Avto
6849 ogledov

Vprašali smo direktorje, kdaj lahko kupci pričakujejo svoje avtomobile?

PRIMA test karavani asistenčni sistemi PRIMA
Avtomobilska industrija je na udaru. Tovarne ne proizvajajo vozil. Prodajni saloni so zaprti. Registracije za zdaj niso mogoče. Veliko kupcev je vozila že vplačalo, a tudi zaradi vladnega odloka, ne more do njih. Nekatera že čakajo v Luki Koper ali pri prodajalcih. Kdaj jih bodo dobili? Poiskali smo odgovore.

Direktorjem štirih velikih slovenskih uvoznikov in zastopnikov avtomobilskih znamk smo zastavili ista vprašanja. Odgovarjali so na vprašanja (objavili jih bomo v dveh ločenih člankih), kdaj lahko kupci vozil pričakujejo svoja vozila pred domačim pragom, kako se trenutno obnašajo kupci vozil pri nas, kaj se bo zgodilo s prodajo vozil, kdaj pričakujejo stabilizacijo razmer in kako ocenjujejo pomoč države uvoznikom in prodajalcem vozil v času, ko je avtomobilska industrija na hudi preizkušnji, saj so tovarne po Evropi zaustavile proizvodnjo, prodaja pa je strmoglavila. V sredo smo objavili, da so znani prvi okvirni podatki o prodaji novih avtov v Sloveniji. Padec je katastrofalen.

V ločenem članku, ki ga bomo objavili v nedeljo, pa direktorji odgovarjajo, kaj se bo zgodilo z modeli vozil, ki bi morali zapeljati spomladi in poleti na slovenski trg, ali se bo prodaja vozil tudi pri nas preselila na splet in kako bo pretres v dobavni verigi, ki jo je povzročil virus, v prihodnje vplival na strateške odločitve matičnih tovarn glede dolžine dobavne verige in "just-in-time" načina delovanja tovarn?

Nakup avtomobila preko interneta | Avtor: Žurnal24 Žurnal24

Kako bo trenutna situacija z zaustavitvijo tovarn vplivala na dobavo vaših vozil kupcem? Ali lahko podate prve ocene, kakšen bo ta zamik?

François Delion, generalni direktor Renault Nissan Adriatic (Renault, Nissan in Dacia)

Zagotovo bodo zaustavitve tovarn in logistične težave, s katerimi se spopadamo zaradi omejitev na mejah, pa tudi zaradi zaprtja slovenskih registracijskih uradov, povzročile zamude pri večini naših dobav. Težko pa je podati globalno oceno, saj bodo razmere zelo različno vplivale na vsakega kupca, odvisno od tega, od kod prihaja njegov avto in kje trenutno je avto.

Naša služba za odnose s strankami tudi v teh razmerah v celoti deluje in skuša vsaki stranki zagotoviti čim boljše informacije o konkretnem vozilu. Glede vseh avtomobilov, ki so že prispeli sem v Slovenijo, lobiramo, da bi dobili možnost registracije tistih avtomobilov, ki jih naši kupci najbolj nujno potrebujejo. Verjamemo, da jim lahko vozila predamo s pravimi sanitarnimi ukrepi in tako izvedemo te dobave v varnih pogojih tako za naše stranke kot za zaposlene v prodajno-servisni mreži. Na žalost danes še nimamo nobene informacije o tem, kdaj bo to mogoče.

Kar se tiče vozil, ki so še v proizvodnji ali nekje v mednarodni distribucijski verigi, je situacija bolj kompleksna. Večina tovarn je trenutno zaprtih, logistične zmogljivosti so zelo omejene in v tem trenutku je nemogoče oceniti, kdaj se bodo razmere izboljšale. Ko se bodo, bodo absolutno prednost v proizvodnji in transportu imeli avtomobili za že znane kupce. 

