Cenovno ugoden enoprostornik, ki omogoča pritrditev treh otroških sedežev na isofix pritrdišča v eni vrsti, v prtljažniku pa prevoz vsebine polovice domače garaže, ostaja eden najboljših načinov za prevoz več članske družine in vsega, kar spada zraven. Testirali smo berlinga.
Pri Citroënu so nedavno postregli z informacijo, da se berlingo poslavlja od motorjev z notranjim zgorevanjem. Informacija je tudi med našimi bralci sprožila nekaj negodovanja, saj je to vozilo po katerem posegajo tisti, ki potrebujejo nadpovprečno uporaben in vsestransko uporaben avtomobil. V redakcijo smo prejeli vprašanja, ali se berlingo poslavlja? Tovrstnih večnamenskih vozil je v času elektrifikacije in obdobja športnih terencev iz leta v leto manj. A so pri Citroënu in slovenskem uvozniku našli rešitev. Berlingo je še naprej na voljo z dizelskim motorjem ter ročnim ali samodejnim menjalnikom.
Kaj prinaša N1 različica in kako uporabna je?
Na Žurnal24.si se na podaljšanem testu družimo z dizelskim berlingom z ročnim šeststopenjskim menjalnikom, a gre za tovorno N1 različico, ki prinaša svoje posebnosti. Namen našega testa je spoznati, kako uporaben je tak berlingo, ki ima v drugi vrsti še vedno tri ločene sedeže, vsak je opremljen z osofix priključkom, za postavitev vštric treh otroških sedežev, vendar pa je prtljažnik od potovalnega dela ločen s fiksno mrežo.
Berlingo je sinonim za razred enoprostorcev. Tako, kot smo razred C kombilimuzin poimenovali "golfov razred", tako bi lahko MVP enoprostorce umestili v »berlingov« razred. Berlingo je bil vedno fascinanten avto, čeprav se zaradi manj dinamičnih voznih lastnosti in škatlaste oblike z njim nisem nikoli poenotil do te mere, da bi si ga zaželel v svoji garaži. Danes, ko imam družino, hišo, se odpravljamo na izlete in je treba marsikaj postoriti okoli hiše, dinamika vožnje pa mi je postala manj pomembna od udobja, sem nekoliko drugačnega mnenja. Po dveh tednih druženja, ko smo berlinga preizkusili na poti na dopust v Dalmacijo in sem z njim opravil cel kup "umazanih" del, sem bil navdušen, kako uporaben avto je. Morda se danes manj čudim, zakaj je bilo to vozilo vedno težko dobiti kot rabljeno. To je bil pogosto avto, ki je pri hiši od "začetka do konca", se prenašal iz roda v rod in je pravi družinski član. Pa čeprav ne postreže z atraktivnim videzom, kot nekateri drugi Citröenovi suvi. Zato mi je prav žal, če se bo po klasičnih enoprostorcih v prihodnje poslovil tudi "berlingov razred".
Otroka, vzemita s seboj karkoli si zaželita
Kaj prinaša tak N1 berlingo in kakšna je bila moja izkušnja? Osebnih različic berlinga z motorjem z notranjim zgorevanjem torej ni več mogoče kupiti, je pa mogoče kupiti lahko gospodarsko različico s petero sedežev, ki je na videz povsem enaka, loči pa se po značilnosti, ki so potrebne za gospodarska vozila. Poleg fiksne predelne stene za drugo vrsto sedežev je v avtomobil vgrajen tudi piskač za vzvratno vožnjo, v njem pa je tudi gasilski aparat - pod sopotnikovim prednjim sedežem. Ena od sitnosti je, da je prtljažnik nepovečljiv, saj ga od potniške kabine loči toga pregrada. To pomeni, da ne morete podreti sedežev in s tem po dolžini naložiti daljše predmete, tudi kolesa na primer. Se pa zato zadnji sedeži in sopotnikov sedež poklopijo, takrat nastane ogromna odlagalna površina. Zahvaljujoč strešnim nosilcem gre lahko še več prtljage na streho vozila.
