V Slovenijo je za kratek čas, pred uradno prodajo, ki se začne mesec maja ali junija, prišel povsem novi Citroënov model C5 X. Pri Citroënu so dejali, da gre za tretjo generacijo, ki pa je povsem nekaj drugega kar smo poznali od uspešnega francoskega modela, ki je bil v prvi generaciji predstavljen leta 2001, v drugi pa leta 2008. V 16 letih prodaje, zadnja leta C5 ni bil v ponudbi Citroëna, so po svetu prodali milijon enot, pri nas okoli 4.000.
Ker je C5 tudi v Sloveniji dobro poznan model, so pri uvozniku prepričani, da je to dobra popotnica za avto višjega srednjega razreda, ki bo na trgu konkuriral modelom kot so VW passat, VW arteon, peugeot 508, renault talisman in drugim. Gre za razred, ki izginja. VW na primer po novem ne bo več ponujal limuzinskega passata, pač pa samo karavanskega, pa tudi koncernski sorodnik Peugeot je z modelom 508 zavil v bolj emocionalne vode, saj gre za shooting brake različico, podobno kot uspeh žanje VW z modelom arteon.
Tri oblike v enem avtomobilu
Pri Citroënu so šli še korak dlje, saj je C5 X, kakor v imenu označuje X, v slogu križancev nekoliko višje »nasajen« kar v kombinaciji s serijskimi 19-palčnimi kolesi prinaša vtis SUV-ja. Hkrati je na račun zadka tudi nadomestek za karavana, pa čeprav je prtljažnik nekoliko manjši kot pri karavanih D razreda in meri 545 litrov (1650 litrov, ko je zadnja klop podrta) v primeru termične izvedenke, oziroma 485 litrov v primeru priključnega hibrida (PHEV). Prednost zadka je velika, široka odprtina za nalaganje in nizek nakladalni rob. V C5 X pa se skriva še tretja karoserijska različica – petvratna limuzina, na kar nakazuje notranje udobje. Avto v dolžino meri 4,8 metra, medosna razdalja pa je velika, 2,785 metra, kar obljublja razkošje na prednjih sedežih in tudi na zadnji klopi.
Izstopajoča oblika
Že prvi pogled na novi model daje vedeti, da so Francozi svoje konje spet stavili na obliko. Kot navdih je služil koncept CXperience, predstavljen na avtomobilskem salonu v Parizu leta 2016. Posebna pozornost je bila posvečena aerodinamičnosti. Dolg motorni pokrov, aerodinamične linije, visoke bočne linije in neprekinjena linija nad zadnjimi kolesi skrbijo za dinamičen videz. Zaščitni znak je črka V, ki jo vidimo v svetlobnem podpisu. Žarometi spredaj in zadaj že serijsko svetijo v LED svetlobi.
C5 X je premierno opremljen z aktivnim vzmetenjem Citroën Advanced Comfort, pri katerem naj bi bil občutek vožnje na leteči preprogi, ki ga razvijajo v zadnjih letih, še bolj pristen, predvsem pa naj bi se izboljšalo udobje potovanja za potnike v drugi sedežni vrsti.
S tremi razpoložljivimi načini sistem za nadzor vzmetenja poveča učinkovitost progresivnih hidravličnih omejevalnikov, tako da dodatno ublaži vzmetenje med fazami vožnje, ko vozilo preletava cestišče, in s tem ponuja še večjo učinkovitost zlasti v ovinkih. Pri Citroënu spet izpostavljajo udobje sedežev poimenovanih Advanced Comfort. Zaradi posebnega oblazinjenja, podobnega mehkemu ležišču, so udobni že na dotik. Za izjemno udobje telesa pa med vožnjo poskrbita sloj penaste gume visoke gostote in strukturirana pena večje debeline.
Napredek v kakovosti
Po zagotovilih francoskega proizvajalca vozil je bil napredek narejen tako pri uporabi novih, na otip in oko prijetnejših materialov, kot zvočne izolacije. Uporabili so na primer večplastna stekla, ki zagotavljajo izolacijo pred motečimi hrupi iz okolice.
Tako kot C4 je tudi C5 X polno digitaliziran. Razširjeni Head Up Display oziroma sistem za prikaz podatkov v višini oči projekcija podatke o vožnji na vetrobransko steklo v barvah. Z vozilom C5 X znamka Citroën uvaja povsem novi komunikacijski vmesnik, ki se osredotoča na povezljivost. Deluje v povezavi z 12-palčnim zaslonom na dotik visoke ločljivosti, s štirimi vtičnicami USB tipa C in površino za brezžično polnjenje pametnega telefona. Njegove informacije se sproti posodabljajo prek oblaka, pridobil pa je tudi funkcijo Mirror Screen, tako da uporabniku ni treba pametnega telefona priključiti. Uporabniški vmesnik je zasnovan kot tablica na dotik. Sistem ponuja tudi funkcijo za glasovno prepoznavanje. To je hkrati prvi Citroën s katerim se voznik in potniki sporazumevajo v slovenskem jeziku.
Vklopite smernik in samodejno prehiti avto
Nabor pomočnikov za varnost in udobje sestavlja kar 23 sistemov. Izpostavljamo nadzor mrtvega kota z dolgim dosegom, pol-samodejno prehitevanje (dovolj je, da ob aktivnem pametnem tempomatu vklopite smernik za prehitevanje in avto, če oceni, da je varno, sam zamenja pas in prehiti počasnejše vozilo), ima tudi pomočnika pri vožnji v ovinek, opozorilnik na promet zadaj, prostoročni dostop in zagon motorja, ter sistem 360-stopinjskih pogled okoli vozila, ki ga zagotavlja kombinacij štirih kamer.
Na izbiro sta dva bencinska motorja, 1,2-litrski s 130 KM in 1,6-litrski s 180 KM. Avtomatski osemstopenjski menjalnik je del standardne opreme. Tretja opcija je priklopni hibrid, ki razvije 225 konjskih moči. Na elektriko lahko pospešuje do hitrosti 135 km/h, električni doseg s polno baterijo je 50 kilometrov. Dizelskega motorja ni, prav tako ne štirikolesnega pogona.
Osnovni bencinski model na ceniku stane 31.050 evrov, zmogljivejši pa stane najmanj 35.200 evrov. Cene za priključni hibrid se začnejo pri 42.800 evrih.
Renaultu Talismanu prav gotovo ne bo konkuriral, ker Talismana v ponudbi ne bo več. Renault ga umika iz ponudbe