je tudi ameriški električni pionir Tesla Motors. Njihov vstopni model 3 stane 58.000 evrov in prevozi do 547 kilometrov, kar pomeni, da na kilometer dosega stane 105 evrov, kar pomeni, da se v tem pogledu približa cenovno najbolj ugodnim avtomobilom v primerjavi.
Močno zavajajoč naslov ...
V katerem delu sveta množice vozijo 100.000+ avte?