Herbert Diess bdi nad več kot 635.000 zaposlenimi v koncernu Volkswagen. Avtomobilski gigant je po aferi Dieselgate, ki ga je zaradi prirejanja emisij stala več milijard evrov, moči preusmeril v elektrifikacijo. Mnogi avtomobilski proizvajalci se bojijo, da bodo končali podobno kot mobilni gigant Nokia. Leta 2013 se je s prodorom pametnih telefonov končala finska zgodba o uspehu. Takrat jo je prevzel tehnološki velikan Microsoft.
Prav prehod z industrijske na programsko opremo, kjer na primer blesti Tesla, bo velik izziv za proizvajalce avtomobilov. Gre za velike sisteme, obsežne, nekateri zato pravijo, da so ob nepravočasnem prehodu na elektrificirana in avtonomna vozila zreli za motnje.
"Nokia je verjetno dober primer, kaj se lahko ob spremembah, če niste dovolj hitri. Ne boste preživeli," je 62-letni šef Volkswagna Herbert Diess povedala za Bloomberg in dodal: "Našim ljudem vedno predstavim prav ta primer."
Med skoraj enournim virtualnim dogodkom je Diess razpravljal o tem, kako pripravlja podjetje na naslednji val covid-19, spregovoril je tudi o morebitnem novem vodji Bele hiše in vzponu električnih vozil.
"Situacija je zelo napeta, po vsem svetu. Seveda smo zaskrbljeni, ker je okužb iz dneva v dan več. Vendar smo bolje pripravljeni kot na prvi val. Predvsem zato, ker smo povečali število testiranj. Na primer, samo tukaj v Wolfsburgu imamo testno zmogljivost 2.000 testov na dan. Želimo zagotoviti, da so naši zaposleni, ki prihajajo na delo, na eni strani varni pred okužbo in tudi samozavestni," pravi Diess, ki meni, da bodo dolgoročno podnebne spremembe prinesle še večje spremembe, s katerimi se srečuje človeštvo. "Tudi med covidom ugotavljamo, da se več pozornosti posveča električnim avtomobilom, upoštevanju podnebnih sprememb in pripravi družbe na spremembe," dodaja šef VW.
Diess se je nato osredotočil na električna vozila. Pravi, da so pri VW na prehod zelo dobro pripravljeni. "Baterije so bolj zmogljive, celotne tovarne spreminjamo za proizvodnjo električnih avtomobilov. Stalno izobražujemo svoje zaposlene."
Še večji izziv bo, da avtomobil postaja vse bolj programska naprava, ki zbira ogromne količine podatkov, nato pa iz podatkov gradi umetno inteligenco, znanje o vozniku, razmerah na cesti, varnosti in nato izboljšuje način obnašanja te naprave.
"Morali bomo sprejeti odločitev: ali bomo postali ponudniki neke vrste lupine, karoserije, ki je nato opremljena z računalnikom, ki upravlja avtomobile, ali smo sposobni pretvoriti to vznemirljivo, dragoceno napravo v pravo internetno napravo," se sprašuje Diess in dodaja, da so to kompetence, ki jih prej niso imeli in jih gradijo šele zadnjih nekaj let. Pot do cilja je še dolga, priznava in pojasnjuje, da potrebujejo svoj operativni sistem, da bomo lahko resnično upravljali avtomobil, ga varovali, povezali avto z oblakom, dobili vso inteligenco iz oblaka, hkrati pa želijo biti lastnik tega procesa.
Diess na to gleda kot na najpomembnejšo tekmo in odločilno točko za avtomobilsko industrijo v naslednjih petih do desetih letih.
Dotaknil se je tudi Tesle in prijateljskega odnosa z njenim šefom Elonom Muskom. "Tesla je pomemben konkurent, saj narekuje tempo avtomobilski industriji. Spoznajo se na programsko opremo in ima zmogljivosti, ki jih moramo mi še nadgraditi. Za nas so referenca. Če pogledamo v svojo prihodnost, kakšen mora biti avto, ta mora postati električen in postati mora internetna naprava."
Diess pravi, da imajo pred Teslo tudi nekaj prednosti. "Če vozite porsche taycana ali audija e-tron, dobite resnično vrhunsko kakovost. Želimo tekmovati s Teslo in jo na nekaterih področjih prehiteti. Ko gre za bitko za vodilno vlogo na trgu, je tekma še odprta," pravi Diess.
Šef VW še dodaja, da je prepričan, da bo prav Evropa eno glavnih vozlišč elektrifikacije in na to so dobro pripravljeni.