Jožko Tomšič, generalni direktor P Automobila Importa in C Automobila Importa (Peugeot, Citroën in DS)

Do zamika seveda bo prišlo, vendar za zdaj še ne moremo podati natančne ocene. Nekatera vozila so že proizvedena in le še čakajo na transport ter izdobavo pri naših pooblaščenih prodajalcih. Pri drugih, ki so neposredno podvržena sami ustavitvi proizvodnega procesa pa bo zamik nekoliko daljši. Dokler ne bo natančno znano, kdaj bo proizvodnja ponovno stekla, take ocene ne morem dajati.

Primož Tiringar, direktor Toyota Slovenija (Toyota in Lexus)

Najprej moramo počakati, da prenehajo veljati varnostni ukrepi v RS. Ko bodo ti odpravljeni, bomo najprej poskrbeli, da v najkrajšem možnem roku vse stranke, katerih avtomobili so že pri naših trgovcih oziroma v Luki Koper, prevzamejo svoja vozila. Za vsa vozila, ki so naročena v proizvodnjo in se zaradi ukrepov niso proizvajala po predvidenem načrtu, pa bo zamik enakovreden času zaprtja tovarn v Evropi in na Japonskem.

Danilo Ferjančič, generalni direktor Porsche Slovenija (Volkswagen, Škoda, Audi in Seat)

Pri takšnem razvoju dogodkov je zelo težko napovedati, kdaj in v kakšnem obsegu bo stekla proizvodnja naprej in kakšni bodo dobavni roki za nova vozila. Pooblaščeni trgovci naših avtomobilskih znamk so vse kupce novih vozil obvestili, da je prišlo do višje sile in da se bodo dobavni roki predvidoma podaljšali. Storili pa bomo vse, kar je v naši moči, da bodo stranke naročeno vozilo čim prej dobile.

Danilo Ferjančič | Avtor: Saša Despot Saša Despot
* - Na fotografiji Danilo Ferjančič, generalni direktor Porsche Slovenija

Kako se v teh trenutkih obnašajo slovenski kupci?

François Delion, generalni direktor Renault Nissan Adriatic (Renault, Nissan in Dacia)

Naše stranke smo že začeli proaktivno obveščati o situaciji prek naše CRM in digitalne platforme. Glede na to, da gre za vsesplošno situacijo, so kupci novice sprejeli z razumevanjem.

Jožko Tomšič, generalni direktor P Automobila Importa in C Automobila Importa (Peugeot, Citroën in DS)

Slovenski kupci so se, enako kot kupci drugih evropskih držav, v veliki meri preselili na splet. V trenutnih razmerah vozil ne kupujejo saj jih ne morejo niti prevzeti, niti registrirati, vendar opažamo, da je zanimanje na naših spletnih straneh veliko. So taki, ki nastalo situacijo razumejo, so pa tudi taki, ki je nočejo razumeti.

Primož Tiringar, direktor Toyota Slovenija (Toyota in Lexus)

Za zdaj lahko potrdim, da razumejo nastalo situacijo, za kar se jim zahvaljujem, obenem pa obljubljam, da bodo naši trgovci takoj, ko bo dovoljeno odpreti naše salone, zavihali rokave in strankam omogočili prevzeti svoja že naročena vozila oziroma oddati nova naročila v tovarno.

Danilo Ferjančič, generalni direktor Porsche Slovenija (Volkswagen, Škoda, Audi in Seat)

V Sloveniji za zdaj novega vozila do 16. aprila v Sloveniji ni mogoče registrirati, tako da je prodaja vozil tako rekoč čez noč ugasnila. Trgovinska zbornica Slovenije je v imenu Sekcije za osebna motorna vozila posredovala Vladi RS, Ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo, pobudo oz. predlog, da se ponovno vzpostavi sistem registracij novih osebnih in dostavnih vozil v Republiki Sloveniji (že plačani avtomobili, ki čakajo na dvig novih lastnikov). Za nova vozila ni potreben tehnični pregled in bi jih lahko registrirali na upravnih enotah, ki dežurajo za podaljšanje vozniških dovoljenj in osebnih dokumentov. Zelo bi nam pomagalo, da bi lahko vsaj podjetja registrirala avtomobile. Na tem področju je zelo aktivna tudi Gospodarska zbornica Slovenije, tako da računam, da nam bo skupaj uspelo in da bodo odgovorni prisluhnili našim argumentom.  

