Možnosti, kako Costa Concordio, spraviti v pristanišče, je več. Vse je odvisno od natančnega pregleda stanja razbitine. Zaradi njene velikosti in teže, tehta kar 114 tisoč ton, pa strokovnjaki opozarjajo, da je le nekaj podjetij na svetu, ki lahko izvedejo dvig križarke, poroča BBC.
Kaj se skriva pod vodo?
Trenutno imata iskanje in reševanje pogrešanih prednost, čeprav je možnost, da je še kdo preživel, vse manjša. Ko bo reševalna akcija uradno končana, bodo ladjo pregledali strokovnjaki. "Na tistem delu, ki gleda iz vode, je videti hude poškodbe, vendar kdo ve, kaj je s tistim delom, ki je pod vodo," pravi generalni sekretar sindikata, ki združuje podjetja, ki sanirajo potopljene ladje Mike Lacey.
Glede na to, kaj bodo odkrili pod vodo, se bodo odločili tudi, kako križarko najprej dvigniti iz vode in nato odpeljati v pristanišče.
Izčrpavanje goriva
Prvi korak bo popolno izčrpanje goriva iz križarke, saj bi njegovo izlitje povzročilo ekološko katastrofo. To bo opravilo dansko podjetje, katerega strokovnjaki so že v pripravljenosti.
Pomoč vzgona
Nato bodo ladjo pod vodo najverjetneje, kot pravi Lacey podložili z ogromnimi baloni, ki jih bodo vse bolj polnili z zrakom, na tisti del ladje, ki je nad vodo, pa bodo pritrdili vitle, s katerimi bodo druge ladje vlekle križarko v normalni položaj.
Krpanje lukenj
Naslednji korak je odvisen od poškodb. Če bo mogoče, bodo luknje v trupu prekrili z jeklenimi ploščami, ki bi jih privarili na trup. Iz križarke bi nato izčrpali vodo in jo odvlekli v pristanišče. A to je možno le v najbolj optimističnem scenariju.
"Vsekakor pa ni smiselno izčrpavati vode, če ni mogoče zamašiti lukenj. Možno je, da se ladje sploh ne da rešiti," pravi urednik revije Tug & OSV Dawn Gorman.
Razrez na kose
Če se bo izkazalo, da je 450 milijonov evrov vredna ladja tako uničena, da lukenj ne bo mogoče sanirati niti toliko, da bi jo odvlekli v pristanišče, jo bodo na kraju nesreče razrezali in po kosih odpeljali na smetišče.