Lovci na kupčije dobro vedo, da se nakup modela tik pred prihodom novega ali prenovljenega najbolj izplača. Lahko bi celo zapisali, da lovijo avtomobile "pred iztekom roka," čeprav jim bodo ti avtomobili skoraj enako dobri, kot tisti, ki prenovljeni in nekoliko posodobljeni prihajajo za njimi dolgo služili za bistveno manjši denarni vložek.
Dobra plat nakupa takega vozila je pogosto tudi ta, da so v generacijah pred iztekom vse morebitne napake že odpravljene, pogosto pa takega z najbogatejšo opremo dobimo za ceno prihajajočega z osnovno opremo. Na ta način si prodajalci zagotovijo, da "pospravijo skladišče" in ga pripravijo za prihod novih modelov, po drugi strani pa ohranjajo zanimanje za vozilo, čeprav je na trgu že dalj časa.
Zapisano velja za domala vse prodajalce, pogosto pa je treba imeti srečo, da sploh prideš do takega avtomobila, saj bodo dobri in izkušeni prodajalci dobro preračunali, kakšno zalogo morajo narediti pred prihodom novega modela.
Kot zapisano, na testu smo imeli karavansko mazdo 6, založeno z opremo revolution navi, kar pomeni založeno s pripomočki za varnost in udobje, do zaslona z navigacijo, HUD zaslona (projekcijski zaslon), kakovostni materiali ...
DNK je zelo podoben šestici, ki bo na naše ceste sicer v posodobljeni obliki, z nekaj večjim zaslonom, dodatno izolirano notranjostjo, večjim projekcijskim zaslonom in še nekaj več opreme (vtise iz prve vožnje si lahko preberete tukaj), zapeljala že čez dober mesec dni, a zna biti za zdaj "še nova" šestica privlačna za tiste, ki se požvižgajo na to, da ima njihov sosed novejši model in jim bo raje v žepu ostal denar za družinsko pot pozimi na toplo Tajsko, pa še kaj utegne ostati na strani ob dobrem barantanju.
Čeprav je od prihoda aktualne generacije minilo več kot le olimpijsko obdobje (beri 4 leta), pa so pri Mazdi vseskozi posodabljali šestico. V množično uporabo so denimo prišli veliki zasloni na dotik v obliki tablic, vedno večji tehnični pripomočki kot je projekcijski zaslon ali delno digitalni merilniki, predvsem pa so proizvajalci izboljševali dinamične karakteistike in udobje ter varnost. Pri Mazdi so bili ob predstavitvi šestice med vodilnimi na področju varnosti, zato je tudi aktualna šestica, ki smo jo vozili s svojo opremo in so jo skozi leta dopolnjevali, v vrhu v svojem razredu po varnosti. Serijsko v opremi revolution top (testna mazda šest je bila z opremo revolution, ki je pod revolution top) vključuje praktično vso varnostno opremo. Ima tudi polne in prilagodljive led žaromete, ki že davno niso več zgolj trend, ampak tudi v praksi ponoči z belo svetlobo, s katero razsvetljujejo tudi v ovinek povečujejo varnost.
Sistem samodejnega zaviranja v sili AEB (Smart City Brake Support - SCBS) še vedno velja za prepoznavni znak šestice, saj ne deluje po tehnologiji laserja, temveč so prešli na tehnologijo še boljše kamere. V varnem okolju Centra varne vožnje na Vranskem smo pred časom preizkusili ta sistem, ki je samodejno pred oviro zaviral tudi pri hitrosti 80 km/h, kar je lahko vzor tudi za veliko dražja vozila. Ob samodejnem polnem zaviranju se je ustavil pred oviro in to nekaj metrov prej. Poleg tega prepoznava tudi pešce, kar je danes sicer nuja tudi v manjših vozilih.
Pri Mazdi so se tudi sodeč po prenovljeni izvedenki, ki smo jo pred poletjem preizkusili na mednarodni predstavitvi, naučili to, da zaslon na dotik ni dovolj velik (v testnem vozilu je meril 7-palcev), saj zdaj prihaja za palec veči zaslon, tudi head-up projekcijski zaslon so razširili, vseeno pa tudi serijski HUD v testnem vozilu ponuja vse kar voznik potrebuje za svojo vožnjo in še več. Na žalost meniji ostajajo v angleškem jeziku, med minuse smo uvrstili še premikanje med radijskimi postajami s pomočjo okroglega gumba, saj moramo v primeru, da nimamo prednastavljenih postaj, vedno znova posebej v meni in iskati postaje. Zamudno. Vrtljivi gumb je drugače odličen in hiter način za premikanje po zaslonu.
Zelo dobro se je na avtocesti obnesel radarski tempomat (tudi del serijske opreme testnega vozila), ki samodejno prilagaja hitrost ostalim vozilom, to pa za voznika pomeni bistveno manj utrujajočo vožnjo. Še posebej zato, ker je dovolj odziven, kar pomeni, da zavira z občutkom, enako velja za hitrost pospeševanja. Vseeno se nam je zgodilo, da nam je kakšen nestrpen voznik tudi pohupal, ko avto sam ni pospeševal še bolj silovito.
