Lani je namreč doživel medgeneracijsko osvežitev, ki ga je oblikovno uskladila s smernicami, ki jih je uvedel novi sandero, edini poleg dusterja preostali »klasični« model te znamke, ki je po korenitem pretresu ostal v ponudbi romunske znamke. Tako električni spring kot tudi jogger sta namreč nova prišleka.
In kje se uskladitev s sanderom pozna? Na zunanjosti se ta najbolj odraža v malce drugačni maski z več kroma, predvsem pa v novih žarometih, ki so v osnovi še klasični s svetilkami H7, a so jim dodali značilne dnevne luči v obliki črke Y, ki jih je uvedel sandero. Tudi zadnje luči so drugačne, ne toliko z zunanjimi gabariti kot z vzorcem v obliki črke Y, ki je zamenjal križastega izpred prenove.
Na testu smo vozili najbolje opremljenega dusterja z opremo prestige in takšen je prišel z največjo novostjo v notranjosti, novim večjim zaslonom infozabavnega sistema, ki je sicer ostal na istem mestu kot njegov predhodnik, vendar pa iz armaturne plošče malce izstopa, z novejšim sistemom iz sandera pa sta usklajena tudi grafika in upravljanje. To pomeni, da je slika precej boljša kot prej, upravljanje je hitro in večinoma brez zakasnitev, možna pa je celo brezžična integracija mobilnega telefona s sistemom android auto.
Samodejni menjalnik
Sicer pa je vse bolj ali manj ostalo takšno kot doslej, kar ni slabo, saj to pomeni, da je notranjost precej prostorna, na sedežih je dovolj prostora za štiri do šest potnikov, prtljažnik je dovolj velik in povečljiv, obloge pa so bolj kot ne plastične, kar se povsem sklada s podobo avtomobila kot trpežnega športnega terenca, ki premaga tudi kakšen malce težji teren. Škoda le, da pri Dacii prenove niso izkoristili za zamenjavo sedežev, saj bi bili takšni, kot jih ima novi sandero, veliko bolj udobni. Sedeži so namreč še vedno precej mehki in telesu ne nudijo takšne opore kot smo je vajeni iz tekmecev, al pa novega sandera (in verjetno tudi joggerja).
Duster je kot »pravi« športni terenec v romunski ponudbi seveda na voljo tudi s štirikolesnim pogonom, a testni ni bil takšen, saj je imel le prednjega. A ta mu je po drugi strani prinesel pridobitev, 6-stopenjski samodejni menjalnik oziroma menjalnik z dvojno sklopko. Precej znani in preskušeni izdelek naveze Renault-Nissan v dusterju deluje v kombinaciji z 1,3-litrskim turbobencinskim štirivaljnikom, ki je nastal v sodelovanju Renaulta in Daimlerja.
A če smo pred dvema letoma kot novi izdelek pohvalili 130-'konjsko' različico tega motorja, je v kombinaciji s samodejnim menjalnikom ta na voljo z močjo 150 'konjev'. Kombinacija se je v praksi izkazala za zelo učinkovito in odzivno in kljub temu, da je poleg povsem samodejnega možno tudi ročno izbiranje prestavnih razmerij, potrebe, da bi po njem posegli, skoraj nikoli ni bilo. Niti na ostrih strmih ovinkih, kjer bi se slabosti menjalnika lahko še najlaže pokazale. Tudi samo prestavljanje je solidno, dovolj bliskovito in brez neprijetnega cukanja.
Prihaja konkurenca
Motor torej solidno opravi z zahtevami voženj in je ob tem tudi prijetno miren in tih. Morda v avtomobilu malce bolj hrupno postane le pri večjih hitrostih na avtocesti, vendar ni gotovo, če je za to kriv motor ali zgolj piš vetra okrog karoserije in hrup gum. Pri Dacii sicer obljubljajo precej nizko povprečno porabo goriva, vendar bo to težko doseči, saj se je realno gibala nekje med sedmimi in osmimi litri na 100 kilometrov.
Dacia duster torej tudi po prenovi ostaja soliden športni terenec, ki bo všeč tistim, ki si želijo ravnotežja med dobrimi cestnimi in terenskimi lastnostmi in privlačen je tudi s ceno. Vendar pa bi v prihodnosti lahko ostal bolj zanimiv predvsem v kombinaciji s štirikolesnim pogonom, saj bi lahko različicam zgolj s prednjim pogonom v zelje precej učinkovito hodil hišni tekmec dacia jogger.
Podatki o vozilu (dacia duster prestige 1.3 TCe 150 EDC)
Motor: turbobencinski, štirivaljni, 1.332 ccm
Največja moč: 110 kW (150 KM) pri 5.250-6.000 vrtljajih
Največji navor: 250 Nm pri 1.700-3.250 vrtljajih
Zmogljivosti: 191 km/h, 11,1 sekunde od 0 do 100 km/h
Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.341 x 1.804 x 1.693, medosna razdalja 2.674
Prtljažnik (v litrih): 478—1.623
Poraba: 6,2 litra/100 km (kombinirani cikel WLTP), izpusti CO2: 141 g/km
Cena v evrih: 22.340
Kakšna kanta je to...
Google je plačal od 400 do 800 dolarjev za dnevno spletno delo od doma. Prvi mesec sem od Googla doma …