"Potrošnica je pred letom dni kupila nov računalnik, pred nedavnim pa je opazila težave pri delovanju. Računalnik je še v garanciji, zato ga je nameravala odnesti v popravilo, vendar pa ni našla računa. Zanimalo jo je, ali lahko uveljavlja garancijo brez računa. Pojasnili smo ji, da zakon za uveljavljanje garancije ne predpisuje, da bi moral potrošnik ob reklamaciji predložiti tudi račun," so sporočili z Zveze potrošnikov Slovenije (ZPS). Kot pravijo, zadostuje izpolnjen garancijski list, iz katerega je razvidno:
- datum nakupa,
- prodajalec,
- pooblaščeni servis,
- obseg garancije in
- trajanje garancijske dobe.
Dokažete lahko tudi drugače
Garancijsko zahtevo lahko uveljavljate neposredno pri pooblaščenem servisu, pri proizvajalcu ali pa pri prodajalcu. Na ZPS pojasnjujejo, da se torej potrošnik lahko sam odloči, h kateri od omenjenih pravnih oseb bo odnesel svoj kupljen predmet v popravilo. Izjema velja le, ko je garancijo za izdelek dal samo prodajalec, saj je takrat možno zahtevek uveljavljati le pri njem, dokazati pa je treba še, v kateri trgovini je bil nakup opravljen.
"Račun pa ni edino sredstvo, s katerim lahko izkažemo, kje in kdaj je bil izdelek kupljen, saj to lahko storimo tudi s kakšnim drugim dokazilom, npr. s potrdilom, ki ga dobimo pri plačilu s kartico (bančni slip iz POS-terminala), z bančnim izpiskom, ki ga dobimo od banke po pošti ali ga natisnemo (če poslujemo prek elektronske banke)," še dodajajo na ZPS.