Eun Su Čoi, voznik tovornjaka, ki se mu je uspelo rešiti s potapljajočega se trajekta, je za BBC opisal dogajanje na plovilu. "Poskušali smo jih potegniti gor ... a bilo je zelo težko. Odločili smo se splezati gor, a zdaj to obžalujem," je opisal odločitev, da reši sebe.
Pot, na kateri je bil trajekt, je Čoi opravil več stokrat. Po zajtrku na plovilu je šel na zgornjo palubo, ko se je nenadoma trajekt nagnil in začel potapljati. "Kontejnerji so začeli padati v morje in spoznal sem, da se bomo potopili. Držal sem se za ograjo. Poskusil sem rešiti nekaj študentov iz jedilnice," je dejal. "Poskusili smo jih potegniti z gasilsko cevjo, a je bilo zelo težko."
Njegovemu prijatelju je uspelo rešiti šestletno deklico, ki so jo starši in drugi potniki pomagali podati na varno. Starši in potniki, ki niso preživeli nesreče, so po njegovih besedah "najpogumnejši ljudje". Vse, ki so pomagali rešiti deklico, je pogoltnila voda, je dodal.
Z rokami tipajo za trupli
Iskanje pogrešanih se nadaljuje. Potapljači iščejo še več kot sto pogrešanih potnikov. "Razmere so tako slabe, srce me boli," je za CNN dejal potapljač Bard Jun. "Spuščamo se, misleč, da bomo našli preživele. Ko se moramo vrniti praznih rok, ne moremo pogledati družinam v oči."
"Izučeni smo za delo v nevarnih okoljih, a težko je biti pogumen, ko v temni vodi naletiš na truplo," je dejal potapljač Hvang Dae Sik. Potapljači pod vodo vidijo le nekaj centimetrov pred seboj, ko se spustijo v razbitine trajekta. Z rokami tipajo za trupli otrok, ki so ostali ujeti v labirintu hodnikov in kabin. "Vsega se moramo dotakniti z rokami. To je najbolj naporna in žalostna naloga v moji karieri," je dodal Hvang.
Pod vodo lahko ostanejo skoraj eno uro, če ni težav z dovajanjem kisika, kadar ga dovajajo po posebnih ceveh. Če se potapljajo s kisikovimi bombami, so lahko pod vodo približno 20 minut, preden se oglasi alarm, ki oznanja, da se morajo vrniti na gladino.
Zmeda na mostu
Kaj natančno se je dogajalo na trajektu, bo pokazala preiskava. Je pa že jasno, da je prišlo do velike zmede na mostu, zaradi katere ukaz za evakuacijo najverjetneje ni prišel do potnikov. Kot so povedali preiskovalci, je prvi klic na pomoč opravil deček s svojim mobilnim telefonom. Njegovemu klicu je sledilo še več deset klicev na pomoč.
Kapitan trajekta in še nekaj drugih potnikov je bilo aretiranih, ker niso ukrepali tako, kot se je od njih pričakovalo. Med nesrečo je trajekt krmaril 26-letni tretji častnik, ki je bil prvič za krmilom na tistem delu poti, ki jo običajno opravi trajekt.
"Moral bi umreti tam zunaj," je svoji ženi zaupal eden od članov posadke, ki ga preiskuje policija. "Povedal mi je, da se je šel odpočit, ker je končal svojo izmeno. Padel je s postelje in poskušal odpreti vrata, da bi šel iz sobe. Rekel mi je, da ni šel na most, kjer bi se srečal s preostalo posadko. Našla ga je obalna straža in ga rešila," je povedala žena.