Več desetletna naklonjenost Evropejcev, tudi Slovencev, do enoprostorcev, bo kmalu ostala le spomin. Po skoraj 30 letih prodaje enoprostorcev v Evropi tudi Citroën zapušča ta nekdaj priljubljen razred vozil, ki ga je pokopal razred križancev in športnih terencev. Zadnji Citroënov preostali model iz razreda enoprostorcev, grand C4 spacetourer, se namreč poslavlja. Proizvodnja naj bi se končala na začetku julija.
Citroen enoprostorce prodaja od leta 1994, ko so predstavil evasion, sestrski model fiat ulyssa, lancie zeta in peugeota 806. Do leta 2002 je bilo prodanih več kot 120.000 enot. Naslednik, citroën C8, je prišel leta 2002 in na trgu ostal 12 let. Upokojili so ga junija 2014. Prodali so 150.000 vozil.
Ključen model xsara picasso
Šele xsara picasso je bila tista, ki je prinesla široko priljubljenost v razred enoprostorcev. Že v prvem letu na trgu, leta 1999, je bilo prodanih več kot 180.000 vozil. Francoski proizvajalec avtomobilov je ta model v svoji ponudbi obdržal do leta 2012 in prodal kar 1,76 milijona primerkov.
Grand C4 spacetourer ima svoje korenine v letu 2006, ko je bil predstavljen originalni C4 picasso. Model druge generacije je bil predstavljen leta 2013, prinesel pa je izrazit dizajn z deljenimi žarometi, detajl oblikovanja, ki je hitro prišel v modo. Na začetku leta 2018 so ime spremenili v C4 spacetourer, kar je vplivalo tudi na to, da je večja različica prejela oznako grand C4 spacetourer.
Krajši model s petimi sedeži so prenehali proizvajati leta 2020, zdaj pa gre v zgodovino tudi daljša različica s sedmimi sedeži. Najboljše leto za Citroen glede povpraševanja po enoprostorcih je bilo leto 2007, ko je iz tovarne izšlo 115.000 modelov xsara picasso in 215.000 enot citroëna C4 picasso.
Kupcem vozil Citroën, ki imajo raje prostorne avtomobile z več sedeži, zdaj ostajata modela iz komercialno-potovalnega programa, kot sta berlingo in spacetourer.