Slovenija
1596 ogledov

Toliko alkohola in riža kupimo med krizo

Nakupovalni voziček, trgovina Profimedia
Agencija Nielson v raziskavi nakupov ugotavlja, da se je prodaja nekaterih skupin artiklov povečala tudi do 400 odstotkov.

Glede na analizo podatkov panela maloprodaje, ki jo je za opazovane blagovne skupine izbranih trgovskih verig pripravila agencija Nielsen, je povsod po svetu zabeležena rekordna prodaja izdelkov za zaščito zdravja, kot so na primer medicinske maske in sredstva za dezinfekcijo.

Strah pred posledicami koronavirusa je med drugim ljudi pognal v trgovine in obsežnejše nakupe, tako, tako se je v Sloveniji prodaja opazovanih blagovnih skupin pri izbranih trgovskih verigah od 9. do 15. marca narasla za 67 odstotkov glede na primerljivi teden lani (od 11. do 17. marca 2019). Prodajna vrednost je bila 64 odstotkov višja za prehrambene blagovne skupine, med tem ko so neprehrambene beležile 77-odstotno vrednostno rast.

Za 300 odstotkov več riža žitaric in konzerv

Za blagovne skupine kot so moka, riž in testenine v opazovanem tednu beležijo več kot 300-odstotno rast v primerjavi s primerljivim tednom lani. Žitni kosmiči, žitarice za kuhanje, konzervirano meso, že pripravljene omake in juhe v vrečkah so tiste blagovne skupine, pri katerih se je vrednost prodaje povečala od 200 do 300 odstotkov. Enako velja za toaletna mila in gumijaste rokavice, za zadnje so od 16. do 22. marca 2020 zaznali skoraj 400-odstotno rast vrednostne prodaje v primerjavi s primerljivim tednom lani (od 18. 3. do 24. 3. 2019).

Prodaja alkohola upada

Potrošniki so se založili tudi s papirnatimi izdelki, vključno s toaletnim papirjem, ter detergenti za pranje perila, medtem ko je na primer blagovna skupina alkoholnih pijač zabeležila negativno rast vrednostne prodaje.

Nielsen je v povezavi z virusom covid-19 identificiral šest različnih stanj oziroma faz, skozi katere prehajajo potrošniki, začenši s proaktivnimi nakupi, ki so posledica skrbi za zdravje, do stabilizacije razmer oziroma vračanja življenja nazaj v neko novo "normalnost".

V času prve in druge faze, ki je po ocenah Nielsena v Sloveniji trajala zadnja dva tedna februarja in prvi teden marca, so potrošniki kupovali še razmeroma premišljeno, s povečanim zanimanjem za proizvode, ki so pomembni za splošno zdravje, podobno kot so to počeli v preteklih letih v času gripe in povečanih prehladnih obolenjih.

Strožji ukrepi, večje kopičenje zalog

Od 9. do 15. marca, ko smo v Sloveniji že beležili povečevanje števila obolelih in so bili najavljeni novi preventivni ukrepi vlade, so potrošniki prešli v tretjo fazo, v kateri so nakupe razširili na več blagovnih skupin kot običajno, potrošili več za posamezen nakup kot sicer in delali zaloge živil in izdelkov za gospodinjstvo. 

V naslednjem obdobju so zaznali nadpovprečne nakupe prek spletnih strani trgovcev blaga široke potrošnje, kar je značilno za 4. fazo. Trgovina se srečuje s stanji brez zalog, povečuje se vrednost košarice, zmanjšuje pa število obiskov. 

Trenutno smo v 5. fazi, ki je faza omejitev

Strožji ukrepi veljajo za obiske trgovin, pojavljajo se novi spletni trgovci zaradi povišanega povpraševanja po nakupih prek spleta, in v tej fazi se rojevajo visoki standardi glede hitrosti dostave naročenega blaga

Zadnja, šesta faza, je obdobje, za katerega je predvideno vračanje življenja nazaj v dnevno rutino, obenem pa je to faza, ki oznanja še večji poudarek skrbi za zdravje in higienske navade. V tej fazi bo videti tudi, kakšen vpliv bo imel koronavirus na indekse prodaje blaga široke potrošnje, ter kolikšen vpliv bo pustil na morebitne spremembe v načinu nakupovanja.

Koronavirus v Italiji Kaos Slovenija Upokojenka: Ne grem več v trgovino, upokojencem se je skisalo
Komentarjev 2
  • ylarcho 15:01 07.april 2020.

    www.MooXi.net - spletna stran za zmenke za odrasle, ki želijo najti partnerja za seks