Poletje je za avtomobile ravno tako zahteven del leta kot zima, zato ga moramo tudi nanj pripraviti. To je še toliko pomembnejše letos, ker so številni avtomobili zaradi epidemije dolgo časa stali parkirani. To je na njih prav gotovo pustilo določene posledice, ki bodo prišle na plan šele po nekaj tednih ali celo mesecih uporabe. Akumulator, gumice brisalcev, zavore, karoserija in še številni drugi sestavni deli so takšne narave, da jim je prisilni počitek bolj škodoval, kot pa da bi bili v redni uporabi. Potem pa so tu še številne druge točke na avtu, ki prav tako zahtevajo pozornost rednega vzdrževanja.
Prav za takšne voznike in voznice je namenjen paket BREZSKRBNE POČITNICE, pri katerem na pooblaščenem servisu Citroëna za vsega 19,99 evra opravijo temeljit strokovni pregled 20 vitalnih točk avta. Tako se boste lahko brezskrbno zapeljali v poletje. Pregled je namenjen tako vozilom Citroëna kot tudi vsem ostalim znamkam in modelom avtomobilov.
Akcija velja le do konca junija, lastniki Citroëna pa imajo še dodatno ugodnost, saj ob pregledu njihovega vozila prejmejo bon v vrednosti 20 evrov, ki ga lahko izkoristijo pri naslednjem rednem servisu. Zanje je torej pregled vitalnih točk takorekoč brezplačen.
Kaj je potrebno pri avtu, ne glede na znamko, nujno pregledati po koncu spomladanskega počitka?
Brisalci in pralna tekočina
Življenjska doba brisalcev je odvisna od več dejavnikov. Brisalci imajo namreč zelo tanko in občutljivo gumico, ki svoje delo lahko opravlja le, če ni poškodovana. A kot britev ostre ledene ploskve so pozimi gotovo pustile posledice. In trdovratno nalepljen mrčes na steklu prav tako uničuje občutljivo gumo. Metlice je zato treba menjati vsaj enkrat letno, priporočljivo pa je dvakrat. Še posebej na zadnji brisalec veliko ljudi pozablja, čeprav je dober pogled vzvratno enako pomemben kot naprej. Prav tako je treba poleti menjati ali vsaj doliti tekočino za čiščenje. Letna tekočina se od zimske razlikuje, saj vsebuje aditive, ki učinkovito raztapljajo in s tem očistijo ostanke mrčesa, česar zimska ne zmore. Preveriti je treba tudi stanje šob za pranje, da niso zamašene in da so pravilno usmerjene.
Klimatska naprava in prezračevanje
Na pooblaščenih servisih Citroën si zagotovite pregled delovanja klimatske naprave, prezračevalnih filtrov in filtra zraka potniškega prostora ter količino hladilnega plina. Premalo plina vodi v slabo mazanje in predčasno izrabo ključnih komponent klimatske naprave. In nenazadnje je tu tudi razkuževanje (dezinfekcija) klimatske naprave. V sistemu klimatske naprave se namreč med delovanjem ustvarja kondenz, ob tem pa nastanejo ugodne razmere za razvoj mikroorganizmov, ki oddajajo neprijeten vonj, s čimer se poslabša vpliv na počutje in zdravje potnikov v vozilu. V mreži Citroën ponujamo celovito storitev: pregled, dezinfekcijo in polnjenje klimatskih naprav.
Pnevmatike in tlak
Pnevmatike so edini del avta, ki se stika s cestiščem. Če vas bo zajelo poletno neurje, vam noben vgrajen napreden asistenčni sistem ne bo pomagal bolj, kot pa kakovostna pnevmatika z dovoljšnjo globino profila. Poleg obrabljenosti pnevmatik je treba redno preverjati tudi ustrezni delovni tlak v njih. Priporočene vrednosti za vsak avto dobi lastnik na nalepki, ki se običajno nahaja na stebričku odprtih vrat.
Svetila in snop
Biti viden in dobro videti je temeljni pogoj varne vožnje. Še posebej pri modernih avtih pa je menjava pregorelih žarnic za posameznika postalo prenaporno opravilo, saj zahteva kar nekaj spretnosti in marsikdaj tudi demontažo nekaterih avtomobilskih delov. Zato ga velja zaupati strokovnemu osebju. Prav tako je treba preveriti nastavitev svetlobnega snopa žarometov.
Stanje vzmetenja in podvozja
Zima lahko na podvozju pusti resne posledice. Nekateri deli podvozja, recimo pri kolesnem vpetju ali volanskem mehanizmu, so bolj podvrženi obrabi in morajo biti pravi čas zamenjani, da se preprečijo še višji stroški. Redno je treba spremljati tudi nivo tekočine servo volana, če gre za hidravlični pristop. Obrabljeni amortizerji ne pomenijo le manj udobne in tudi bolj nevarnega obnašanja pri zaviranju, temveč tudi pospešijo poškodbe na drugih delih podvozja.
Karoserija in steklo
Majhno razpoko na steklu je mogoče pravi čas sanirati brez menjave stekla. Če pa lastnik odlaša, bo razpoka zaradi tresljajev prej ali slej postala večja in takrat strošek popravila neprimerno višji. Poškodbe na karoseriji so marsikaj težko opazne. Ko pridejo na plano, pa je že prepozno.
Zavore in zavorna tekočina
Zavore so osnovni steber varne vožnje. Strokovni pregled lahko razkrije marsikaj, česa se voznik (še) ne zaveda - obrabo zavornih ploščic ali celo diskov. Seveda je mogoče tudi čakati do zadnjega - in takrat zaradi poškodb obzavornih delov za popravilo plačati veliko več kot pa zgolj za menjavo. Izrednega pomena je tudi redno spremljanje nivoja zavorne tekočine.
Kaj pomaga proti kapi akumulatorja
Ste vedeli, da poleti odpove še več akumulatorjev kot pozimi? Visoke temperature so namreč zanje zelo obremenjujoče in kaj hitro lahko pride do tako imenovane "kapi", ko akumulator brez vsakršnega opozorila za vedno odpove. Številni Slovenci takšno situacijo doživljajo vsako leto med dopustom na jugu. Rešitev je, da vam strokovnjak preveri stanje akumulatorja s posebno napravo, na podlagi katere je mogoče napovedati, kako dolgo bo akumulator še zdržal.
Članstvo v klubu MyCITROËN plus prinaša še številne prednosti tako za posameznike kot podjetja. Med drugim imajo njegovi člani precejšnje popuste pri servisnih storitvah, originalnih nadomestnih delih in olju ter izredno ugodne cene pri nabavi različne druge tovarniško odobrene dodatne opreme.