Slovenija
340 ogledov

TV oglasi: Tujcem večinoma opozorilo, Slovencem denarne kazni

Scena 24.04.12, televizija, pilot, foto: shutterstock Žurnal24 main
Se vam zdi, da je oglaševanje na televiziji prepogosto? Če ste gledalec Travel Channel in TLC, imate prav, a kaj več od opozorila omenjenih televizijcev najverjetneje ne bo doletelo. Skoraj vsi televizijci pa so doslej že plačali visoke kazni.

Agencija za komunikacijo, ki je v septembru, preverjala 15 najbolj gledanih tujih televizijskih programov, ki oddajajo pretežno s slovenskimi oglasi in večinoma tudi s slovenskimi podnapisi, je pri dveh (Travel Channel in TLC) ugotovila, da sta kršila zakon o avdiovizualnih medijskih storitvah, ki določa, da oglaševanje  v okviru vsake posamezne ure ne sme preseči 12 minut oziroma 20 odstotkov.

TLC je, kot so opozorili na agenciji, celo redni kršitelj, ki so ga že opozarjali na napake. 

A tuji televizijci, ki imajo licenco v eni izmed držav članic EU, se lahko na opozorila malodane požvižgajo, saj Akos v skladu z evropsko zakonodajo lahko le "obvesti pristojnega regulatorja v državi članici EU, pod jurisdikcijo katere sodita omenjena televizijska programa, in ga zaprosi za ukrepanje v skladu z njegovimi pristojnostmi". Kazen pa je tako odvisna od tujih regulatorjev in tuje zakonodaje.

Kot nam je pojasnila Tina Čuček, predstavnica Akosa, je kazen doslej že izdal romunski regulator, in sicer v primeru Sport Kluba v všini 50.000 levov (dobrih 11.000 evrov), drugemu 40.000 levov (približno 9.000 evrov) in v primeru Sport Klub Prime v višini 40.000 levov (približno 9.000 evrov).

Agencija je kasneje znova ugotovila kršitve obsega oglaševanja v TV programih SportKlub 1 in SportKlub 3, obenem pa je ugotovila, da se je izdajatelj omenjenih TV programov preselil iz Romunije v Luxemburg. Regulatorju v Luxemburgu je nato posredovala prijavo omenjenih dveh TV programov ter TV programa TLC, vendar je pristojni regulator zaradi ugotovljenih kršitev vsem trem TV programom izrekel zgolj opozorila.

Britanski regulator Ofcom pa je namesto denarnih kazni na ugotovitve Akosa pri kršenju oglasnih blokov pri Discovery Channel in Universal Channel zapisal, da so "zgroženi nad enormno količino kršitev". Televizijske kanale so kaznovali tako, da jim je oglaševalsko kvoto iz 12 minut znižal na 8 minut.

Slovenske televizije plačuje globe ena za drugo

Če pa bi imeli omenjeni programi licenco v Sloveniji bi jim za omenjeno kršenje zakonodaje grozila globa od 6.000 do 60.000 evrov. Poleg tega bi lahko s 600 evri kaznovali tudi odgovorno osebo pravne osebe, ki je prekršek storila.

Akos, ki od leta 2014 sistematično nadzoruje oglaševanje na televiziji, je večini slovenskih televizij globe zaradi predolgih oglasnih blokov na podlagi inšpekcijskih nadzorov tudi že izdal, vključno s POP TV, Televizijo Slovenijo in Planet TV. Pred tem je oglaševanje nadziral kulturni inšpektorat.

"Po prvem sistematičnem nadzoru, ki smo ga naredili leta 2014, se je opazilo, da so se potegnili nazaj," je o učinkovitosti denarnih kazni prepričana Tina Čuček, ki dodaja, da sistematičnih kršiteljev praktično ni. Zmanjšalo se je tako število tujih TV programov, v katerih so bile ugotovljene kršitve, kot tudi obseg samih kršitev.

Letos sta kazen Akos zaradi predolgih oglasnih blokov prejela TV3 medias in Kanal A. Obe televizijski hiši smo prosili za pojasnila.

Iz TV3 medias pojasnil nismo prejeli, v imenu Kanala A pa nam je pojasnila predstavnica Pro plus Daša Rankel Omerović, ki je povedala, da do predolgih oglaševalskih blokov prihaja predvsem zaradi oddaj v živo, kjer so pogosto zgodi, da je oddaja daljša od predvidene. V takem primeru se načrtovani oglasni blok premakne v naslednjo polno uro, zato lahko pride do predolgega bloka v tej uri. Količina oglasov se s tem seveda ne poveča, saj jih je bilo v uri prej manj od dovoljenih 12 minut.

Na Pro plusu pravijo, da se je v konkretnem primeru, zaradi katerega so jih oglobili, zgodilo prav to: "Žal ima regulator AKOS le malo posluha za slovenske izdajatelje medijev in tudi take nehotene napake obravnava kot namerne kršitve. Izrečeno globo smo v tem primeru poravnali."

Sami menijo, da so gledalci v vsakem primeru najbolj strog in ultimativni regulator, njihove "kazni" so na dolgi rok lahko zelo hude.

barbara.erzen@zurnal24.si

Komentarjev 18
  • abyx 17:15 12.november 2016.

    v bistvu je enačba kar enostavna, več kot utrujajo z določeno reklamo, več nam gre na živce in manj je možnosti da bi dotičen izdelek kupili...

  • Avatar AtaAufbiks
    AtaAufbiks 22:59 11.november 2016.

    Tudi jaz sem za hec po dooooolgem času izklopil adblock. Katastrofa! Vsa čast tistemu, ki je adblock naredil!

  • allstarr111 17:26 11.november 2016.

    rozi to si pa ti mal pomešal, a jih je narod prosil da začnejo izdajat brezplačnik in kasneje njega ukinejo ker je na spletu ceneje izhajat, smes me pa posilit z reklamami do te mere da si prisiljen uporabit eno ...prikaži več od rešitev za blokiranje ali celo nastaviš omrežje da ne spušča čez kar ti ne paše.