Nadzorni svet skupine VW, ki ga sestavljajo njegovi ključni deležniki, se je sestal v sredo, da bi poiskal načine za ublažitev vodstvene krize pri največjem proizvajalcu avtomobilov na svetu.
Sestanek je bil sklican po tem, ko je Diess zahteval podaljšanje pogodbe in podporo za svoja prizadevanja za velike reforme, ki pa jim nasprotujejo močni sindikati.
"Pogovori med udeleženci se nadaljujejo na konstruktiven način," je v izjavi dejal tiskovni predstavnik nadzornega sveta in dodal, da na sestanku po pričakovanjih niso sprejeli končnih odločitev.
VW bi rad postal tehnološko podjetje
Diess si je prizadeval, da bi skupino Volkswagen kot največjega svetovnega proizvajalca vozil z motorji na notranje zgorevanje preusmeril v podjetje, ki lahko množično proizvaja električne in vedno bolj avtonomne avtomobile. Prav ta teden je Diess najavil, da bo Volkswagen prvi serijski avtonomni avtomobil predstavil že med letoma 2025 in 2030.
Hitrost in obsežnost reform, vključno s prizadevanji za znižanje stroškov v Nemčiji in preoblikovanje VW v tehnološko podjetje, sta privedla do sporov z vodilnimi sindikalisti, ki želijo zaščititi lokalna delovna mesta.
Diess in sindikati so se spopadli glede ključnih vprašanj, vključno z imenovanji v upravni odbor in tudi glede podaljšanja pogodbe predsednika uprave po letu 2023, navajajo viri, ki jih povzemata Reuters in Automotive News Europe.
Stroški šibka točka Volkswagna
Volkswagen je manj učinkovit in ima višje stroške kot ključni tekmeci. Diess trdi, da se morajo stroški zmanjšati, s tem pa bi sprostili vire, potrebne za proizvodnjo visokotehnoloških avtomobilov.
Izvršni odbor nadzornega sveta Hans Dieter Poetsch je lobiral, da bi se izognili razpravi o podaljšanju pogodbe z obrazložitvijo, da
ne bodo pritiskali do leta 2023, ko naj bi Diessu pogodba potekla.
Šefi sindikatov, ki obvladujejo polovico sedežev v nadzornem svetu, bodo verjetno nasprotovali podaljšanju pogodbe z Diessom, piše Reuters.
Diess je hkrati naletel na nasprotovanje njegovim prizadevanjem za ustoličenje zaveznikov v upravnem odboru VW.
Diess želi za finančnega direktorja skupine VW imenovati finančnega direktorja Audija Arna Antlitza, ki bi nadomestil Franka Witterja. Slednji se bo upokojil. Thomasa Schmalla pa bi postavil za člana uprave, odgovornega za komponente. Schmall, vodja oddelka za komponente VW je prejel pohvalo, ker je v nemških tovarnah sestavnih delov avtomobilov uspel narediti preskok na elektrifikacijo.
Viri iz vodstva VW so nemškemu poslovnemu časniku Handelsblatt zaupali, da je Diess izgubil podporo svojih najvišjih direktorjev. Višji direktorji naj bi bili naveličani, da Diess v tisku nenehno govori, da je Tesla boljša od VW, še piše časnik. Diess je novembra v Handelsblattu napisal mnenjsko kolumno, v kateri je nemškega industrijskega velikana opozoril, da je struktura stara in počasna in, da je to treba razbiti.
VW ne sme končti kot Nokia
Diess je govoril celo o preživetju in opozoril na primer proizvajalca mobilnih telefonov Nokia
Prav prehod z industrijske na programsko opremo, kjer na primer blesti Tesla, bo velik izziv za proizvajalce avtomobilov. Gre za velike sisteme, obsežne, nekateri zato pravijo, da so ob nepravočasnem prehodu na elektrificirana in avtonomna vozila zreli za velike motnje.
Avtomobil postaja vse bolj programska naprava, ki zbira ogromne količine podatkov, nato pa iz podatkov gradi umetno inteligenco, znanje o vozniku, razmerah na cesti, varnosti in nato izboljšuje način obnašanja te naprave.
"Morali bomo sprejeti odločitev: ali bomo postali ponudniki neke vrste lupine, karoserije, ki je nato opremljena z računalnikom, ki upravlja avtomobile, ali smo sposobni pretvoriti to vznemirljivo, dragoceno napravo v pravo internetno napravo," se je pred časom spraševal Diess in dodal, da so to kompetence, ki jih prej niso imeli in jih gradijo šele zadnjih nekaj let. Pot do cilja je še dolga, priznava in pojasnjuje, da potrebujejo svoj operativni sistem, da bomo lahko resnično upravljali avtomobil, ga varovali, povezali avto z oblakom, dobili vso inteligenco iz oblaka, hkrati pa želijo biti lastnik tega procesa. Diess na to gleda kot na najpomembnejšo tekmo in odločilno točko za avtomobilsko industrijo v naslednjih petih do desetih letih.
"Nokia je verjetno dober primer, kaj se lahko ob spremembah, če niste dovolj hitri. Ne boste preživeli," je 62-letni šef Volkswagna Herbert Diess povedala za Bloomberg in dodal: "Našim ljudem vedno predstavim prav ta primer."