Ford fiesta: Na slovenske ceste zapeljal najbolj napreden mali avto

Foto: Saša Despot Ford Fiesta Foto: Saša Despot Ford Fiesta Foto: Saša Despot Ford Fiesta Foto: Saša Despot Ford Fiesta Foto: Saša Despot Ford Fiesta Foto: Saša Despot Ford Fiesta Foto: Saša Despot Ford Fiesta Foto: Saša Despot Ford Fiesta Foto: Saša Despot Ford Fiesta Foto: Saša Despot Ford Fiesta Foto: Saša Despot Ford Fiesta Foto: Saša Despot Ford Fiesta Foto: Saša Despot Ford Fiesta Foto: Saša Despot Ford Fiesta Foto: Saša Despot Ford Fiesta Foto: Saša Despot Ford Fiesta Foto: Saša Despot Ford Fiesta Foto: Saša Despot Ford Fiesta Foto: Saša Despot Ford Fiesta
Pravijo, da je najbolj pameten mali avtomobil, ki je trenutno na trgu vozil.
Oglej si celoten članek

Fiesta je eden najpomembnejših Fordovih modelov, ki je v prvi tretjini leta po prodaji v Evropi celo prehitela VW golfa. Slednji je stari celini pred tem vladal dolgih sedem let.

O njeni priljubljenosti pove podatek, da so v 41 letih, od prve predstavitve leta 1976, prodali 18 milijonov fiest.

O njeni priljubljenosti pove podatek, da so v 41 letih, od prve predstavitve leta 1976, prodali 18 milijonov fiest. Prve generacije so bile razmeroma preproste, premik k športnosti pa je prinesla tretja. Fiesta z oznako ST je bila ob modelu fokus nosilka športnih Fordovih genov (ST), ki so odlika vozil z oznako modrega ovala, prav to pa so želeli poudariti že s kinetičnim oblikovanjem šeste generacije, ki je na trgu vztrajal vse od leta 2008 naprej.

NOVI PRIJEMI Ford fiesta: so tri minute res dovolj?

Napredna tehnologija ni več rezervirana samo za velike

Zdaj je tudi k nam končno zapeljala zadnja, sedma generacija, ki je prinesla evolucijo v zunanjem dizajnu in revolucijo v notranjem dizajnu. Predvsem pa pri Fordu trdijo, da je to najbolj pameten mali avtomobil na svetu, saj prinaša kar 15 aktivnih varnostnih pomagal, med katerimi so nekatera premierno videna v razredu kompaktnih kombilimuzin.

Foto: Saša Despot Ford Fiesta

Najbolj izpostavljen je sistem, ki prepoznava objekte 130 metrov pred vozilom, sistem pa po potrebi, če tega voznik ne stori sam, avtomatsko zavira v kritični situaciji. Tudi pred pešči. Zdaj ima tudi prilagodljivi radarski tempomat, sistem za opozarjanje na prečni promet (prvič v tem razredu vozil), parkirnega pomočnika, ki zna samodejno parkirati pravokotno in vzdolžno satelitsko navigacijo, sistem na opozarjanje na nenamerno zapuščanje voznega pasu (serijsko), sistem za opozarjanje na vozila v mrtvem kotu, sistem za prepoznavanje prometnih znakov, sistem samodejnega zasenčevanja žarometov (serijsko), ki pa začuda še niso na voljo v led tehnologiji.

Kar štiri različice fieste

Pri Fordu so bili zadovoljni s kinetično oblikovno zasnovo predhodnice, zato je tudi nova generacija predvsem spredaj in s strani ohranila prepoznavno obliko, zadaj pa so luči postavili vodoravno. Zdaj je konkretno večja, saj jo je v dolžino več za 7,1 centimetra, v širino za 1,2-centimetra, zato ima video in občuteno po prvi vožnji voznik občutek, da sedi v bolj zračnem in večjem vozilu, kot pred spremembo.

