Povprečje, ki je potrebno za pridobitev Zoisove štipendije, je lani zraslo že na 5,0 za osnovnošolce, 4,85 za srednješolce in 9,75 za študente. Študentske organizacije opozarjajo, da gre za spodbujanje pridnosti in ne nadarjenosti, kar naj bi bilo osnovno poslanstvo teh štipendij.
Starši pritiskajo na učitelje
“V zadnjem času je bilo ustanovljenih veliko fakultet, kjer je povprečna ocena tako visoka, da študentje ne morejo priti v sistem Zoisovih štipendij na podlagi uvrstitve med najboljših pet odstotkov generacije,” razlagajo v Študentski organizaciji Slovenije (Šos). Dodajajo, da bi moralo biti za uvrstitev po tem merilu njihovo povprečje višje od 10, kar ni mogoče. Zaradi želje po štipendijah opažajo tudi pritisk na učitelje s strani staršev in kandidatov, da učencem dajo boljše ocene. “To se pozna v višjih ocenah generacij,” pravijo na Šosu, ki tudi zato predlaga nov zakon o štipendiranju.
Spodbujajo le pridnost
“Ocena ni dejansko merilo nadarjenosti. Nadarjenost v določeni meri pripomore k doseganju višjih ocen, vendar so te večinoma plod trdega dela, pridnosti in odrekanja,” pravi Hana Šanca iz Študentske organizacije Univerze v Ljubljani. Če morajo študentje za ohranjanje štipendij dosegati predvsem dobre ocene, po njenem mnenju ne morejo razvijati potencialov na drugih področjih. Ministrstvo za delo je sicer že pred časom ustanovilo posebno skupino, ki se ukvarja z vprašanjem Zoisovih štipendij. “Vsekakor smo mnenja, da je treba spremeniti togost sistema, ki je bil vzpostavljen leta 1986,” pravijo
Slovenija bo morala prej ali slej urediti tudi način financiranja dodiplomskega in podiplomskega študija. model kot ga imamo sedaj, je zaradi delovno socialnih vzrokov, finančno nevzdržen. da skoraj 80 odstotkov maturantov nadaljuje z izobraževalnim procesom zato, ker po končanem srednješolskem… ...prikaži večm izobraževanju, ne dobijo dela v poklicih za katere so se izobraževali, si država enostavno ne, da ne more privoščiti, temveč ni zmožna zagotavljati tako visokega standarda, kot bi večina rada. prav gotovo bomo morali uvesti nekatere korektorje, da se bodo v nadaljnji izobraževalni sistem vključili tisti maturantje, ki so se že do sedaj izkazali s svojo bistrostjo, inteligenco in pa, predvsem delavnostjo. na vsak način, pa ne sme biti socialni položaj tisti odločujoči faktor, ki bi onemogočal študij nadarjenim bodočim študentom, ki bi bili zaradi finančnih razlogov prikrajšani, da bi lahko razvili vse svoje potenciale in na tak način prispevali k razvoju družbe.
Ko bi vi vedli kaki nesposobneži majo štipendije...(vem kr vidim...) Če ga vprašaš po snovi bo že res da jo zna...ampak mu obrni vprašanje, ga vprašaj na malo bol praktičen način ali še dodaj kakšen problem za razmislit pa ne… ...prikaži več bo imel pojma o pojmu...zastavi isti problem nekomu ki se ne trudi toliko za ocene ker ne vidi smisla v sistemu pa ga bo čisto možno da rešil...
bi vas rad videl nekatere pametnjakoviče, če ste sposobni obdržati zoisovo štipendijo na kaki gimnaziji. mhm...