Kune in drugi glodavci se namreč radi zatečejo pod motorne pokrove, kjer je prijetno toplo, všeč pa jim je predvsem plastična izolacija električnih kablov, ki jih radi obgrizejo. Najbolj dejavne so spomladi in jeseni, spomladi namreč iščejo varna zatočišča pred svojimi paritvenimi tekmeci, jeseni pa mirne prostore za počitek. pogosto najdejo prav v toplem motornem prostoru, kjer najdejo tudi priboljške v obliki plastike in nam s tem lahko povzročijo težave.
Kune namreč z grizenjem gumijastih in plastičnih delov v notranjosti motorja lahko povzročijo občutno škodo, ki lahko privede tudi do resnih okvar. Najbolj jim teknejo vžigni kabli, izolacija kablov, cevi hladilnega sistema in sistema za čiščenje vetrobranskega stekla, druge cevi iz plastike, gumijaste tesnilne manšete gredi in volana ter materiali za izolacijo pred hrupom in toploto.
Posledice so precej zoprne
Pogrizeni vžigni kabli lahko povzročijo motnje v delovanju motorja, ki lahko, če se stvar ne popravi, vodijo do poškodb katalizatorja. Zaradi pogrizenih manšet lahko pride do vdora vode in umazanije v sklope, kar lahko vodi do prehitre obrabe gredi, zglobov in drugih delov pogonskega ali krmilnega sklopa, zaradi pogrizenih cevi hladilnega sistema lahko pride do izgub hladilne tekočine in pregretja motorja, pregrizena podtlačna cevka pa lahko privede do izgube moči motorja, ki ga sistem preklopi v zasilno delovanje. V vsakem primeru so lahko posledica obiska glodavcev draga popravila.
Škodo, ki jo na avtu povzročijo glodavci, krije zavarovanje delnega avtomobilskega kaska v kombinaciji D, ki velja za divjad in domače živali in je brez odbitne franšize ali izgube bonusa. A ker so zneski za popravila lahko precej visoki, povzročijo pa tudi nevšečnosti, pri Zavarovalnici Triglav voznikom svetujejo, da poskrbijo za ustrezno zaščito avtomobila.
O tem, kaj meni o obiskih glodavcev smo vprašali tudi trikratnega mehanika leta Primoža Rožnika. Pravi, da je pojavljanje takšnih težav zelo odvisno od avtomobilske znamke, seveda pa tudi od okolja, v katerem se avtomobil večinoma nahaja. Več težav je seveda na deželi. Nekaj časa so jim bili podvrženi predvsem avtomobili iz Volkswagnove skupine, a to ne drži več povsem. Očitno so spremenili recept za plastiko, ki kunam ne ustreza.
Recepti za odganjanje
Ljudje se sicer s kunami spopadajo na različne načine. Na trgu se dobi elektronske naprave, ki naj bi z zvokom določenih frekvenc odganjale glodavce, a njihovo delovanje ni zares potrjeno. Nekateri lastniki živalim nastavljajo vabe s strupom, čeprav je to precej sporno, obstajajo pa tudi določene prevleke za kable, ki naj bi kune preganjale z neprijetnim vonjem. A kot pravi Rožnik, se glodavcev, ko se enkrat pojavijo pod motornim pokrovom, ni lahko znebiti.
Tudi na spletni strani Zavarovalnice Triglav piše, da je preganjanje glodavcev iz avtomobila zelo naporna zadeva. Še najbolj se izkaže mehanska zaščita, s kateri živalim preprečimo dostop do motorja, učinkovite pa so tudi naprave, ki sprožajo blage električne sunke, ki odženejo žival.
Nemške zavarovalnice so sicer samo leta 2017 zabeležile 214 tisoč škodnih primerov zaradi poškodb avtomobilov, za katere so bili krivi glodavci, a kot pravijo pri Zavarovalnici Triglav, pri nas ta težava ni tako izrazito velika. Stroški z njo povezanih popravil se sicer gibljejo od 100 evrov za poškodbo oblog, do 1.500 evrov za poškodovane kable ali cevi.