Govorili smo s štirimi direktorji največjih slovenskih uvoznikov avtomobilov. V prvem delu so odgovarjali na trenutno korona krizo, o tem, da se je prodaja ustavila praktično čez noč, saj ni mogoče registrirati novih avtomobilov, pa čeprav so nekateri naročeni avtomobili že pri Trgovcih ali v Luki Koper.
V drugem delu pa objavljamo, kaj se bo zgodilo z novimi modeli, ki bi morali letos zapeljati na slovenske ceste, kako se bo spremenil način prodaje, lahko pričakujemo tudi prodajo preko spleta in, ali lahko v prihodnje pričakujemo »just in time« delovanje tovarn in dobave vozil k nam.
*- Na fotografiji François Delion, generalni direktor Renault Nissan Adriatic
Ali vidite rešitev za prihodnje v spletni prodaji vozil?
François Delion, generalni direktor Renault Nissan Adriatic (Renault, Nissan in Dacia)
Že dolgo, preden se je začela ta kriza, smo se odločili za razvoj vsega, kar je potrebno za digitalizacijo potrošniške izkušnje, saj moramo biti pripravljeni del prodaje v prihodnosti preseliti na splet. Trenutno stanje je še en dokaz, da je spletna prodaja odgovor na številne možne prihodnje izzive, in zato dodatna spodbuda k še hitrejšemu nadaljevanju investiranja in razvoja v tej smeri. Vendar moramo vsi upoštevati, da so fizično občutenje in preizkus avtomobila pred dokončno odločitvijo o nakupu in ustrezna dostava vozila še vedno zelo pomembne točke potrošnikovega nakupnega potovanja. S tem ostaja potreba po uspešni in h kupcu usmerjeni prodajni mreži.
Jožko Tomšič, generalni direktor P Automobila Importa in C Automobila Importa (Peugeot, Citroën in DS).
Osebni avtomobil je še vedno dobrina, kjer je ob nakupu prisotno ogromno čustev. Treba ga je preizkusiti, začutiti z vsemi čutili, ne le z vidom in samo virtualno. Zato ne verjamemo, da je rešitev v spletni prodaji. Le-ta je lahko zelo uporaben pripomoček, ne more pa nadomestiti nakupa v živo.
Primož Tiringar, direktor Toyota Slovenija (Toyota in Lexus)
Že danes veliko stavimo na spletno prodajo. Tu sicer ne gre za neposredno naročanje vozil preko spleta, tako kot je to praksa za blago široke potrošnje oziroma drugih tehničnih izdelkov, ki jih potem preko dostavljavcev dobimo na dom. Mislim predvsem na to, da kupci danes iščejo informacije o hibridnih in električnih vozilih, tu nam splet omogoča, da vzpostavimo prvi korak s kupcem. Še vedno pa menim, da je komunikacija na osebni ravni ključnega pomena. Si pa lahko obetamo tudi tu spremembe, recimo, da bosta kupec in prodajalec v stiku preko video klica namesto obiska v salonu. Tudi testna vožnja bi lahko potekala na drugačen način, urejanje dokumentacije preko spleta, elektronski podpisi ipd. Tu smo vsi pred novim začetkom, ta trenutek nihče ne ve koliko časa bodo ukrepi veljali in kako bo po tem, ko se vrnemo nazaj na delovna mesta. Moje mnenje je, da vseh starih praks ne bomo mogli več uveljavljati.
Danilo Ferjančič, generalni direktor Porsche Slovenija (Volkswagen, Škoda, Audi in Seat)
Prizadevamo si, da bi lahko avtomobile, ki so na zalogi, stranke lahko rezervirale preko spleta in jih potem, ko bi bilo možno, kupile. Največja ovira v tem trenutku je, ker vozila ni moč registrirati … Prav tako razmišljamo o spletni prodaji rezervnih delov.
* - Na fotografiji Jožko Tomšič, generalni direktor P Automobila Importa in C Automobila Importa
Kaj pomeni nastala situacija za lansiranje vaših novih modelov, ali nameravate preložiti že napovedane prihode novih modelov k nam?
