Citroën C3 ni med novejšimi predstavniki mestnih kombilimuzin, je pa s svojim videzom še vedno izstopajoč. Leta težje skrije v kabini. Pa s tem ne mislim nič slabega. Ima še analogne merilnike in manj naprednih sistemov, a je po drugi strani enostaven za uporabo tudi za tiste, ki svoje šest ali več let staro vozilo danes nadomeščajo za novo. Danes zna to biti celo prednost, saj novi sistemi, ki jih številni vozniki sploh ne znajo izkoristijo, dražijo vozila, nekateri proizvajalci pa so s pretirano digitalizacijo že kar preveč zakomplicirali uporabo sistemov. Predvsem uporabo zabavno-informacijskega sistema, ki lahko ponujajo toliko informacij, da se do vseh ne prebiješ do konca lastništva vozila.
Citroën C3 torej ni zadnji krik tehnike. Še več, ob prenovi je dobil nekatere nove asistenčne sisteme, ki pa jih, zanimivo, trenutno zaradi krize s polprevodniki sploh ni mogoče naročiti. Kljub temu utegne biti avto všeč širokemu krogu kupcev. Tudi zato, ker ob izstopajočem videzu združuje udobje, preseneti pa tudi sicer osnovni motor, ki na račun majhne mase svoje delo zanesljivo opravlja predvsem tam, kjer bo avto doma - v mestih.
Posebna serija C
Tokrat smo C3 preizkušali v posebni različic C series. Črka C je torej vodilo tega vozila. Kaj prinaša? Temelji na osnovi različice Feel Pack in prinaša opremo ta več udobja v vožnji in nekaj oblikovnih posebnosti.
Na zunaj ga boste prepoznali po bočni nalepki C na karoseriji, streha je okrašena s posebno dekoracijsko nalepko "C-Series", ogledala pa so poudarjena s posebno reliefno značko. Posebnost so tudi kontrastne obrobe okoli žarometov.
C series oblikovne posebnosti prinaša tudi v kabini, in sicer nove sedeže z rdečo vodoravno črto, značilni so tudi beli šivi, specifične so črne preproge spredaj in zadaj z rdečimi šivi in posebno dekoracijo vratne police. Številni, ki kupujejo nov avto, morda ne pomislijo na belo oblazinjenje strehe. V C3 se je ta kombinacija izkazala za odlično. Avto a zadnjih sedežih že tako nad glavo ponuja nadstandardno veliko prostora, v kombinaciji z belo streho in velikimi stekli pa je občutek, da je avto bolj prostoren, kot v resnici je. S kakšnim črnim oblazinjenjem pod streho bi se nam prostor v kabini zdel veliko manjši.
"Velikost osrednjega zaslona v kabini je v povprečju razreda. Želel bi si boljšo odzivnost ob dotikanju ikonic in slovenski jezik. To bi še izboljšalo skupni vtis."
Bolj kot vse našteto, pa sem se pri testiranju avtomobila vprašal, kaj več danes potrebuje voznik ali voznica, sploh, če se avto uporablja v mestu. C serija namreč serijsko vključuje tudi pomoč pri parkiranju zadaj. Torej senzorje, kamero in čim več predalov in odlagališč. Torej je C3 tipičen mestni ali primestni avto. Verjetno drugi avto pri hiši, avto za posameznika ali par. Na ponovnem druženju se je izkazal za odličen avto za opravljanje kratkih razdalj, ko je treba na hitro skočiti v trgovino, peljati otroke na trening nogometa, ko je treba obračati na majhnih prostorih. In pri tem več, kot zadošča osnovni motor.
Trivaljnik za po mestu spodoben
Trivaljni bencinski motor 1.2 PureTech z največjo moč 61 kW (83 KM) pri 5750 vrt./min in največjim navorom 118 Nm pri 2750 vrt./min na papirju ne obljublja nič posebnega. Čeprav nima veliko moči ali navora, pa v resnici temu lahkemu in majhnemu vozilu pristaja. Ker sem avto več ali manj uporabljal v mestu in primestni vožnji, me tudi ni motilo, da je zgolj povprečno natančen ročni menjalnik le petstopenjski. Avto je predvsem pri manjših, mestnih hitrostih, na račun majhne mase dovolj poskočen in odziven, tudi varčen. Več moči bodo iskali tisti, ki se vozijo tudi po avtocesti ali pa jih »srbi noga«, ko morajo prehiteti počasno vozilo. S tem motorjem si je treba vzeti čas pri prehitevanju počasnejših vozil. Pospešek od 0 do 100 km/h je na primer 13,3 sekunde.
Umirjen tempo v primestni vožnji je pokazal porabo malo nad petimi litri na 100 kilometrov, ob bolj športni vožnji je bila poraba liter večja. Avtocesta je bila za C3 najtežja preizkušnja. V peti prestavi so se vrtljaji dvignili proti 4000 vrt./min, temu primerno pa je bilo hrupno v kabini.
Nadpovprečno udobje in podpovrečna cena
Čeprav je nagibanja med ovinki več, kot bi si želel, pa na drugi strani prepriča z nadpovprečnim udobjem, udobnimi sedeži, že kar foteljčki in predvsem udobni vožnji čez razne ovire. Slednja je bolj udobna kot v mestih križancih, ki tudi na račun večjih koles trdo poskakujejo čez ovire.
Cena mestnih kompaktnih kombilimuzin je tako kot v vseh drugih v zadnjem letu opazno zrasla. C3 tudi zaradi manjše »elektronske ponudbe« razumljivo ni med najdražjimi predstavniki. Povprečna cena v tem razredu je okoli 17.500 evrov, dražji in sodobnejši konkurentje s ceno sežejo do 19 tisočakov, C3 C series pa je z doplačilom navigacijskega sistema (450 evrov) segel do 17.100 evrov. Torej pod razredno povprečje.
vse lepo in prav. samo cena 17.000 € se vam to zdi normalno ? kolk ste rekli za električno dacio ? in kolk stane fiat tipo po oglasih na tv ? glejte, ko je prišla v prodajo pred (mnogimi )… ...prikaži več) leti škoda rapid je bila cena osnovnega modela okol 10 jurjev. in so bila vmes leta z negativno inflacijo, pa kolk je zdej cena ? kdaj boste novinarji ( in tudi kupci ) povedali na glas, da ne rabite vse te šare, ki nam jo mečete v avto in jo moramo drago preplačevati.