NAJBOLJ PRODAJAN AVTO JE ... Ford fiesta zasedla evropski prestol

Foto: Saša Despot Ford Fiesta

Velika novost je ta, da je zdaj fiesta na voljo kar v štirih različicah, vignale, ki prinaša bolje materiale, ki smo jih vajeni v vozilih višjega segmenta, ST-line za bolj dinamične voznike (leta 2018 prihaja športna različica ST z novim 1,5-litrskim turbo štirivaljnim motorjem s 147 kilovatov moči (200 KM), različica titanium in active, ki prinaša videz križanca in dodatno oddaljenost karoserije od tal za dva centimetra, strešne sani ter temne obrobe blatnikov in odbijačev, ki ji podarjajo bolj robusten videz.

Oblikovalci so se s posebnimi, laserskimi metodami oblikovanja posvetili idealni ergonomiji in postavitvi elementov, osredotočenih na voznika.

Fiesta je v potovalni kabini, kjer so se oblikovalci s posebnimi, laserskimi metodami oblikovanja posvetili idealni ergonomiji in postavitvi elementov, osredotočenih na voznika, dobila najnovejši multimedijski sistem SYNC 3 (pred kratkim smo ga preizkusili v prenovljeni kugi), na vrhu sredinskega dela armaturne plošče je 8-palčni zaslon na dotik (serijski meri 6,5-palcev), zaradi katerega so se lahko znebili kar 20 gumbov oziroma stikal. Dobila je kar 15 aktivnih sistemov za pomoč vozniku. Pri Fordu sodelujejo tudi s priznanim podjetjem za akustiko B&O.

ZAKULISJE REVOLUCIJE Ford fiesta ST: Zakulisje revolucije na področju „malih športnih raket“

Foto: Saša Despot Ford Fiesta

Avtoradio je moral zavrteli 5.000 pesmi

Korak naprej so želeli narediti v vozni izkušnji in obdelavi materialov. Tako so na primer z različnimi tehnikami preverjali kakovost. Avtoradio je bil podvržen testu 5.000 pesmi, naredili so 60 tisoč ciklov obrabe sedenja, na sedež je 25 tisočkrat sedla robotska rit. Vsi ti preizkusi so botrovali k temu, da je na primer za zapiranje vrat potrebno petino manj moči kot prej.

Fun to drive (veselje v vožnji) je bilo vodilo inženirjev zadolženih za vozne lastnosti. Čeprav je tehnično gledano podobna prehodnici, je v praksi povsem drugačna, saj je bolj toga, varnejša in še bolj vodljiva, zavorna pot je krajša ... Velika novost je vektorsko razporejanje navora, ki poskrbi za boljši oprijem koles, nov je zavorni sistem, 18-palčna kolesa so bolje odzivna …

preizkusili smo Ford transit: Preizkusili smo ga na krut način

Foto: Ciril Komotar Ford fiesta

Trivaljni in štirivaljni motorji 

Motorno paleto predstavljajo trivaljni in štirivaljni motorji, vključno z večkrat nagrajenim 1,0-litrskim ecoboost turbobencinskim trivaljnim motorjem, ki je srce ponudbe na bencinski strani. Na voljo je v treh različicah s 74, 92 in 103 kilovati moči (100, 125 in 140 KM). 

Vstopno izbiro predstavlja 1,1-litrski atmosferski trivaljnik v izvedbah z 51 oziroma 63 kilovati (70 oziroma 85 KM). Atmosferskima motorjema pripada šetstopenjsk ročni menjalnik pri Ecoboost motorjih je poleg šeststopenjskega ročnega menjalnika še powershift dvosklopčni samodejni menjalnik. Športna fiesta ST bo na voljo z novim 1,5-litrski turbobencinski motorjem s 147 kilovatov moči (200 KM).

Ob dizelskih motorjev je na izbiro tudi 1,5-litrski turbodizel TDCi s 63 kilovatov moči (85 KM).

Do konca leta naj bi na slovenske ceste zapeljalo 200 novih fiest.

Cene s popusti nekaj nad 10 tisočakov

Cene osnovnih različic modelov si lahko ogledate v tabeli.

Foto: Ford


 

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 2

  • 20:00 8. September 2017.

    Upam samo, da so popravili "polizdelke"iz preteklosti. Zmoti me hvala o testu avtoradia, ki v prejšnjih modelih preteklosti ni poznal …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.