V AMZS pravijo, da se je v zadnjih letih vse več motoristov na začetku motoristične sezone odločalo za obisk AMZS Centra varne vožnje na Vranskem in za katerega od naših programov, kjer so lahko v varnem okolju poligona pridobivali prepotrebno znanje in občutke za varno vožnjo. Ker pa je center na Vranskem zaradi covid-19, tako kot drugi centri varne vožnje po Sloveniji zaprt, motoristi letos te možnosti (še) nimajo.
"Upam, da so motoristi, tudi zaradi pomanjkanja možnosti treninga v varnem okolju, na cesti še toliko bolj previdni in da trenutna situacija ne bo imela vpliva na poslabšanje prometne varnosti. Tudi motoristi se moramo zavedati, da bomo z vsako prometno nesrečo dodatno obremenili zdravstveni sistem in vse vzporedne službe, ki so trenutno osredotočene na epidemijo novega koronavirusa in na druge nujne dejavnosti," pravi inštruktor varne vožnje pri AMZS Vojko Safran.
Motocikli lahko fizično kondicijo v času kot so telovadnice in fitnes centri zaprti, pridobijo tudi z vajami doma, kar je še posebej pomembno, ko bodo spet sedli na motocikel.
Safran pravi, da mora biti vsak motorist, še zlasti pred novo sezono, sam do sebe (in tudi do drugih udeležencev v prometu) iskren glede svoje psihofizične pripravljenosti ter si priznati oziroma se zavedati, ali se je morda čez zimo malenkost polenil in izgubil motoristično kondicijo. Ker je motocikel pozimi praviloma v garaži, motoristi posledično izgubimo tudi občutek za vožnjo, zato ga je treba spomladi ponovno usvojiti.
»Letošnja sezona s tega vidika ni nobena izjema, zaradi epidemije novega koronavirusa pa se je njen začetek »le« za nekaj tednov zamaknil. Obdobje karantene ima tudi pozitivno plat, saj je imel marsikdo več časa za fizično pripravo in nabiranje kondicije,« pravi Safran.
Na AMZS motoriste na sezono pripravljajo tudi z videoprispevki v okviru akcije #TreniramDoma.
Motoristi lahko doma poskrbijo tudi za obnovo znanja cestno-prometnih predpisov. Tako so na javni Agenciji za varnost v prometu s spletnimi testi motoriste spodbudili, da čas, ki ga preživljajo doma, namenijo tudi obnovi znanja CPP.
Na AVP so glede odprtja centrov varne vožnje za zurnal24.si zapisali, da bo odprtje prišlo na vrsto, ko bodo pristojne strokovne organizacije in službe za javno zdravje ocenile, da je to mogoče in z vidika javnega zdravja tudi varno. Ko bodo razmere to omogočale, bo agencija razpisala tudi termine za vadbo na Skidbike sistemu. To je naprava za poučevanje in trening raznovrstnih motociklističnih znanj in spretnosti, ki poteka v varnem okolju.
Agencija za varnost prometa je takoj po razglasitvi epidemije in skladno s sprejetimi ukrepi za njeno zajezitev začela z rednim in kontinuiranim naslavljanjem javnosti in medijev s sporočili glede prometne varnosti v času epidemije novega koronavirusa. Posebej opozarjajo k doslednemu spoštovanju določil odlokov o začasni splošni prepovedi gibanja in zbiranja ljudi na javnih mestih in površinah v Republiki Sloveniji ter prepovedi gibanja izven občin.
Motoriste AVP spodbuja, da čas, ki ga preživljajo doma, namenijo tudi obnovi znanja CPP (s kratkimi testi, ki jih na spletišču zagotavlja agencija in z elektronsko pripravo na teoretični del izpita), pa tudi z nasveti za varno vožnjo v prometu:
https://www.avp-rs.si/test-cpp-za-motoriste/
https://www.avp-rs.si/varnost-v-prometu/motoristi/
https://www.avp-rs.si/preventiva/svetovalnica/motoristi/
Glede na to, da so se s tem tednom ukrepi vlade za preprečevanje širjenja epidemije že nekoliko sprostili in so servisni centri odprti, lahko motoristi poskrbijo tudi za tehnično brezhibnost svojega motocikla.
V AMZS so sicer prepričani, da bi lahko tečaje varne vožnje za motoriste na varen način izvajali že zdaj. Teoretični del vseh programov, ne le za motoriste, ki časovno predstavlja manjši delež programa in se sicer izvaja v učilnicah, bi lahko prilagodili in ga na primer organizirali po vzoru pouka v srednjih šolah, ki naj bi se za dijake četrtih letnikov kmalu znova začel, torej ob upoštevanju vseh preventivnih ukrepov za preprečevanje širjenja novega koronavirusa. Za motoriste pa bi ga lahko izvajali tudi zunaj. Prepričano pa so, da obstajajo še druge možnosti. "Pri prilagajanju izvedbe programov varne vožnje moramo zasledovati cilj, da se dosedanja raven kakovosti izvedbe ne zmanjša, hkrati pa poskrbeti za zdravje udeležencev in zaposlenih. Ocenjujemo, da je mogoče praktični del izvajati varno, saj ima vsak motorist svoj motor in izvaja vaje individualno. Inštruktor varne vožnje daje navodila na primerni oddaljenosti, tako da mikrofoni v čeladah niso potrebni oziroma so lahko pri vožnji celo moteči," dodaja Safran.
Ker je vlada odpravila odlok o omejitvah opravljanja tehničnih pregledov, delujejo pa tudi avtoservisne delavnice, lahko vsi motoristi poskrbijo tudi za tehnično brezhibnost enoslednih vozil. Bogdan Poljanšek, vodja dejavnosti zavarovanj, registracij in tehničnih pregledov pri AMZS je za zurnal24.si povedal, da v AMZS v tem obdobju na tehničnih pregledih pričakujejo več kot 10.000 motoristov.
Vsakdo bi rad svoj piskerček pristavil... Kaj pa nekdo, ki dva meseca ni sedel v avto, tisti pa ne potrebuje …
Fantje radi malo zaslužijo ampak če ti motor bolj stoji v garaži ti noben center ne more dati izkušenj. Če …
Centri varne vožnje ,nimajo nobene veze z varnostjo voznikov, temveč so samo zato da CUZAJO denar.