Francija bo povišala davek na onesnaževanje za športne terence (SUV) in tovornjake, hkrati pa tudi kazni za vozila z emisijami nad mejo dovoljenega, denar pa bodo namenili popularizaciji električnih vozil, ozirom spodbudili proizvajalce vozil, da na trg pripeljejo še več in bolj uporabna električna vozila.
Francoska gonja proti SUV vozilom se je začela že lani, ko je vlada prejela predlog, da o dodatni obdavčitvi velikih in težkih avtomobilov, ki bi imel za posledico veliko podražitev vozil. V Franciji so se poigravajo z zamislijo, da bi obdavčili vozila glede na njihovo težo, ki bi v prvi vrsti prizadela kupce danes planetarno priljubljenih SUV vozil. Slednji zaradi večje teže in slabšega količnika zračnega upora bolj onesnažujejo ozračje od novih malih mestnih avtomobilov. Cilj je spodbuditi potrošnike k nakupu manjših vozil, saj menijo, da za vožnjo po mestu ne potrebujejo velikih vozil (danes jih popularno imenujemo mestni terenci), ki v zrak izpustijo več CO2.
Če bi bil predlog sprejet, bi se utegnile cene SUV vozil močno povečati. Predlog, o katerem so pisali pri francoskem spletnem mediju Lepoint je veleval, da bi za vsako vozilo z motorjem z notranjim zgorevanjem, ki tehta nad 1.300 kilogramov, doplačali davek v višini 15 evrov za vsak presežen kilogram. Pri električnih avtomobilih, ki so zaradi baterij težji, je bila predlagana meja obdavčitve višja, in sicer 1.700 kilogramov.
To pomeni, da bi se škoda kodiaq 2.0 TDI s 4×4 pogonom in DSG menjalnikom, ki tehta 1.665 kilogramov, podražila za 5.475 evrov, sedemsedežni premijski SUV BMW X7 30d xDrive, ki tehta 2.370 kilogramov, pa kar za 16.050 evrov.
Zdaj so v francoskem parlamentu sprejeli zakon, ki bo prisil tudi lokalne oblasti, da kupujejo emisijsko manj potratna vozila. Na primer francoska komunala še vedno uporablja velika in manj varčna vozila, kot bi jih lahko.
Francoska dajatev za SUV vozila prihaja v času, ko se evropska avtomobilska industrija pripravlja na postopno uvajanje pravil o emisijah, ki bodo zaživela letos in zaradi katerih bodo proizvajalci avtomobilov kaznovani, če bo njihova skupna letna prodaja vozil presegla predpisano povprečno mejo CO2.
Predvidene kazni se bodo stekale na račun, francosko finančno ministrstvo je ocenilo, da bi se lahko v blagajno steklo za 50 milijonov evrov prihodkov na leto, ki jih bodo uporabili za pomoč proizvajalcem avtomobilov za proizvodnjo čistejših avtomobilov. Hkrati je francoski finančni minister Bruno Le Maire kritiziral tudi oglaševanje avtomobilskih proizvajalcev pri prodaji športnih terencev, saj je mnenja, da bi morali v oglasih jasno opozoriti potrošnike na škodljive vplive avtomobilov na okolje.
co2 ni problem in nikoli nebo. Najbolj problematični so bencinarji glede onesnaževanja in ne dizli. Naj kdo pogleda izpuste na …
EU si očitno želi mikro družine, ki jih sestavlja ženska, moški in en mali pudl, ki jim zadostuje en Citroenom …
pravilno naj velja za celo unijo ,tudi pri letnih dajatvah za registracijo , ne samo pri novih, tole s SUVI …