Študenti in dijaki, ki se vsak dan vozijo v šolo oziroma na fakulteto zunaj kraja bivanja, bodo jeseni za mesečno vozovnico plačevali 15, 30 ali 50 evrov. Cena bo odvisna od tega, ali so od kraja šolanja oddaljeni do 60, od 60 do 90 ali več kot 90 kilometrov.
“V to ceno bo vključen tudi mestni promet,” je na odboru za infrastrukturo državnega zbora (DZ) napovedal minister Zvonko Černač. Priznal je sicer, da za zdaj obstaja težava – da se pričakovanja in sredstva, ki so na voljo, “ne ujemajo, a mislim, da smo na tem, da bo ta integracija v Ljubljani, Mariboru in Kopru uspela”.
Širitev na vse
Novela zakona o cestnem prometu, ki bo poenotila cene mesečnih vozovnic za študente in dijake, zdaj čaka na potrditev na vladi, DZ pa jo bo obravnaval po nujnem postopku. Zakon vsa sredstva, namenjena subvencioniranju prevozov dijakov in študentov, “zaradi preglednosti in optimizacije prenaša na enega upravljalca” – ministrstvo za infrastrukturo in prostor. Če bodo učinki pozitivni, pa se bo sistem razširil na celotno populacijo, je včeraj še napovedal
minister.
Opozicija spremembam na področju javnega potniškega prometa ne bo nasprotovala. “Od leta 2006, ko je bila na tem področju sprejeta resolucija, se ni naredilo kaj dosti,” je bil kritičen Gašpar Gašpar Mišič, poslanec Pozitivne Slovenije. Poslanci so ministra opozarjali še, da je največja težava javnega prometa neusklajenost voznih redov. Minister pa je tudi tu napovedal spremembe in dodal, da je končni cilj enotna vozovnica.
Dokler bo javni prevoz na takem nivoju se lahka še tak trudijo pa s tem ne bodo dosegli nič. Car pooling (prevozi) door to door bodo zmeraj bolj konkurenčni. Zdi se mi pa sramotno da dodatek za prevoz država nakazuje… ...prikaži več prevozniku ne tistemu kateremu se dodeli. Saj kokr koznamo na vseh podorčjih vlada konkurenca, tu jo pa vlada zatira. Vsem uslužbencem naredit podobno nič nadomestila financiranje avtobusne karte.