Vseeno to ostaja eden bolj uporabnih avtomobilov na trgu, v kar sem se prepričal tudi sam. Najprej na poti na dopust. Tokrat mi otrokoma ni bilo treba omejevati, kaj naj vzameta s seboj. Skiroji, čelade, igrače, rekviziti za na plažo, senčniki. Vse to sem zložil v prtljažnik, ki res nima udobno električno pomičnih velikih vrat pod katera se lahko skriješ tudi v dežju. Za nameček ima vozilo v prtljažniku dvonivojsko trdo polico, s katero lahko ločiš težje od lažjih stvari, ki jih lahko naložiš do vrha strehe, saj potniški prostor in prtljažni del ločuje trda mreža, zaradi česa ni nevarnosti, da bi stvari iz zadnjega dela v primeru zaviranja poletela po kabini. Pa še to, prtljažnik je opremljen tudi z 12V vtičnico, okno na prtljažnem delu pa se odpira ločeno, kar pomeni, da kljub velikim zadnjim vratom enostavno dostopamo do stvari na polici v prtljažnem delu.
Na odpad, v vrtni center, po pohištvo
Enako odlično se je berlingo obnesel pri vsakodnevnih opravilih. Neverjetno, kolikokrat v zgolj dveh tednih je prav prišel velik prtljažnik, ki ga je mogoče zaradi oblike tudi enostavno posesati in očistiti. Poleg omenjene dopustniške izkušnje za prvomajske počitnice, je maj tudi mesec, ko je treba marsikaj postoriti okoli hiše. Treba je bilo obiskati odpad, kamor sem odpeljal gradbeni material, ki je ostal ob urejanju okolice hiše, potem se je bilo treba odpraviti v vrtni center po več velikih, 70-litrskih vreč zastirke, zemlje in drevesnic. Prtljažnik je tako visok, da lahko v njem prevažate tudi manjša drevesa.
Kabina je prostorna in uporabna kot pri potniški različici berlinga. To pomeni, da se v njej udobno pelje do pet oseb, ki imajo na voljo odlagališča, predale in tudi zložljivi polici - mizici pritrjeni na hrbtni del prednjih sedežev, ki jih lahko uporabljajo potniki zadaj. To je še vedno z velikimi predali in številnimi odlagališči eden najbolj uporabnih avtomobilov. Celo pijačo lahko hladite v velikem predalu pred sopotnikom. Tudi varnostna oprema je na nivoju berlinga iz programa osebnih vozil – konkretno je imel testirani berlingo opremo shine, ki prinaša številna varnostna pomagala – od kamere za pomoč pri vzvratni vožnji, aktivnega sistema za preprečevanje nenamerne menjave voznega pasu, sistem prepoznavanja prometnih znakov …
Hiter pa ni
Od voznih lastnosti ne pričakujte preveč, tudi v primeru dizelskega 1,2-litrskega motorja s 75 kilovatov moči (102 KM). Največja moč je na voljo v srednjih vrtljajih, kar pomeni, da se boste zelo udobno peljali tudi na avtocesti, pa čeprav bo polno zaseden pri hitrosti 140 km/h z glasnostjo že dal vedeti, da to ni dinamično vozilo. 250 Nm navora je sicer na voljo že pri 1.750 vrtljajih v minuti, kar pomeni, da ne boste startali po polžje. K udobni vožnji je naravnan tudi ročni šeststopenjski menjalnik. Rezultat je precej ugodna poraba plinskega olja, pa čeprav je ob visokih cenah goriva polna posoda goriva v berlingu stala 90 evrov. Na avtocesti je bila poraba po potovalnem računalniku 6,7 l/100 km, na relacijski vožnji skozi vasi in naselja ter po podeželju, je berlingo porabil 5,5 l/100 km. Tudi vozne lastnosti so na strani nezahtevnih voznikov, njegova silhueta in udobno vzmetenje sta naravnana tako, da se avto v ovinkih rad pozibava.
Cena malega križanca B razreda
Če že dolgo niste pogledali na cenike novih avtomobilov, se vam morda cena za osnovno opremljenega berlinga, to je dobrih 23 tisočakov, ne bo zdela majhna, vendar je to cena za katero danes dobite križanca B razreda, torej malega kompaktnega križanca, ne pa veliko vozilo z velikim prtljažnikom in drsnimi bočnimi vrati. Testno različico so še nekoliko podražili podatki, tako, da je polno opremljen berlingo brez popustov stal okoli 26 tisočakov, v primeru popustov in izbire financiranja pa je bila končna cena 23.600 evrov.