François Delion | Avtor: Renault Renault
*- Na fotografiji François Delion, generalni direktor Renault Nissan Adriatic

Kaj pričakujete, da se bo zgodilo v prodaji do konca leta?

François Delion, generalni direktor Renault Nissan Adriatic (Renault, Nissan in Dacia)

Trenutno je nemogoče, da bi karkoli napovedovali. Soočamo se z zgodovinsko edinstveno situacijo, ko nihče ni sposoben povedati, kako dolgo bo trajala epidemija. Zagotovo je, da smo našo organizacijo takoj prilagodili temu nenadnemu padcu dejavnosti in da že delamo na močnem načrtu ponovnega zagona naših dejavnosti, da bomo pripravljeni, ko bo prišel ta čas.

Jožko Tomšič, generalni direktor P Automobila Importa in C Automobila Importa (Peugeot, Citroën in DS)

Danes je o tem zelo nehvaležno govoriti, saj je to v veliki meri odvisno od discipline nas državljanov, aktivnosti in nadaljnjih ukrepov naše države in pa samega poteka pandemije. Vseeno na prihodnost gledamo z optimizmom in pričakujemo, da se bodo razmere stabilizirale še pred koncem leta.

Primož Tiringar, direktor Toyota Slovenija (Toyota in Lexus)

Zagotovo bomo posledice zaprtja občutili na daljši rok; dlje kot bo trajala prepoved obratovanja, večje bodo posledice. Ta trenutek ocenjujemo, da bo skupni padec prodaje v letu 2020 v primerjavi z 2019 preko 30 %. Že tako je bil padec avtomobilskega trga v Sloveniji v začetku letošnjega leta 9 % (Toyota je zaradi svojih hibridov kljub temu beležila rast). Skupni trg pa menim, da bo padel še za kakšnih 5 do 10 odstotnih točk. Upoštevati je potrebno tudi padec prometa v poprodaji, vendar v manjšem obsegu.

Danilo Ferjančič, generalni direktor Porsche Slovenija (Volkswagen, Škoda, Audi in Seat)

Kot kaže v aprilu ne bomo dobavili nobenega avtomobila. V najboljšem primeru se bodo zadeve maja začele urejati, vendar je tudi to vprašanje. Po korona krizi bodo imeli ljudje druge skrbi in verjetno ne bo prva misel novi avtomobil – tako realistični moramo biti. Mislim, da bomo posledice čutili še dolgo …

Jožko Tomšič | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
* - Na fotografiji Jožko Tomšič, generalni direktor P Automobila Importa in C Automobila Importa

Kako ocenjujete državno pomoč podjetjem, kot je vaše? Avtomobilska industrija je med tistimi, ki so najbolj na udaru?  

François Delion, generalni direktor Renault Nissan Adriatic (Renault, Nissan in Dacia)

Opažamo, da se je vlada odzvala odgovorno in hitro s sprejetjem številnih ukrepov za omejitev izbruha virusa. Kar zadeva pomoč gospodarstvu, pozdravljamo vse pobude, ki so jih doslej uvedli. Hitro prilagajamo svojo organizacijo in delamo vse, kar je potrebno, da izkoristimo te ukrepe. Glede na razvoj krize je trenutno še prezgodaj reči, ali bodo ti ukrepi dovolj. Z lokalno vlado in evropskimi institucijami razpravljamo o tem, kako lahko konkretno kratkoročno podprejo avtomobilski sektor, tako da nam na primer omogočijo vsaj minimalno število registracijskih in poprodajnih aktivnosti , srednjeročno pa nas podprejo pri ponovnem zagonu naše dejavnosti s prilagojeno davčno zakonodajo, sistemom spodbud in nekaterimi spremembami novih omejitev predpisov.

Jožko Tomšič, generalni direktor P Automobila Importa in C Automobila Importa (Peugeot, Citroën in DS)

Veseli smo vsake pomoči, pomoč države ocenjujemo kot primerno.

