Namen akcije Zapri vodo, uporabi lonček je ozaveščanje ljudi o pretirani uporabi vode.
En sam človek, ki si zobe ščetka dvakrat na dan in med umivanjem zob zapre pipo, lahko na leto samo s tem prihrani več kot 7.000 litrov vode. In če to zmnožimo s številom vseh ljudi, ki si ščetkajo zobe, pravijo pobudniki akcije, lahko samo v Sloveniji vsako leto prihranimo do 14 milijard litrov vode. In to samo ob ščetkanju zob!
Glavni podpornik akcije osveščanja Slovencev o čezmerni porabi pitne vode je Aquafresh.
Pri širjenju sporočila o varčevanju z vodo sta se akciji pridružili tudi glasbenica Nuška Drašček in novinarka Ana Bešter.
Nuška Drašček, ena izmed ambasadork akcije, meni, da je voda eden ključnih naravnih virov, ki bi ga morali precej bolj spoštovati oziroma z njim bistveno gospodarneje in odgovorneje ravnati, saj je po eni strani drastično primanjkuje, po drugi pa se jo dobesedno zliva stran in ravno zato absolutno podpira kampanjo.
"Zdi se mi, da je zapiranje vode med umivanjem zob res tisto najmanj, kar lahko vsak od nas stori, saj ne zahteva nikakršnega truda, prihranek vode, ki ga s tem dosežemo, pa je naravnost osupljiv! Na tak način se lahko začnejo delati majhni koraki k izboljšanju ravnovesja med človekom in naravo, povrhu vsega pa konkretno s to kampanjo še pomagamo družinam v stiski. Še več takih pobud in ozaveščanja!" je povedala Nuška.
Slovenija je zaradi svoje geografske lege med državami, ki v tem trenutku še niso neposredno ogrožene, saj spada med vodno najbogatejše države v Evropi.
Prav tako se za ohranitev vode zavzema Ana Bešter, saj pravi, da nam je samoumevno, da pitna voda pride iz pipe, vendar vsepovsod po svetu ni tako. "Seveda, saj brez vode ni življenja. Vsak posameznik lahko z majhnim prispevkom prispeva veliko. In to, da zapreš vodo, ko si umivaš zobe, je majhna in nezahtevna stvar, ki pa dolgoročno prinese velik prihranek vode. 7.000 litrov prihranka vode na leto, če zapiram vodo, ko si umivam zobe, je ne samo lepa gesta, s katero ohranjam okolje, pač pa lahko s tem prihranimo tudi kar nekaj denarja," dodaja.
Akcija ima tudi dobrodelno noto
Aquafresh bo namreč v okviru akcije del prihodka od prodanih izdelkov namenil družinam, ki so jih lansko leto prizadele poplave. V sodelovanju z Rdečim Križem Slovenije so izbrali štiri ogrožene slovenske družine iz Kopra (petčlanska družina), Ljubljane (sedemčlanska družina), Grosupljega (sin, ki skrbi za ostarelo mamo) in Pirana (petčlanska družina), ki jim je voda poškodovala domove in odnesla premoženje. Z zbranimi sredstvi bodo tako obnovili njihove bivalne prostore.