Uporaben se nam je zdel cross traffic alert oziroma opozorilo na prečni promet, ki opozarja na druge voznike v trenutkih vzvratne vožnje in s tem preprečuje morebitne trke, saj voznika opozarja s piskom ali pa celo samodejno zavre, če zazna nevarnost. Dober tudi zato, ker je slika serijske kamere na 7-palčnem zaslonu dobro vidna, tudi ponoči.
Head-up (HUD) prosojni zaslon pred vetrobranskim steklom, ki je bil v našem primeru serijski, res ni največji (ob prenovi so ga konkretno povečali), zato pa podaja veliko informacij, kar izboljšuje vidnost in osredotočenost na vožnjo. Spremljali smo podatke o hitrosti avta, osnovna navodila navigacijske naprave, nastavitve tempomata in trenutno omejitev hitrosti. Kamera prepoznava prometne znake, v primeru, da zazna prekoračitev hitrosti, to ustrezno prikaže na HUD zaslonu. Zgodilo se je, da je bilo vidno polje kamere preveč umazano, takrat je sistem uporabil podatek o trenutni omejitvi iz navigacijske naprave.
Kakovosti izdelave ni oporekati. Vse je sestavljeno dobro, ob dotiku materialov smo občutili kakovost. Enako je bilo vsakič, ko smo obrnili okrogel gum za upravljanje s klimo ali gumb vmesnika za upravljanje z multimedijo. Prav nič ne deluje plastično. Nekoliko manjši kot pri konkurentih so sedeži, so pa dobro profilirani, tudi pozicija sedenja za volanom je izrazito športna. Želeli bi si malo večjih odlagalnih površin. Tako zadnja klop kot prtljažnik sta odmerjena v skladu z razrednim povprečjem. Na poti na dopust v hotel sem ob dveh majhnih otrocih vso kramo pospravil v prtljažni del, vendar pa so prtljažna vrata pomična le ročno.
Kjer se mi v primerjavi s konkurenco šestica zdi odlična je kombinacija ročnega menjalnika in dvolitrskega dizelskega motorja s 110 kilovatov oči (150 KM). Ne gre za najzmogljivejšo kombinacijo v ponudbi Mazde, niti ne morem zapisati, da je najbolj dinamičen avtomobil med konkurenti. Zato pa znova prepriča Mazdin šeststopenjski ročni menjalnik z izjemno kratkimi hodi prestavljanja, taka je tudi ročica, ki voznika spodbudi k bolj dinamični vožnji, če si tega zaželi. Športno plat karavanske šestice dopolnjuje odlični volanski mehanizem, je pa podvozje na poti do hrvaške obale malce trše in glasnejše premagovalo luknje, kot najboljši karavani v razredu.
2,2-litrski turbo dizelski motor kot tak je s 110 kilovati moči logična izbira, saj je hkrati dovolj zmogljiv in tudi najbolj varčen med dizli. Čeprav bi si v nizkih vrtljajih želeli še nekaj več navora in moči, predvsem, ko je treba "potegniti v klanec, pa v srednjih vrtljajih toliko bolj pokaže svojo živahno plat.
Cena vozila, ki ima serijsko od zgoraj naštetega dodatno še sistem za ohranjanje vozila na voznem pasu, prepoznavanje vozil v mrtvem kotu, tudi zadaj ogrevana sedeže, sistem za prepoznavanje prometnih znakov, serijska je tudi vzvratna kamera, stane 30.450 evrov, dodatnih 500 evrov je stala še navigacijska naprava. Glede na to, da gre za vozilo pred iztekom roka, pa vam utegne prodajalec nameniti še zajeten popust, ki je odvisen tudi od vaših sposobnosti barantanja. Vsekakor velja pretehtati ali čakati na novega ali pohiteti po tiste, ki še čakajo na zalogi. Po zagotovilih uvoznika jih nekaj še je na zalogi.
Podatki o vozilu: (Mazda6 Sport Combi CD150 Revolution navi)
Prostornina motorja: 2191 ccm, dizelski, štirivaljni
Moč motorja: 110 kW (150KM) pri 4.500 vrt./min
Navor: 380 Nm pri 1.800 vrt./min
Zmogljivosti: 210 km/h, 9,2 sek. od 0 do 100 km/h
Poraba na testu (skupna): 6,2 litra/100 km
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.805 x 1.840 x 1.457 medosna razdalja 2.750
Prostornina prtljažnika (v litrih): 522
Cena (v evrih): 23.990 (osnovni) / 30.950 (testni z dodatki)
Plus: Poraba goriva, kakovost izdelave, cena, delovanje nassprednih pripomočkov;
Minus: Angleški meniji, le 7-palčni osrednji zaslon, prtljažna vrata brez možnosti električnega pomika;
Kak rjavenje pri zadnjih blatnikih in pragih so že uspeli rešit al še jim vedno nagaja?
sam praviš, da prihaja nov model z še večjim lcdjem, potem pa daš minus na samo 7", kar je 17,7cm …