Primož Tiringar, direktor Toyota Slovenija (Toyota in Lexus)

Ta trenutek na neki način država podjetjem s svojimi ukrepi ponuja kratkoročno likvidnost. Zavedati se moramo, da je za hladno delovanje podjetja v naši panogi potrebnih vsaj 50 % do 60 % vseh prihodkov. Plače zaposlenih, krediti oziroma najemi ter razne pristojbine za tekoče delovanje (delovanje spletnih strani, vsi interni programi, tehnična dokumentacija in ostali zahtevani standardi) so neizogiben strošek, četudi so saloni zaprti. Lahko razumno zmanjšamo variabilne stroške, kot so oglaševanje ali razni dogodki, vsega pač ne. In tu tudi država ne bo mogla v nedogled sprejemati ukrepov, da bi lahko dolgoročno zagotavljala obstoj podjetij. Zagotovo je avtomobilska industrija na udaru in tudi precej ranljiva, a nismo edini. Praktično vsi smo vpeti v ta krog.

Danilo Ferjančič, generalni direktor Porsche Slovenija (Volkswagen, Škoda, Audi in Seat)

Da, kot rečeno, smo morali praktično čez noč ustaviti z našo dejavnostjo. Delno so naši partnerji še aktivni na servisnem področju pri nudenju pomoči v nujnih primerih, ampak to seveda ni niti obliž na rano … res smo na udaru. Zato si seveda želimo, da bi bili vladni ukrepi čim bolj učinkoviti. Trenutne ukrepe pozdravljamo in so korak v pravo smer. Pomembno je predvsem, da je ukrepanje hitro in da se poskušajo čim bolj zmanjšati dolgoročnejše posledice na zaposlenost in kondicijo gospodarstva.

Primož Tiringar | Avtor: Anže Petkovšek Primož Tiringar, direktor Toyote Slovenija. Anže Petkovšek
* - Na fotografiji Primož Tiringar, direktor Toyota Slovenija

Kdaj pričakujete umiritev in stabilizacijo razmer? 

François Delion, generalni direktor Renault Nissan Adriatic (Renault, Nissan in Dacia)

Rad bi bil sposoben natančno odgovoriti na to vprašanje! ... Na žalost nisem. Kot že rečeno, delamo vse, kar je potrebno, da bomo pripravljeni na močan ponovni zagon takoj, ko od pristojnih organov dobimo zeleno luč.

Jožko Tomšič, generalni direktor P Automobila Importa in C Automobila Importa (Peugeot, Citroën in DS)

Kot že povedano, na prihodnost gledamo z optimizmom in pričakujem, da se bodo razmere stabilizirale še pred koncem leta.

Primož Tiringar, direktor Toyota Slovenija (Toyota in Lexus)

Vprašanje za milijon dolarjev. Ko se pogovarjamo z zdravniki, so precej črnogledi in pravijo, da se ne zavedamo razsežnosti. V tej zgodbi sodelujemo vsi, zato moramo dosledno upoštevati navodila za zajezitev širjenja virusa. Samo na ta način se bomo kmalu vrnili nazaj na delovna mesta. Trdim pa, da zagotovo dolgo časa nič ne bo več tako kot je bilo v zadnjih letih.

Danilo Ferjančič, generalni direktor Porsche Slovenija (Volkswagen, Škoda, Audi in Seat)

To je vprašanje za sedmico in nimamo odgovora. Če seštejemo vse razpoložljive informacije, potem se bodo razmere morda začele stabilizirati čez dva meseca, vendar postopno. Seveda pa je vse odvisno, kako se bomo držali predpisanih ukrepov.

Komentarjev 3
  • Avatar Mary25
    Mary25 11:15 03.april 2020.

    www.GetMeets.com - spletna stran za zmenke za odrasle, ki želijo najti partnerja za seks

  • 89943da6c76f273b8ff347bd3224d5d4e3bf388c 11:12 03.april 2020.

    Če ne bodo v kratkem na ekspres porihtali registracij vozil in podaljševanja vozniških ter opravljanja vozniških izpitov, potem nas čez pol leta čakajo razmere kot v Mad Max, kjer se bodo vsi požvižgali na dovoljenja in kljub temu vozili. Skratka razpad sistema.