Je chip tuning motorja danes sploh še sprejemljiv?

Foto: Saša Despot
Foto: Saša Despot
Kdor bi rad iz motorja svojega avtomobila izvlekel nekaj dodatne moči in navora, se lahko zateče k tako imenovanemu »chip tuningu«, ki mu z elektronskimi sredstvi poveča moč.
Oglej si celoten članek

Avtomobilski proizvajalci motorje avtomobilov nastavijo na določene vrednosti, ki najbolj ustrezajo zaželenim lastnostim, pogosto pa iz takšnih in drugačnih razlogov pustijo nekaj rezerve, ki omogočajo prilagajanje.

Avto Te stvari nam lahko ugonobijo motor

Kdor v avtomobilih vidi vsaj malo več od zgolj prevoznega sredstva in vsake toliko prebere tudi kakšen članek, je skoraj gotovo že naletel na izraza »remap motorja« ali »chip tuning«. V zadnjih letih vozniki vse bolj in bolj spoznavajo, kaj se lahko doseže s spremembami nastavitev v »črnih škatlicah«, ki kontrolirajo delovanje avtomobilov in njihovih motorjev, in marsikdo se odloči za spremembe na svojem avtomobilu.

Foto: Anže Petkovšek Mehanik leta 2019

Avto Obiskovalec, ki lahko povzroči obilico težav

Postopek smo nekoč poznali pod imenom »čipiranje«, saj so mehaniki dobesedno fizično zamenjavali čipe na vezju elektronske nadzorne enote avtomobila. Danes je vse bolj v veljavi izraz »remap motorja« saj mehaniki softversko posegajo v računalniške algoritme, ki upravljajo delovanje motorja.

Rešitve za samogradnjo

Na spletu se najde tudi vse več spletnih strani, ki ponujajo softver za spremembe algoritmov motorjev, ki jih lahko izvedejo kar lastniki avtomobilov sami, vendar je to zelo tvegan poseg, ki nikakor ni priporočljiv niti sprejemljiv, saj prav gotovo vodi v nepopravljive okvare motorjev, ki jih proizvajalčeva jamstva seveda ne krijejo, saj gre za popolnoma nepooblaščen poseg v delovanje avtomobila.

Mehanikov nasvet To drugi mehanik v Sloveniji meni o elektriki

Drugače je, če se zadeve lotijo strokovnjaki. Specialist bo spremembe v računalniškem algoritmu izvedel s pomočjo prenosnega računalnika, ki ga bo priključil na avtomobil, ali pa s pomočjo ene od posebnih namenskih naprav, ki omogočajo tudi razmeroma preprost povratek na tovarniške nastavitve. Obstajajo tudi rešitve, pri katerih se elektronski nadzorni enoti motorja doda majhno dodatno nadzorno napravo, ki vozniku preko daljinske povezave zagotovi možnost spreminjanja motornih algoritmov med vožnjo, deluje pa podobno kot nastavitve delovanja motorja med športnim normalnim in ekološkim načinom vožnje, ki so v marsikaterem avtomobilu serijske.

Foto: Gregor Prebil Mehanik leta 2018 Anže Soklič

Čemu bi se sploh lotevali »remapa« motorja? Razloga za to sta dva: moč in navor. Velika možnost je, da so motor med proizvodnjo v tovarni namenoma oslabili, da avtomobil laže doseže okoljska merila in želeno ekonomičnost ali pa preprosto ustreza načrtovanim lastnostim avtomobila. Iz teh razlogov danes elektronska nadzorna enota moč dejansko omejuje večini motorjev. Če bi torej iz motorja vašega avtomobila radi izvlekli več moči in navora, ali pa bi ga po drugi strani radi pripravili k še večji gospodarnosti, je gotovo na mestu možnost »remapa« krmilne elektronike.

Avto Tako velika je razlika med dejansko in homologirano porabo goriva

Mnenje strokovnjaka

Je torej »remap« motorja smiseln? Matjaž Ogrinc, ki s v podjetju RSR motorsport s »chip tuningom« strokovno ukvarja že od let 1997, je povedal, da je odvisno od avtomobila. Načeloma se ne lotevajo avtomobilov, ki so prevozili že več kot 200 tisoč kilometrov, odvisno pa je tudi od modela avtomobila, saj nekateri motorji nimajo prav veliko rezerv za modifikacije.

Pravi, da se sicer loteva le tistih motorjev, kjer so jasno podana navodila za delo, saj je »chip tuning« v zadnjem času postal zelo zahtevno opravilo. Če je imel v začetkih svojega dela na enem motorju opravka s petnajstimi podatkovnimi mapami, je njihovo število do danes že preseglo 30.000.

Avto Kaj pomeni oznaka 16v na zadku avtomobila?

To je tudi znak, kako pomembno je, da motorji delujejo v točno določenih tolerancah, saj morajo dosegati tudi sodobna okoljska merila, ki imajo danes prednost pred zmogljivostmi. Seveda pa se lahko zgodi tudi, da na servisu stranki zato, ker je bil na motorju izveden »chip tuning«, zavrnejo popravilo v okviru tovarniškega jamstva.

Foto: BMW bmw motor

Klenka pod nadzorom Motor, ki klenka pod nadzorom

 
Obišči žurnal24.si

Komentarjev 12

  • 00:47 29. Julij 2020.

    Dobrodošli v najboljšem erotičnem klubu -- www.Sextis.fun

  • 17:54 28. Julij 2020.

    Veliki proizvajalci delajo mašine iste kubature modularno in integralno. kar pomeni, da je masina ista samo cipovje menjajo, ergo, ce …

  • 11:30 28. Julij 2020.

    tudi sam sem dal megana na remap pri strokovnjaku seveda, z avtom ne divjam in ga tudi ne obremenjujem posledično …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.