Reševalna akcija po včerajšnji nesreči južnokorejskega trajekta se nadaljuje. Doslej je potrjenih devet smrtnih žrtev, a se bojijo, da bo število umrlih strmo naraslo. Če se bo to uresničilo, bo šlo za eno izmed najhujših pomorskih nesreč v Južni Koreji v zadnjih dveh desetletjih. Med smrtnimi žrtvami so med drugimi učiteljica, član posadke in trije dijaki.
Ujeti v trajektu
Doslej so rešili 179 ljudi, 287 pa jih še vedno pogrešajo; skupno je bilo na krovu 475 ljudi. Med potniki na krovu je bilo 375 dijakov, ki so bili skupaj z učitelji na poti na turistični otok Džedžu. Med iskanjem preživelih se je pojavil videoposnetek, ki kaže potnike v rešilnih jopičih ravno v trenutku, ko se je trajekt začel potapljati. Eden od preživelih, 36-letni Ku Bon Hi, je za Sky News povedal, da jih je veliko ostalo ujetih v notranjosti, debela okna trajekta pa so premočna, da bi jih lahko razbili.
Plovila južnokorejske mornarice in obalne straže so s pomočjo reflektorjev iskanje nadaljevala tudi ponoči, vendar potapljači zaradi močnih tokov in slabe vidljivosti niso mogli do trajekta, v katerem so preživeli morda ujeti v zračne žepe, poroča STA.
Kapitan med prvimi zapustil trajekt
Tragedija je pretresla Južno Korejo, še posebej ker je bilo med potniki toliko mladih. Predsednica Park Geun Hje je vidno šokirana ljudi pozvala, naj ne obupajo do zadnjega trenutka, pisanje tujih medijev še povzema STA.
Vzrok nesreče še vedno ni znan, zaenkrat se ve le, da se je trajekt, ki je bil zgrajen pred 20 leti, nenadoma prevrnil in potonil. Potniki so povedali, da so slišali glasen udarec, nakar se je trajekt nenadno ustavil, kar nakazuje, da je morda nasedel ali zadel ob potopljen predmet. Oblasti trenutno zaslišujejo kapitana in posadko, lastnik trajekta, podjetje Chonghaejin Marine Co Ltd, pa je ponudilo opravičilo, a noče dajati komentarjev. Li Džun Suk, kapitan ladje, je imel malo povedati, ko so ga novinarji vprašali, kaj sporoča staršem pogrešanih dijakov. "Žal mi je. Nimam besed," je dejal. Suk se bo moral najverjetneje zagovarjati zaradi malomarnosti in nenaklepnega uboja, začeli pa so ga obtoževati tudi tega, da je ladjo zapustil med prvimi. Kot poroča The Guardian, naj bi s šestimi člani posadke trajekt zapustil takoj, ko so opazili, da so se začeli potapljati – približno 40 minut po tem, ko so začutili, da so se nenadno ustavili.
"Sploh jih ne rešujejo, vse je laž"
Starši dijakov medtem postajajo vse bolj obupani in jezni, saj so prepričani, da iskalna akcija ne poteka tako, kot bi morala, in nekateri so se lotili iskanja kar na lastno pest. Trije potapljači, ki so se potopili k trajektu, niso imeli sreče, saj jih je tok odnesel proč od območja iskanja. Kasneje jih je iz vode rešila ribiška ladja.
Nekaj deset staršev pa je na lastne stroške najelo ladjo, ki jih je odpeljala na kraj nesreče, skupaj s potapljačem in lokalnim novinarjem. Tam so zgroženi ugotovili, da reševalna akcija sploh ne poteka. "Na lastne oči smo videli, da se nič ne dogaja. Raje so se ukvarjali s tem, da bi zaustavili uhajanje nafte. Zelo, zelo sem besen. Mediji poročajo, da reševalna akcija še vedno poteka, a to je laž," je povedal oče ene izmed dijakinj. Čang Min, oče enega od dijakov, pa je razbesnjen, ker oblasti uporabljajo besedo "preiskava" in ne "reševanje". "Če je vladi sploh kaj do ljudi, do naših družin, naših otrok, jih, prosim, rešite," je povedal.
Jezo so usmerili tudi v šolo, ki je napačno poročala o preživelih; staršem so sprva sporočili, da so bili rešeni vsi dijaki in njihovi učitelji.
Srce parajoča sporočila strahu in obupa
Na dan so prišla tudi SMS-sporočila dijakov, ki so jih v trenutkih strahu in obupa, ko se je trajekt začel potapljati, pošiljali staršem in svojcem. "Tole pošiljam, če tega ne bom mogel reči nikoli več. Mama, rad te imam," je zapisal dijak Šin Joung Džin. "Tudi jaz te imam rada," mu je odpisala mama, ko se še ni zavedala, da je sin ujet na trajektu in morda na robu smrti. Njuna zgodba ima sicer srečen konec, saj je Šin eden od 179 srečnežev, ki jim jih je uspelo rešiti, še preden je trajekt izginil pod vodo.
Nekateri niso imeli te sreče. 16-letni dijak Kim Vung Ki je starejšemu bratu poslal SMS s klicem na pomoč. "Moja kabina se je nagnila za 45 stopinj, moj mobilnik ne dela več dobro," mu je sporočil. Brat je bil prepričan, da je pomoč že na poti, zato ga je poskušal pomiriti. "Ne paničari in naredi to, kar ti naročijo. Vse bo še dobro." Dopisovanje se je s tem zaključilo in Kima so razglasili za pogrešanega.
Usoden nasvet posadke?
Na žalost je bil bratov nasvet podoben tistemu, ki ga je posadka dala drugim potnikom, ko se je trajekt prvič nevarno nagnil: naj ostanejo v svojih kabinah. Jezni svojci pravijo, da so ravno zato ostali ujeti pod vodo, misleč, da jih bodo kmalu rešili. "Očka, ne skrbi, nosim rešilni jopič in sem z drugimi dekleti. Še vedno smo na hodniku," je neka dijakinja sporočila svojemu očetu, ki jo je spodbujal, naj se poskuša rešiti. "Očka, ne morem, trajekt je preveč nagnjen, hodnik pa je prenatrpan z ljudmi," mu je odgovorila v zadnjem sporočilu.
Novodobni Titanik
Po vsem tem pa CNN poroča, da naj bi bilo na trajektu 46 rešilnih čolnov, med katerimi naj bi bil uporaben le eden, kar malce spominja na tragedijo Titanika pred sto leti. Ta informacija sicer še ni uradno potrjena, a če se bo izkazala za resnično, bo to dodatno okrepilo jezo družinskih članov 287 pogrešanih potnikov. Medtem se je sicer pojavil še en videoposnetek, ki prikazuje, da je na trajektu še vedno pritrjenih vsaj 12 kapsul, v katerih so shranjeni rešilni jopiči.