Da, začetki niso bili obetavni. Odprava na pot proti letališču na Dunaju ob polnoči, 4-urna nočna vožnja po ledeni cesti, neprespano čakanje na letalo z zamudo, let v Pariz, posledično zamujen in za 10 ur prestavljen let v Los Angeles, prihod na cilj ob polnoči po lokalnem času. Tečen in slabe volje? Niti slučajno.
Ko ob spuščanju 747 skozi okno spremljaš luči mesta angelov, ko spuščanje traja 25 minut, luči pa še ni konec, se šele zavedaš, kaj pomeni velikansko mesto. Mestu, ki ima dvakrat toliko prebivalcev kot Slovenija, se poda prav tak naziv. Z ženo sva se podala na pustolovščino, in čeprav bi bila logična poteza, da bi se takoj po pristanku in dvournem čakanju v vrsti imigracijske službe letališča LAX spočila, naju je v bližini čakala mazda 6, z njo vred pa še peturna vožnja po temni, ravni, prazni cesti do Las Vegasa.
Na svetu ni veliko znamk, ki vas znajo čez obljubljeno deželo popeljati z občutkom varnosti, udobja in hkrati tehnične dovršenosti, kot to zna »Japonka«. A kljub temu jih bo velika večina večno ostala v finančnih središčih, mestnih vrvežih in poslovnih poteh, sploh kadar je govora o novi šestici, ki vse bolj razburja tekmece. Predvsem tiste iz najvišjih avtomobilskih razredov.
Združene države so dežela kontrastov, igrišče za mlade, dežela, kjer je možno najti najbolj luksuzne hotele, medtem ko jih obkrožajo revščina in spremenljive klimatske razmere. Zaradi odlične cestne infrastrukture tudi promet ni vedno tak, kot si ga predstavljamo iz televizije, in pobeg iz Los Angelesa je na dosegu prestavne ročice. To se je tudi zgodilo.
Las Vegas
Glede na oddaljenost sva precej hitro dosegla mesto greha. Na roke nama je šla prazna cesta, v Ameriki se je namreč v istem trenutku po večini domov odvijala zahvalna večerja, praznik, ki ga skorajda vsak preživi z družino, čeprav je oddaljena več tisoč kilometrov. Las Vegasa ni treba posebej predstavljati, bohoti se z neverjetnim dizajnom, osupljivo zasnovo in nešteto priložnostmi.
Marsikdo se Vegasu raje ogne, saj je precej kaotičen, a predstavlja dobro začetno izhodišče. Po začetnem počitku sva že drugi dan avto poslala na novo pustolovščino – odkriti slavni Grand Canyon.
Morda je znano, da ima mazda 6 poleg ogrevanih sedežev tudi hlajenje. Pa ste si kdaj predstavljali, da bi obe funkciji uporabili isti dan? Jaz si nisem, sem bil pa presneto vesel, da mi je nova šestica to omogočila. Puščavsko vreme je precej nepredvidljivo, bolje rečeno zahrbtno, še zlasti v novembrskih mesecih. Jutra in noči so precej hladni, čez dan pa se odvija mini poletje. To sva občutila že zjutraj, ko sva se odpravila v zvezno državo Arizona. Razgledna točka Grand Canyona, ki sva si ga želela ogledati, je prav tam.
Neverjetno je, kako se iz najbolj luksuznih hotelov v dobri uri lahko odpelješ na skoraj makadamske ceste, kjer ljudje živijo v razpadajočih prikolicah, ki ne dajejo občutka, da premorejo vodo, kaj šele elektriko. In ravno čez vse to vodi pot do slovitega Skywalka. To je konzolni most v obliki podkve nad Grand Canyonom. Od »dna« kanjona je oddaljen 240 metrov. Njegova posebnost je stekleno dno, turistom pa vliva tak strah, da se vsi držijo za ograjo. Pogled navzdol je precej bolj zastrašujoč, kot ga lahko opišem z besedami.
Grand Canyon je veličasten. Je eno najlepših naravnih čudes, kar so jih videle najine oči. Čeprav ponuja le tri razgledne točke, sva se ob pogledu na prepade zadržala skoraj do večera. Cesta nazaj je polna vzponov in padcev, zato sva v dobre pol ure videla kar tri sončne zahode.
San Diego
Naslednji cilj je bil San Diego. 540 kilometrov dolga pot po avtocestah je bila kot nalašč za boljše spoznavanje z avtomobilom, predvsem z zmogljivostjo in notranjostjo. Kakor koli sem sovražil usnje v mrzlih puščavskih jutrih, mi je kmalu priraslo k srcu. Morda tudi zato, ker se je zlivalo z arhitekturo voznikovega prostora. Ni težko začutiti simbioze, ki jo opevajo oblikovalci tega avtomobila. Popolna usklajenost voznika in avtomobila. Tako kot jezdec v sedlu, pravijo temu pri Mazdi. Še bolje, jezdec v sedlu na divjem zahodu, kamor sva bila namenjena.
San Diega se namreč drži vzdevek najlepšega mesta na zahodu in temu ne gre oporekati. Čistoča, umirjenost, naravne lepote, pacifiške pečine in sončni zahodi so nekaj, česar se tudi dolgoletni lokalci ne morejo naveličati. Če mislite, da je jutranji tek po Tivoliju zavidanja vreden, si predstavljajte, da bi to počeli na pacifiških pečinah s pogledom na večerne surferje in ponikajoče se sonce. Pri čemer vam družbo pet metrov stran delajo tjulnji in morski levi, ki prav tako kot vi občudujejo razgled. Prav zares. In klima v Diegu dovoljuje, da je tako vsak dan, 365 dni v letu. Pravzaprav 363, enkrat na pol leta so prebivalci priča čudežu z neba. Dežju. In da, doživela sva ta čudež. Trajal je ves dan!
Los Angeles
San Diego meji z Mehiko in 300 metrov od meje je veliko turistično mesto Tijuana. Zaradi dežja, predvsem pa uporov ljudstva glede nesporazumov s predsednikom Trumpom, utripa Mehike nisva občutila. Sva pa imela na voljo en dan več v Los Angelesu. Promet tam je malce bolj filmski, še posebej v prometnih konicah med 16. in 19. uro. Na srečo mi je tu na pomoč priskočila Mazdina tehnologija. Navigacija se je skrbno izogibala prometnim konicam in sproti preračunavala boljše poti. Ob pogledu na tisoče zavornih luči pred sabo je bilo to preračunavanje res zavidanja vredno. Vse skupaj je bilo še olajšano z informacijami, projiciranimi na vetrobransko steklo, vključno s prepoznavanjem znakov. Za najtežje trenutke nama je s čistostjo reprodukcije zvoka na pomoč priskočil satelitski radio.
Čeprav navigacija nudi odlično izhodišče za raziskovanje mestnih ulic, temu v Hollywoodu nisva bila ravno naklonjena. Še preden boste srečali kakega zvezdnika, se boste soočili s pretepom sredi ulice ali kamp šotori brezdomcev, postavljenimi na promenadi slavnih v centru Hollywooda. Nisva se dala motiti, najino pozornost so bolj pritegnile neskončne plaže. In te so res filmske.
Žal sva jih odkrila pozno, predzadnji dan najinega potepanja. Obisk Los Angeles sva združila z obiskom mednarodnega avtomobilskega salona, kjer je Mazda razkrila popolnoma novo mazdo 3. In ni bilo naključje, da je imela prav Mazda enega največjih in najbolj obiskanih prostorov v ogromni hali. Prihodnost je videti zelo obetajoča.