Ameriške predsedniške volitve so pomembne za ves svet, ne le za ZDA. Nemci, ki se močno zanašajo na svojo močno avtomobilsko industrijo, podrobno spremljajo štetje zadnjih glasov v bitki za belo hišo.
Donald Trump je v zadnjih štirih letih pogosto grozil s carinami za uvoz avtomobilov v ZDA. Pod drobnogledom so bila še posebej nemška premijska vozila, ki so na drugi strani Atlantika še posebej priljubljena. To je navsezadnje pomembno tudi za Slovenijo, saj je avtomobilska industrija tudi pri nas zelo močna in odvisna od Nemčije. Pa čeprav je naš premier odkrito podprl Donalda Trumpa.
Prav zaradi svojih protekcionističnih ukrepov za ameriško industrijo in tudi skrbjo za okolje je šef Volkswagna Herbert Diess v pogovoru za Bloomberg dejal, da bi zmaga demokrata Joeja Bidna v ameriški predsedniški tekmi bolj ustrezala elektrifikaciji vozil v naslednjih letih, h kateri so se usmerili tudi pri nemškem proizvajalcu vozil.
»Demokratični program bi bil bolj usklajen z našo svetovno strategijo, kjer gre resnično za boj proti podnebnim spremembam. Želimo si, da bi mobilnost postala električna. Ko gre za tržni delež električnih vozil, so ZDA najšibkejša regija na svetu,« je dejal.
Kot ugibajo nemški mediji pa je razlog, zakaj ima Diess raje Bidna, prav trdno stališče predsednika Donalda Trumpa glede prispevka avtomobilske industrije k ameriškemu trgovinskemu neravnovesju z Nemčijo. Diess je hkrati prepričan, da je tudi Volkswagen v zadnjih desetletjih veliko prispeval k izgradnji Amerike.
Leta 2018 je prišlo v javnost, da je Donald Trump svojemu francoskemu kolegu predsedniku Emmanuelu Macronu med obiskom Bele hiše izrekel hude grožnje na račun nemški avtomobilski industriji. Kot je poročač Wirtschafstwoche, ki se je skliceval na več neimenovanih ameriških in evropskih diplomatov, je Trump dejal, da bo vztrajal pri svoji protekcioniostični politiki do ameriške avtoindustrije in da je njegov cilj preprečiti, da bi se po Peti aveniji v New Yorku še naprej vozili mercedesi.
A tudi, če bo zmagal Biden, še ne pomeni, da bodo trgovinske napetosti med ZDA in drugimi državami izginile. Šef Volkswagna se zaveda, da si bodo oblikovalci politik na obe prizadevali za uravnoteženje trgovinskih odnosov s ciljem vrniti naložbe in delovna mesta v ZDA.
Tudi blagajničarka javnega WC-ja pod tromostovjem se ne strinja z Janšo, pa nič ne pišete o tem.
KONČNO! Samo da se znebimo teh ogabnih dizlov, ki nam uničujejo svet.