François Delion, generalni direktor Renault Nissan Adriatic (Renault, Nissan in Dacia)
Za zdaj nobenega lansiranja še ne prestavljamo. Kljub temu pa bo pravi odgovor na to vprašanje odvisen od dolžine krize. Kot že rečeno, naša prioriteta bo ponovni zagon naše dejavnosti in podpora našim strankam, ki so pri nas naročile avtomobile.
Jožko Tomšič, generalni direktor P Automobila Importa in C Automobila Importa (Peugeot, Citroën in DS)
Tega ne načrtujemo. Naši kupci si nove modele zaslužijo takoj, ko bodo ti na razpolago in iz tega naslova mi lansiranj ne nameravamo prelagati.
Primož Tiringar, direktor Toyota Slovenija (Toyota in Lexus)
Za zdaj bomo preložili zgolj lansiranje modela proace city za toliko, kolikor bo zaradi ukrepov pač potrebno, preostalo, smo imeli v načrtu v drugi polovici leta in za zdaj ostajamo pri načrtovanem.
Danilo Ferjančič, generalni direktor Porsche Slovenija (Volkswagen, Škoda, Audi in Seat)
Seveda, v teh okoliščinah, ko nihče ne more registrirati novega vozila, so seveda tovrstne dejavnosti nesmiselne oz. onemogočene. Sicer nič ni in ne bo zamujenega, prišel bo tudi čas po korona krizi in takrat bomo vse nadoknadili!
*- Na fotografiji Primož Tiringar, direktor Toyota Slovenija
Kako bi lahko pretres v dobavni verigi, ki jo je povzročil virus, v prihodnje vplival na strateške odločitve matičnih tovarn glede dolžine dobavne verige in "just-in-time" načina delovanja tovarn?
François Delion, generalni direktor Renault Nissan Adriatic (Renault, Nissan in Dacia)
Vsaka kriza je priložnost za premislek o trenutnem načinu dela. Zagotovo bo tudi naša zasnova dobavne verige del tega procesa.
Kljub temu je tudi glede tega prezgodaj za kakršnekoli sklepe. Trenutno je čas za upravljanje kratkoročnih prednostnih nalog v okviru obstoječe sheme dobavne verige z dvema prioritetama:
• Čim bolj omejiti vpliv na kupce.
• Izkoristiti priložnost te začasne upočasnitve za vzdrževanje in nadgradnjo naših tovarniških linij, da bomo ob ponovnem zagonu lahko bolje uskladili prihodnje potrebe kupcev in proizvodne zmogljivosti.
Jožko Tomšič, generalni direktor P Automobila Importa in C Automobila Importa (Peugeot, Citroën in DS)
Mislim, da je za zdaj o tem prehitro govoriti. Transformacija celotne dobavne verige je namreč zelo kompleksen in posledično dolgotrajen proces.
Primož Tiringar, direktor Toyota Slovenija (Toyota in Lexus)
Treba je vedeti, da je proizvodnja posledica povpraševanja trga in ne obratno. Toyotina proizvodnja (poznani Toyota Production System) je že danes do podrobnosti racionalizirana in optimizirana, a bodo zagotovo spremembe, vezane na zmanjšano količino vozil, nujne. Se pa po izteku ukrepov ne pričakujejo večje težave glede dobave.
Danilo Ferjančič, generalni direktor Porsche Slovenija (Volkswagen, Škoda, Audi in Seat)
Iz naše pozicije to težko ocenjujemo. Verjamemo, da bo v tovarnah čas za tovrstne analize, ko bo sanirana trenutna situacija, ki jo je povzročil korona virus.
Brez ugodnih kreditov ne bo dobre prodaje
Avteki bodo nekaj časa na pavzi.
Seveda jih bomo tako kupovali... in potem bo svizec čokolado v folijo zavil... Kot prvo, KAKO jih bodo dostavili, če še tistih, ki so že prodani (in plačani) ne morejo? Drugo: avta se ne kupuje kot mačka v žaklju, ampak… ...prikaži več se prej malo pogleda, vsede noter, gre na testno vožnjo...